Oppervlakte berekene dmv function

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer / C#

Functieomschrijving Heb jij al enige ervaring op het gebied van software development en bij voorkeur een afgeronde ICT opleiding? Heb je al enige ervaring met C# / .NET en ben je op zoek naar je eerste of tweede baan? Lees dan deze vacature! Je werkt als Software Developer aan industriële software / software gericht op machine besturing en maakt gebruik van C# en C; Je denkt mee over de architectuur en het design; Je weet requirements te vertalen naar de technische oplossing; Je onderzoekt issues en lost storingen op waar nodig; Je denkt mee over de doorontwikkeling van de software

Bekijk vacature »

Java Developer Internationaal complexe calculaties

Functieomschrijving Kom jij het best tot je recht in een creatieve omgeving en heb jij een pragmatisch instelling? Denk jij graag vijf stappen vooruit en neem je andere daarin mee? Dan pas je zeker bij dit bedrijf. Lees dus snel verder. Ontwikkelen van applicaties en nieuwe functionaliteiten in Java; Aanpassingen maken in bestaande code; Overleggen en samenwerken met architecten en Product Owners; Werken binnen een multidisciplinair Scrumteam met betrekking tot analyse, design en ontwikkeling; Samenwerken en ondersteunen van testers in het proces van automatische regressietesten. Functie-eisen Je hebt minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van de

Bekijk vacature »

software engineer / applicatieontwikkelaar (m/v)

Wij zijn op zoek naar een software engineer / applicatieontwikkelaar, (M/V) 40 uur p/w Carrièreniveau: Startend / Midcareer De werkzaamheden: Als applicatieontwikkelaar ben je verantwoordelijk (in teamverband) voor het maken/schrijven van software voor het bedrijf zelf. Dit kan betrekking hebben op het hele spectrum van de software die gebruikt wordt: Database Instrumentatie en robotica Websites en -api’s. Gevraagd profiel: Wij zoeken een enthousiaste kandidaat met HBO ICT opleiding of een uitstekende MBO-er ICT. Je hebt een positieve en flexibele werkhouding. Affiniteit of ervaring met industriële automatisering of robotica geldt als een pré. Kennis van met name FileMaker, C#, html, php,

Bekijk vacature »

PHP Developer

PHP Developer Wegens groei van deze klant en het gebruik van de software, zijn ze op zoek naar één of meerdere ervaren PHP developers. Zie jij jezelf werken voor een bedrijf dat impact heeft om de ontwikkeling van de mensen? Dan kunnen ze jou hulp gebruiken bij het uitbouwen van SaaS-platforms met duizenden gebruikers, uitdagende technische vraagstukken en aansprekende klanten! Mijn klant is een ambitieuze ontwikkelaar van vijf SaaS-platforms die worden ingezet voor onder andere digitaal toetsen, online leertrajecten en het opbouwen van digitale portfolio's. Met mooie en bekende klanten, waaronder hogescholen en universiteiten, exameninstellingen, uitgevers en bedrijven in allerlei

Bekijk vacature »

OutSystems developer / nieuwe applicaties/ bestaan

Functieomschrijving Wil jij in de regio Bussum aan de slag als OutSystems Developer? En wil jij betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe applicaties en het herbouwen van bestaande systemen? Reageer dan nu voor meer informatie! Ontwikkelen van nieuwe applicaties; Herbouwen van bestaande systemen met behulp van OutSystems; Deelnemen aan driewekelijkse sprints binnen een Scrumteam; In gesprek gaan met de business om processen in kaart te brengen; Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Werkervaring met technieken zoals OutSystems en/of Mendix; Ruime ervaring met het werken binnen een Scrum/Agile werkomgeving; Communicatief vaardig en goed in het

