Oplossen van e-mail in de spam (directadmin)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

20/09/2015 11:33:29
Quote Anchor link
Voor onze servers ben ik op zoek naar iemand die voor ons nu eindelijk het eeuwige gevecht met het constant in spam terechtkomende berichten bij onze klanten op kan lossen.

Momenteel checken wij via MXtoolbox.com een aantal dingen waar fouten uitkomen die wij niet op kunnen lossen.

Het gaat om een server waar zowel shared IP's gebruikt worden, als IP's specifiek voor één domein in verband met SSL.

Wie kan dit voor ons oplossen en uitleggen hoe?

Graag ontvang ik berichten en prijzen.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:38:49
 
Pipo Clown

Pipo Clown

20/09/2015 12:39:02
Quote Anchor link
Dit is niet op te lossen.

Jij kunt geen wijzigingen aanbrengen in het ontvangende email programma terwijl daar de filterregels meestal in staan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/09/2015 13:08:48
Quote Anchor link
@Pipo

De topic starter heeft het ook niet over de ontvangende mailcliënt, maar over de juiste serverinstellingen.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

20/09/2015 13:56:13
Quote Anchor link
Nogmaals, dit is niet op te lossen.
Dit ligt bij de klant (email-client) en niet bij de server.

Mijn clients zijn zo ingesteld dat alle mail van onbekende afzenders in de spam map terecht komt. Hier doet de mail server echt absoluut niets tegen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/09/2015 13:58:36
Quote Anchor link
@Pipo

Dat ligt dan niet aan de cliënt, maar aan hou JIJ de cliënt hebt ingesteld. Dat is een wereld van verschil ;)

Waar de topic starter het over heeft is dat zijn mails standaard in veel gevallen in de spam folder terecht komen. Dat zal met mailheaders, serverinstellingen e.d. te maken hebben. Wellicht ook met DNS.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/09/2015 14:00:33
Quote Anchor link
@Pipo, daarbij doe je de aanname dat dit hier ook het geval is, maar het kan ook nog andere oorzaken hebben:
- te streng afgestelde spamfilter/firewall/whatever
- incorrecte opmaak van het e-mailbericht
- slechte reputatie van verzendende mailservers

Dit kan leiden tot een optelsom die resulteert in het bestempelen van een bericht als zijnde spam, het hoeft dus niet op voorhand zo te zijn dat omdat de client de afzender niet kent, dit meteen als spam wordt weggezet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/09/2015 14:02:31
Quote Anchor link
Inderdaad, daarom is een DKIM- EN SPF-textrecord in de DNS altijd een goede optie, maar kunnen er meerdere factoren zijn.

Hoe het geregeld is bij de topicstarter weet ik niet, en iemand die zich geroepen voelt mag zich daar over buigen.
Gewijzigd op 20/09/2015 14:03:31 door - Ariën -
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

20/09/2015 17:12:28
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties, maar ik zoek geen discussie over hoe wel of hoe niet. ik zoek enkel iemand die het met mij op kan lossen zodat het opgelost word.

SPF Record is aanwezig, DKIM nog niet. Maar van SPF weet ik niet of het juist is, zo geeft mxtoolbox ook enkel errors aan die zowiezo opgelost moeten worden om het probleem te verhelpen.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

21/09/2015 13:25:37
Quote Anchor link
Wel apart dat ik dit zelfde probleem ook heb, ik lees vaak dat het aan reverse DNS of DMARC ligt.
Gewijzigd op 21/09/2015 13:28:23 door Koen Hollander
 
Furio Scripting

Furio Scripting

13/03/2019 21:12:08
Quote Anchor link
Wellicht wat late reactie maar ik draai zelf ook directadmin en heb wat hosting klanten, ik kan wel zeggen dat ik inmiddels expert ben in het juist instellen van je mailserver.
Belangrijkste is Dkim, SPF, reverse dns en even een test mail vanuit je applicatie sturen naar mail-tester.com om te checken of je content van je mail ook prima is.

Dat je mails 100% in hotmail en Gmail terecht komt beloof ik niet daar heeft ook server ip reputatie en duizend andere zaken mee te maken maar dat alles technisch in orde is kan ik wel beloven en bewijzen.

Graag prive bericht mocht dit nog spelen.

Mvg Furio
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/03/2019 21:45:26
Quote Anchor link
Zou Robert het na 4 jaar hebben opgelost? :-P
Verder is mail-tester.com een mooie manier om het uit te testen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.