Opleiding php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jordi Kroon

Jordi Kroon

12/11/2010 12:19:27
Quote Anchor link
Halo iedereen

Ik weet niet of het hier thuishoort maar:

Ik zit nu op 4vmbo-t en ga volgend jaar naar het mbo
Maar wat nu de vraag is

Wat is de naam van de opleiding (roc) waar je php leert en andere talen zoals html css enz

Verplaatst naar de Koffiehoek![/modedit]
Gewijzigd op 12/11/2010 13:20:31 door Chris -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:09:49
 
Jel le

Jel le

12/11/2010 12:20:59
Quote Anchor link
Ik volg zo'n opleiding op het MediaCollege in Amsterdam. Bij ons heet die opleiding Mediatechnologie. Zal bij het ROC dan ook wel zo heten denk ik.
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

12/11/2010 12:22:16
Quote Anchor link
dit hoort eerder in het koffiehoek thuis maar goed, ik zit op het alfa-college in groningen en doe ict beheerder niveau 4
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

12/11/2010 12:25:39
Quote Anchor link
Ik heb hier een lijstje en daar staat ook ict beheer op

Ik zou zo wel even kijken voor informatie of je er php leert

Verder . Ik wist niet precies waar het hoorde mijn fout


Bedankt alvast
 
- Dave -

- Dave -

12/11/2010 12:27:00
Quote Anchor link
Ik doe op het moment ook een ICT beheer niveau 4 opleiding en daar had ik voor een aantal maanden HTML en CSS les gekregen.
Als het goed is heb je ook een applicatieontwikkelaar opleiding, tenminste wel op mijn school.
Gewijzigd op 12/11/2010 12:27:19 door - Dave -
 
Jel le

Jel le

12/11/2010 12:29:43
Quote Anchor link
Mijn opleiding is ook Niveau 4. Wij zijn voornamelijk bezig met Php, html, css, databases en noem maar op. We hebben ook les gehad in actionscript.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

12/11/2010 12:47:33
Quote Anchor link
Het hangt er maar precies vanaf wat je later wilt gaan doen.

- wil je alleen maar programmeren
- wil je programmeren en designen
- wil je programmeren en media doen (audio en video erbij o.a.)
- wil je programmeren en adviezen gaan doen
- wil je projectmanager worden met verstand van programmeren.

Tal van opties en allemaal een eigen opleiding.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

12/11/2010 12:48:41
Quote Anchor link
Grafische vormgeving -> Mediatechnologie

Ik raad ICT beheer geval allemaal af, als je echt voor programmeren/websites wilt gaan kun je beter Mediatechnologie doen. Bij ICT krijg je nog allerlei andere dingen en vaak maar weinig programmeren.

Ik heb een jaar ICT gedaan en nooit geprogrammeerd, dat kreeg je pas in jaar 3 ofzo. Het zou dus zonde zijn als je naar ICT ging als je alleen maar wilt programmeren.

Wat je ook kunt doen is, gewoon grafische vormgeving en dan in je eigen tijd programmeren. (dan leer je beide kanten van het vak, wat erg makkelijk is)
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

12/11/2010 12:52:44
Quote Anchor link
apart ik had gewoon gelijk al perl, html, css en php in het eerste jaar. trouwens media technologie klinkt hbo? ik denk dat het ook wel afhangt van de school denk ik. in ieder geval leer je inderdaad van alles wat. ook photoshop , cisco en database beheer. althans bij mij :p
 
Jel le

Jel le

12/11/2010 12:55:05
Quote Anchor link
In het eerste jaar deed ik interactief vormgeven. Daar kregen we les in photoshop, indesign, illustrator, flash en de basis van html/css.

Toen ben ik overgestapt naar de 2e van mediatechnologie. Daar leerden we echt programmeren en eigenlijk helemaal niks meer met photoshop.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

12/11/2010 12:57:32
Quote Anchor link
ik woon dus in eindhoven

weet iemand waar ik dan het beste heen kan want volgens mij zit in eindhoven geen meditechnologie
 
Andreas Warnaar

Andreas Warnaar

21/11/2010 16:18:58
Quote Anchor link
Opleidingen die alleen Projectmatig leren zijn moet je niet aan beginnen. Ik weet niet of het al op veel ROC's word gedaan maar je leer er geen zak van! Heb deze 3jaar gelden afgerond. Bijna alles wat ik geleerd heb is van mij zelf. Geen docent die mij wijzer heeft gemaakt. Met uitzondering van de CISCO lessen.
 

21/11/2010 17:16:51
Quote Anchor link
Andreas Warnaar op 21/11/2010 16:18:58:
Opleidingen die alleen Projectmatig leren zijn moet je niet aan beginnen. Ik weet niet of het al op veel ROC's word gedaan maar je leer er geen zak van! Heb deze 3jaar gelden afgerond. Bijna alles wat ik geleerd heb is van mij zelf. Geen docent die mij wijzer heeft gemaakt. Met uitzondering van de CISCO lessen.


