[OPGELOST]Gedeelte van een pagina uitprinten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kvdd

kvdd

25/07/2008 09:57:00
Quote Anchor link
Goeiemorge,

Sinds een aantal dagen (niet achter mekaar gelukkig) ben ik bezig uit te zoeken hoe ik een gedeelte van mijn website kan uitprinten (naar de printer sturen).

Nu heb ik diverse gezien en getest (die allemaal voor mij niet werkte). Zodoende kom ik hier uit. Als laatste redmiddel. ;-)

De meeste van de mogelijkheden om een gedeelte van je website uit te printen, gebruiken de referer. Nu is het met mijn website zo, dat de index.php via een $_GET de juiste pagina terugstuurd.
En alle 'print scripts' die de referer gebruiken om vanuit de HTML te bepalen wat er uitgeprint moet worden, werken niet bij mij.

Vandaar mijn conclusie dat doordat ik de pagina bepaal via een $_GET, een andere pagina niet de referer kan vaststellen.

Heeft iemand hier ervaring mee/tips? Code voorbeelden hoeft niet, aanwijzigen zijn genoeg.

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kvdd
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 11:29:40
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

25/07/2008 10:43:00
Quote Anchor link
gewoon een print stylesheet ophalen in je head en dan alles op display none zetten behalve wat je wilt printen.

Dus gewoon alles elementen verbergen behalve het element waar staat wat er geprint moet worden.
 
Kvdd

kvdd

25/07/2008 10:50:00
Quote Anchor link
Dank je Tommy,

Momenteel ben ik bezig met javascript, die een aparte pagina opent waar alle HTML naartoe geflusht wordt. Dit lijkt me mijn enigste optie omdat ik geen referer heb :s

Verder nog een vraag, hoe komt het, dat als je in HTML een vakje bv: groen maak, dat die dan gewoon wit uit de printer komt?
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

25/07/2008 11:15:00
Quote Anchor link
Dat hangt af van de printer-instellingen van de browser.

Standaard worden achtergronden niet afgedrukt. Met firefox kan je het wel aanpassen hoor.

Voor andere browsers... zoek het zelf uit.
 
Kvdd

kvdd

25/07/2008 15:37:00
Quote Anchor link
@Emmanuel Delay: Mijn gebruikers zijn vooral Windows en IE gebruikers, vandaar dat dit dus standaard uit staat.

Maar in iedergeval topic is opgelost met JavaScript: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=print+section+with+javascript, ik zal de titel even aanpassen.

Allen bedankt!
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/07/2008 15:46:00
Quote Anchor link
Zoals gezegd door Tommy is er een veel mooiere oplossing die ook crossbrowser is. Je kunt een aparte stylesheet aanmaken voor de printer. In dit stylesheet kun je alles wat niet afgedrukt moet worden op "display: none" zetten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.