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Zo kun jij een bijdrage leveren aan de Rabobank-app, de beveiliging van treinen voor Pro-rail verbeteren of de website van ING een boost geven. Vergaderen? Liever gewoon zorgen dat het werkt! Hoe omschrijft men een Sogetist? Gedreven, resultaatgericht en niet snel tevreden. Wat niet wil zeggen dat je nooit met hem of haar kunt lachen. Integendeel. Plezier hoort wat ons betreft net zo goed bij werken. Maar we gaan op de eerste plaats voor de

Bekijk vacature »

IT Business Analist R&D

Dümmen Orange is ’s werelds grootste veredelaar en kweker van snijbloemen, bollen, tropische planten, potplanten, perkplanten en vaste planten. Voor onze locatie in De Lier zoeken wij een IT Business Analist R&D. Functie inhoud Ben jij de entrepreneur die dusdanig sterke IT-applicaties levert waardoor de R&D-divisie een maximaal rendement uit hún business kan halen? Jij bent hét aanspreekpunt voor onze R&D-activiteiten. R&D-ontwikkeling op productkenmerken, stock mother plant management, flower trials, cross predictions zijn essentieel voor het succes van ons bedrijf. IT ondersteunt R&D hierbij gebruikmakend van de meest moderne technieken zoals Big data BI databases, cloud computing. Als Business Analist

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar / Innovatie / Creativiteit

Functieomschrijving Ben jij de ontwikkelaar die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen en sta jij te springen om de nieuwste tools en technieken toe te passen in jouw werk? Trek dan nu aan de bel! Deze organisatie is al meer dan 20 jaar actief in het verzamelen en doorsturen van grote hoeveelheden data. Dit gebeurt doormiddel van hun zelf ontwikkelde platform die verschillende communicatieoplossingen biedt. Met bijna 600 gebruikers kan je jezelf wel inbeelden hoe groot de hoeveelheid data aan tekst, afbeeldingen en voicerecords is. Om er voor te zorgen dat de applicatie up-to-date, innovatief en vernieuwend is,

Bekijk vacature »

.NET C# developer, .NET CORE, Typescript, React, K

Voor een ambitieuze en snelgroeiende organisatie de regio Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# developer. De organisatie bestaat inmiddels ruim 15 jaar en heeft een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven de informatie van grote en complexe projecten beter kunnen managen. Dit systeem is geheel webbased. Om hun globale ambities waar te maken zijn ze recentelijk begonnen het systeem geheel te herbouwen met de nieuwste technieken. Denk hierbij aan technieken als .NET CORE, Typescript, React, Kubernetes en Azure. Niet alleen betekent voldoende nieuwe technische uitdaging maar ook betekent dit dat je voor 80 tot 90% van je tijd

Bekijk vacature »

.NET Developer Datawarehouse

Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig is. Je faciliteert de

Bekijk vacature »

Java Developer Internationaal complexe calculaties

Functieomschrijving Kom jij het best tot je recht in een creatieve omgeving en heb jij een pragmatisch instelling? Denk jij graag vijf stappen vooruit en neem je andere daarin mee? Dan pas je zeker bij dit bedrijf. Lees dus snel verder. Ontwikkelen van applicaties en nieuwe functionaliteiten in Java; Aanpassingen maken in bestaande code; Overleggen en samenwerken met architecten en Product Owners; Werken binnen een multidisciplinair Scrumteam met betrekking tot analyse, design en ontwikkeling; Samenwerken en ondersteunen van testers in het proces van automatische regressietesten. Functie-eisen Je hebt minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van de

Bekijk vacature »

Java Developer AWS Financiële sector 5500,-

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Java Developer, daagt een dynamische omgeving jou uit en bouw je graag innovatieve oplossingen? Werk je graag in de financiele sector en in een familiaire omgeving waar groei centraal staat? Lees dan snel verder! Het ontwikkelen van financiële applicaties in Java o.b.v. microservices architectuur; Software ontwikkelen specifiek voor het AWS platform om het maximale uit Amazon Webservices te halen; Werken aan een zeer veeleisende omgeving en continu veranderende applicaties; Het werken in een multidisciplinair team dat continu werk oplevert middels CI/CD; Deelnemen aan designsessies; Het schrijven van diverse automatische tests; Op de hoogte blijven van

