Opgelost - PDO SQL Verbinding

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander N

Sander N

09/02/2012 21:20:00
Quote Anchor link
Beste lezers,

Ik begin sinds kort begonnen met PDO, maar ik krijg maar geen verbinding met de database.

Ik heb een SQL server draaien, en ik gebruik de volgende connectiestring;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$conn = new PDO("sqlsrv:server=localhost\SQL2008;Database=Vertegenwoordigers", "sanderman", "sander");


Ik krijg hierbij de volgende foutmelding;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[28000]: [Microsoft][SQL Server Native Client 10.0][SQL Server]Login failed for user 'sanderman'.' in C:\xampp\htdocs\index.php:3 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\index.php(3): PDO->__construct('sqlsrv:server=l...', 'sanderman', 'sander') #1 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\index.php on line 3


Op het moment dat ik GEEN database meegeef dus de volgende connectiestring gebruik;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$conn = new PDO("sqlsrv:server=localhost\SQL2008;Database=", "sanderman", "sander");

Krijg ik geen foutmelding, is er binnen PDO een manier om een database te selecteren of dit probleem op te lossen? Ik heb ook al gewoon ingelogd met de managementstudio met deze inloggegevens, maar dit werkt gewoon. Dus ik denk niet dat dit aan de SQL instellingen ligt.

Ik gebruik trouwens de 2 volgende libs;
- php_pdo_sqlsrv_53_ts_vc9.dll
- php_sqlsrv_53_ts_vc9.dll

Ik hoor graag van jullie!

Toevoeging op 09/02/2012 21:30:25:

Edit;

Het is alweer opgelost, ik had databaserechten blijkbaar niet goed ingesteld, erg vreemd!

Sorry!
Gewijzigd op 09/02/2012 21:30:39 door Sander N
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.