Misschien is het nog effe handig om te beargumenteren waarom dat dan slecht is. Tegenwoordig wordt er ontzettend veel projectmatig geleerd, steeds meer en meer.
 
Roel -

Roel -

01/12/2010 21:09:12
Quote Anchor link
Applicatieontwikkelaar / Webmaster
Ik doe hem zelf, niveau 4 op het Zoomvliet College (ROC)

Maar pas op, want het is een zware opleiding; vroeg beginnen en laat klaar.
Ik heb 35 x 50 minuten in één week.

En je krijgt niet alleen programmeertalen (wat ik wel verwacht had...).
Je krijgt ook veel theorievakken, zoals Nederlands, Engels, Wiskunde, bedrijfsinformatiekunde enzovoort.
Gewijzigd op 01/12/2010 21:10:15 door Roel -
 

01/12/2010 21:39:33
Quote Anchor link
Roel van de Water op 01/12/2010 21:09:12:
Applicatieontwikkelaar / Webmaster
Ik doe hem zelf, niveau 4 op het Zoomvliet College (ROC)

Maar pas op, want het is een zware opleiding; vroeg beginnen en laat klaar.
Ik heb 35 x 50 minuten in één week.

En je krijgt niet alleen programmeertalen (wat ik wel verwacht had...).
Je krijgt ook veel theorievakken, zoals Nederlands, Engels, Wiskunde, bedrijfsinformatiekunde enzovoort.


35*50 = 1750 minuten / 60 minuten = 29.1666667 uur = 29 uur en 10 minuten. Dat is dus nog geen volledige werkweek. Ook zegt de kwantiteit (uren) niks over de kwaliteit (moeilijkheid). Je kunt ook zo lang op school zitten en niks doen.

Ook is het toch wel logisch dat je andere dingen krijgt? Je moet wel in een bedrijf kunnen werken...
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/12/2010 22:08:06
Quote Anchor link
Nederlands en engels krijg je volgens mij bijna altijd
 
Chris -

Chris -

02/12/2010 08:53:10
Quote Anchor link
Roel van de Water op 01/12/2010 21:09:12:
Applicatieontwikkelaar / Webmaster
Ik doe hem zelf, niveau 4 op het Zoomvliet College (ROC)

Maar pas op, want het is een zware opleiding; vroeg beginnen en laat klaar.
Ik heb 35 x 50 minuten in één week.

En je krijgt niet alleen programmeertalen (wat ik wel verwacht had...).
Je krijgt ook veel theorievakken, zoals Nederlands, Engels, Wiskunde, bedrijfsinformatiekunde enzovoort.


Wat Karl zegt, werk hier 40-55 uur in de week? Er is geen opleiding voor alleen PHP, je krijgt het volledige pakket met PHP en shit er los bij. Daarom ben ik ook gestopt met school en gewoon gelijk gaan werken. Krijg je betaald om te leren =)
 
Niels K

Niels K

02/12/2010 10:15:12
Quote Anchor link
Quote:
Opleidingen die alleen Projectmatig leren zijn moet je niet aan beginnen. Ik weet niet of het al op veel ROC's word gedaan maar je leer er geen zak van! Heb deze 3jaar gelden afgerond. Bijna alles wat ik geleerd heb is van mij zelf. Geen docent die mij wijzer heeft gemaakt. Met uitzondering van de CISCO lessen.

Slaat nergens op. Ik zit nu op het ID College in gouda en die heeft ook dezelfde manier. Alles mag op je eigen tempo als je de projecten maar af hebt. Perfect want ik heb de 2 jaar die ik nog moest verwisseld in 4 maanden. Groot voordeel dus :)
Gewijzigd op 02/12/2010 10:15:35 door Niels K
 
Marcel Dillen

Marcel Dillen

02/12/2010 13:21:51
Quote Anchor link
Grafisch lyceum rotterdam heeft een opleiding genaamd mediatechnologie,
hierin volg je eerst webmaster, systeembeheer en crossmedia publishing daarna kies je een differentiatie.

Betekend wel dat je naast programmeren ook een heleboel andere It vakken leert.
 
Bram Boos

Bram Boos

28/01/2011 16:47:43
Quote Anchor link
Vanavond en morgen zijn er hier in de buurt open dagen. Waarschijnlijk ga ik voor MBO applicatie ontwikkelaar maar nu de vraag: Hebben jullie tips om op te letten en te vragen.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

28/01/2011 16:53:30
Quote Anchor link
Mischien kun je aan leerlingen vragen wat hun van die opleiding vinden?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.