Bekijk vacature »

Senior Microsoft Dynamics Developer

Jouw uitdaging: Ben jij sterk in het succesvol ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform? En wil je actief meewerken aan de ontwikkeling van ons Digital Customer Experience portfolio? Dan is dit iets voor jou! Voor de Digital Customer Experience afdeling (DCX) zijn we op zoek naar een Senior Microsoft Dynamics Developer. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de succesvolle ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform bij toonaangevende organisaties. Denk daarbij aan het realiseren van integratie met front en backoffice systemen op basis van Azure PaaS of het ontwikkelen van complexe plug-ins. Daarnaast werk je actief

Bekijk vacature »

Solution Architect

Denk jij vanuit architectuur uitgangspunten mee aan nieuwe oplossingen voor de digitale wereld met complexe vraagstukken bij diverse klanten? Lees dan snel verder! Solution Architect Wat ga je doen? Als Solution Architect bij CGI word jij eigenaar van de architectuur van één of meer digitale oplossingen, zowel op conceptueel als op technisch niveau. Door jouw inhoudelijk leiderschap ben jij de verbindende factor tussen business en IT, tussen strategie en uitvoering. Jij bepaalt mede welke (deel)oplossingen worden gekozen, en hoe deze tot één werkend geheel worden geïntegreerd. Je zorgt voor goed werkende digitale oplossingen doordat je de context begrijpt en afgewogen

Bekijk vacature »

ASP.NET/MVC Developer/Internationaal/Agile-minded

Functieomschrijving Wil jij aan de slag bij één van de meest succesvolle organisaties binnen Europa op het gebied van software die bedrijfsprocedures ondersteunt? Wil jij jezelf ontwikkelen als ASP.NET Developer in een uitdagende omgeving? Lees dan nu verder! Functie-eisen Minimaal HBO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar werkervaring als ontwikkelaar; Een zeer ruime ervaring met ASP.NET, MVC en C#; Een ruime ervaring met MVC en het Entity Framework is een pré; Ervaring met JSON, Visual Studio, SQL Server, AJAX en web services is een pré; Kennis van Knockout.js en HTML/CSS is een pré. Bedrijfsomschrijving Je komt als ASP.NET Developer te

Bekijk vacature »

30/09/2015 22:19:40
Quote Anchor link
Hallo forumleden, ik zit met een probleem. ik moet een soortvan calculator maken. Ik moet zeg maar een <option oppervlakte, omtrek en inhoud hebben. ernaast moet ik een lege text hebben om iets in tevullen. en naast dat komt een button berekenen. als ik die knop druk dan moet er een antwoord komen van bijvoorbeeld oppervlakte: (vul je bijvoorbeeld 4 in) dan is het 4*4= 16 vierkante meter.

dit is wat ik nu heb ik hoop dat jullie me kunnen helpen thankss!

<select name="keuze">
<option value="">Oppervlakte </option>
<option value="">Omtrek </option>
<option value="">Inhoud </option>
<input 'text'
<br>
<input type="submit" name="btnSend" value="Berekenen"
</select>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    if (isset($_POST["btnSend"])){
  // "Berekenen" clicked
    function Oppervlakte($getal1, $getal2)
    {

$total = $getal1 * getal2
        return $t
    }

?>
Gewijzigd op 30/09/2015 22:20:12 door

PHP hulp

PHP hulp

25/01/2020 17:49:06

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:39:20
Quote Anchor link
Als eerste organiseer je code. Zet PHP boven aan en gebruik daarin geen output (geen echo, geen html)
Ten tweede moet je functies zien als "losse kleine programma-tjes". De code die in de functie staat doet niets zolang je de functie niet aanroept. Daarom is het handig om je functie(s) bovenaan je code te zetten of in een separaat bestand die je vervolgens inlaad. Onderin je code komt je output:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

