oplossing gezocht voor het delen van een dongel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Reint

Reint

11/11/2008 19:04:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik Gebruik voor men school een dongel.(neem aan dati edereen weet wat dat is)
nu wil ik er voor zorgen dat gebruikers in mijn netwerk via mijn pc internet krijgen van de dongel.
dit is gelukt via microsoft ics. maar wat het probleem nu is. IEDEREEN krijgt nu toegang tot men dongel.
wat ikk dus wil hebben.(vergelijk het met een gewone router zoals thuis) dat ik mensen kan toevoegen die toegang mogen hebben tot men dongel. weet iemand hier een goed programma voor??
dat ik bijv zeg van die geef ik internet en die nieT??

Gr Reint
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 23:06:09
 
Han eev

Han eev

11/11/2008 19:10:00
Quote Anchor link
Dan moet je iets als een proxy hebben, waar al het verkeer langs moet. (Ik snap je bericht maar half)
 
--

--

11/11/2008 19:24:00
Quote Anchor link
Zit er geen beheer met wachtwoorden op die Dongel?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/11/2008 19:30:00
Quote Anchor link
Pak een router welke daar ondersteuning voor heeft;

- Vigor 2910
- Vigor 2800
- Vigor 3100
- Linksys WRT54G3G

Daar sluit je je dongel op aan, vervolgens laat je iedereen met je accesspoint verbinding maken dmv een WPA wachtwoord of mac adres filtering. Sommige modellen kan je zelfs per gebruiker een bepaalde bandbreedte toekennen of de verbinding filteren op rotzooi.
 
Rens nvt

Rens nvt

11/11/2008 19:35:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 11.11.2008 19:30:

- Vigor 2910
- Vigor 2800
- Vigor 3100
- Linksys WRT54G3G

Ken je nog meer van die typenummers uit je hoofd??? :-)

ontopic: Ik weet niet hoever je wilt gaan, maar met dd-wrt (opensource firmware voor routers, http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Tutorials) kun zou je je router zelfs als hotspot, voor bijvoorbeeld tijdelijke toegang in kunnen stellen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/11/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Ja, de D-Link 451, maar die heeft enkel een PCMCIA slot... nu ik even terugdenk, de Linksys ook... die Drayteks zijn de enige waarbij je gewoon een USB-dongel kunt aansluiten.

Het is leuk spul, toen ik een tijdje terug met mijn collegas aan het overleggen was in een of andere villa ergens in Friesland had ik de Linksys en een 2910 aan elkaar geknoopt. Was ook lekker snel :). Ik had zelfs een voip-toestel en een netwerkprinter aangesloten :P.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
 
Reint

Reint

11/11/2008 19:54:00
Quote Anchor link
omg nee joh nee joh zoe ver moet ik niet gaan.

gewoon heeeeeeel simpel.

ik zeg bijv.

dat ip mag wel
dat ip mag niet.

die poorten wel die poorten niet.
 
Reint

Reint

11/11/2008 20:25:00
Quote Anchor link
nu heb ik ccproxy, maar die krijg ik niet werkend. op 1 of andere manier monitord hij niks. hij doet alsof er niks gebeurt
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/11/2008 20:36:00
Quote Anchor link
Mensen moeten dan wel jou als proxy invullen, en vergeet niet om alle andere poorten dicht te gooien. Anders heeft het alsnog geen nut (alles moet dus via de proxy).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.