Oplossing gezocht Codeigniter router

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Patrick S

patrick S

23/05/2013 15:55:54
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben opzoek naar een manier om url's uit de database te laden. Ik wil graag kunnen controleren of het url een pagina, camping, land of een plaats is.
Zodat er daarna naar één van de modules doorverwezen kan worden.

Ik heb gezien dat het mogelijk is door de routes op te slaan in het routes.php bestand. Maar aangezien er meer dan 1000 campings in de database staan lijkt mij dat geen goed plan.

De url's zien er zo uit:
voorbeeld.nl/aanbiedingen
voorbeeld.nl/campingnaam
voorbeeld.nl/campings-in-zeeland
voorbeeld.nl/campings-in-renesse
voorbeeld.nl/campings-in-nederland

Moet ik ze nu toch gewoon in routes.php opslaan of is hier een betere manier voor?.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Patrick
Gewijzigd op 23/05/2013 15:56:54 door Patrick S
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 00:24:50
 
Rick van Riel

Rick van Riel

23/05/2013 17:06:39
Quote Anchor link
Patrick,

Binnen codeigniter kun je routes definiëren door een route aan de $routes array toe te voegen.
Je kunt dus zoals je zelf aangaf per pagina een route specificeren maar dit werkt alleen als de pagina's statisch zijn.

Daarom maakt codeigniter gebruik van (:any) en (:num) statements. Met deze statement kun je een dynamische url creëren.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$route['product/(:any)'] = "catalog/product_lookup";

Zoals je in de code hierboven ziet zorg het ervoor dat een url die "http://www.url.nl/product" bevat gebruik maakt van de "catalog/product_lookup" controller.
 
Patrick S

patrick S

23/05/2013 20:25:56
Quote Anchor link
En is er ook een manier om dit vanuit de database te doen?

Dus zoiets als dit:

if($this->db->where('url', $this->uri->segment(1))->get('products')->num_rows() > 0)
{
$route['product/(:any)'] = 'catalog/product/$1';
}
elseif($this->db->where('url', $this->uri->segment(1))->get('categories')->num_rows() > 0)
{
$route['product/(:any)'] = 'catalog/category/$1';
}
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.