Open source import tool (Symfony2)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard Snijders

Richard Snijders

12/08/2015 09:18:28
Quote Anchor link
Hoi!

Een aantal dagen terug heb ik voor een import voor een werknemersportal @ work een import component gebouwd voor het Symfony framework >= 2.5
Deze is released onder GPL3, dus het leek me wel gaaf om deze component wat meer gebruikt te zien, misschien zelfs dat wat mensen contributor willen worden @ Github.
Het is een Composer package, dus je kunt hem installeren met 'composer require fizz/import'. Ik denk dat het ook vrij eenvoudig is om dit om te toveren tot een alleenstaand component los van Symfony, dus misschien dat je hem kunt forken.
Packagist link:
https://packagist.org/packages/fizz/import

Laat maar weten wat je vindt :)

PHP hulp

PHP hulp

01/04/2020 10:03:28

12/08/2015 11:20:19
Quote Anchor link
Done, ben de code aan het nalopen en refactoren.
Bepaalde dingen doe ik vanwege de SOLID standaard en Code Calisthenics

Sowieso goed dat je hiermee bezig bent.
Zelf ook een OpenSource project om mappen/media uit te lezen.

http://delistio.us/

Richard Snijders

Richard Snijders

12/08/2015 12:18:39
Quote Anchor link
Heb je fork even bekeken. Op zich een verbetering ten opzichte van consistentie van vooral de PHPDoc.
Ik ben geen groot fan van het weghalen van getters/setters though. Hierdoor kun je bijvoorbeeld niet de DataColumn extenden met bijvoorbeeld een DateTimeDataColumn waar je dan extra data transformatie op los kunt laten tijdens het getten/setten. Maar dat is ieder zijn eigen voorkeur :)

Misschien is het leuk als je in jouw fork een versie maakt die te gebruiken is buiten Symfony projecten! Zou gaaf zijn om zoiets op Packagist ofzo te hebben.

13/08/2015 10:34:38
Quote Anchor link
Zelf geen ervaring met de getters en setters met wat jij zei.
Getters en setters vind ik echt vreselijk en voegen niets toe aan waarde, maar je hebt een goed "excuus" het wel te gebruiken.

Verder ben ik druk met de Delistio.us "tool" en deze werkend te krijgen, me fork zal dus niet echt progressie krijgen denk ik haha. Maar het is wel een idee, al ben ik wel een voorstander van Symfony.

Ook ben ik bezig met het bedenken/maken van een Visual User first CMS met Angular.
Ik heb nog niets maar wil hiermee wel wat doen.

Richard Snijders

Richard Snijders

13/08/2015 11:32:30
Quote Anchor link
Ik zal binnenkort eens kijken of die delistious tool een beetje leuk is. Ik ben zelf namelijk ook verslaafd aan het gebruiken van libraries dus misschien dat zoiets ooit van pas komt.

Wat betreft content management zou ik eerder een flexibeler content management framework gebruiken waarbij alle componenten customizable zijn, maar misschien kun je daar een leuke user interface omheen bouwen

13/08/2015 11:59:19
Quote Anchor link
Richard Snijders op 13/08/2015 11:32:30:
Ik zal binnenkort eens kijken of die delistious tool een beetje leuk is. Ik ben zelf namelijk ook verslaafd aan het gebruiken van libraries dus misschien dat zoiets ooit van pas komt.

Wat betreft content management zou ik eerder een flexibeler content management framework gebruiken waarbij alle componenten customizable zijn, maar misschien kun je daar een leuke user interface omheen bouwen

Ja het is een project voor iedereen om hun kennis op te doen.
En ik wil de SPL libs van php graag gebruiken en leren kennen, maar is nog best lastig.
Eigenlijk zou je een adapter pattern moeten gebruiken voor de verschillende soorten media, maar ik weet nu nog niet hoe je dat moet..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.