[OPGELOST] Fout bij het schrijven naar een bestand...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lex Emmens

Lex Emmens

13/12/2007 11:54:00
Quote Anchor link
Ik heb het volgende script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
$cat
= $_GET['category'];
$filename = $_GET['bestand'];
$stringData = $_GET['textarea2'];

$fh = fopen("../website/producten/" . $cat . "/" . $filename, 'w');

fwrite($fh, $stringData);
fclose($fh);
?>


Bij het uitvoeren van dit script geeft hij aan:

Warning: fopen(../website/producten//): failed to open stream: Is a directory in /var/www/test.ommelandercollege.nl/html/fenna/renew/prod_edit4.php on line 17

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/test.ommelandercollege.nl/html/fenna/renew/prod_edit4.php on line 19

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/test.ommelandercollege.nl/html/fenna/renew/prod_edit4.php on line 20

Ik ben radeloos, alles lijkt goed te gaan, alleen hier verliest hij de bestandsnamen en categorie. Ik heb in bovenstaand script ook al geprobeert de punten te vervangen door 'and' maar dat werkt ook niet, want dan krijg ik de volgende foutmelding:

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/test.ommelandercollege.nl/html/fenna/renew/prod_edit4.php on line 19

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /var/www/test.ommelandercollege.nl/html/fenna/renew/prod_edit4.php on line 20

In alle voorgaande bestanden gaat alles goed, maar hier zit ergens een fout, ik heb de $_GET al hersteld, dat gaat nu goed.

Ter informatie, in dit script is:
$category is ketting
$bestand is ../website/producten/ketting/Ketting.html
$stringData = $_GET['textarea2'] is hetgeen wat in Ketting.html moet worden opgeslagen.

Wie kan mij helpen met het opsporen van de fout...?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lex Emmens
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 03:55:42
 
Martijn B

Martijn B

13/12/2007 11:59:00
Quote Anchor link
Met de functie fopen kun je een bestand openen.

De 1e foutmelding geeft aan dat de variabele $cat niet gevuld is.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/12/2007 13:21:00
Quote Anchor link
Lex schreef op 13.12.2007 11:54:
Bij het uitvoeren van dit script geeft hij aan:

Warning: fopen(../website/producten//): failed to open stream: Is a directory in /var/www/test.ommelandercollege.nl/html/fenna/renew/prod_edit4.php on line 17

../website/producten//

Dus allebei de $vars zijn leeg.
Controleer altijd eerst met if(isset($_GET['inputnaam'])) of ze wel zijn geset.
 
Lex Emmens

Lex Emmens

13/12/2007 18:47:00
Quote Anchor link
Ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen met behulp van mijn informatica docent.
Heb boven in het script nog een extra variabele gezet, en in het bestand dat hiervoor zit hebben we wat gegevens voor hidden form fields aangepast
 
Wouter K

Wouter K

13/12/2007 19:02:00
Quote Anchor link
ah, ik denk niet dat die van mij dat kan hoor ;p

die is daar te dom voor,
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.