{

$total = $getal1 * getal2
    return $t
}

if (isset($_POST["btnSend"]))
{

// "Berekenen" clicked
}

?>

<select name="keuze">
    <option value="">Oppervlakte </option>
    <option value="">Omtrek </option>
    <option value="">Inhoud </option>
    <input type="submit" name="btnSend" value="Berekenen">
</select>

Verder: Ik zie wat onvolledig stukjes HTML en ik mis nog wat verplichte HTML elementen. Wat denk je dat de functie return-ed? $t is een niet bestaande variabele.
Gewijzigd op 30/09/2015 22:40:33 door Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:45:31
Quote Anchor link
Bedankt,

Ik heb het geordend maar het wil maar niet lukken om een uitkomst te krijgen als ik iets in het input"text" gedeelte wat typ. ik weet niet of ik wat fout heb gedaan maar het komt er maar niet

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:51:59
Quote Anchor link
Een heel simpel maar werkend voorbeeldje zou er zo uit kunnen zien:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php

{

return $getal1 * getal2;
}

$answer = 'Onbekend';

if (isset($_POST["btnSend"]))
{

if($_POST['keuze'] == 'Oppervlakte')
    {

$answer =  Oppervlakte($_POST['getal1'], $_POST['getal2']);
    }
}

?>

<!DOCTYPE>
<html>
    <head>
        <title>Calculator</title>
    </head>
    <body>
        <h1>Het antwoord is: <?php echo $answer; ?></h1>
        <form action="" method="POST">
            <select name="keuze">
                    <option>Oppervlakte</option>
                    <option>Omtrek</option>
                    <option>Inhoud</option>
            </select>
            <input type="text" name="getal1">
            <input type="text" name="getal2">
            <input type="submit" name="btnSend" value="Berekenen">
        </form>
    </body>
</html>
Gewijzigd op 30/09/2015 22:54:35 door Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:57:57
Quote Anchor link
bedankttt nogmaals. Maar zo kan hij toch niet weten welk getal je bedoeld omdat getal1 en getal2 niet bestaat. het is een zelfverzonnen naam.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:57:58
Quote Anchor link
Ook miste er in jouw eerste bericht een ; op regel 6. Dat zou tot een foutmelding moeten leiden. Zijn de foutmeldingen uitgeschakeld? zet dan het volgende helemaal bovenaan in je code:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', '1');
?>

Toevoeging op 30/09/2015 22:59:54:

Probeer het maar eens ;-)

en lees even hier iets meer over functies

30/09/2015 23:17:04
Quote Anchor link
Nogmaals, sorry dat ik je stoor,

Maar ik het lukt me echt niet :( ik kom maar niet verder. ik heb al meerdere keren gekeken naar uw simpele code maar die werkt volgens mij ook niet? Kunt u mij nog even helpen?

bedankt

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 23:31:46
Quote Anchor link
Goed, vertel eens wat je wel te zien krijgt in de browser?

30/09/2015 23:36:35
Quote Anchor link
Ik krijg dit( ! ) Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\wamp\www\\php\calculator.php on line 6

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 23:39:51
Quote Anchor link
Je mist nog een puntkomma op regel 5. Ik zag dat ook iets later en dus moest ik dat nog even snel wijzigen. Het staat er nu wel in.

30/09/2015 23:41:33
Quote Anchor link
toppppppppp heb het gezien bedankt!!!!!!

Toevoeging op 30/09/2015 23:44:39:

Hoe laat ik trouwens die inhoud en omtrek werken? ik heb ze geduplicate en Oppervlakte gewijzigd in Omtrek maar dat wil niet helpen! want dan doet de oppervlakte functie niet meer

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 23:49:43
Quote Anchor link
Functies moet je aanmaken EN 1 of meerdere keren aanroepen. Dit aanroepen gebeurt op regel 14. Zoals je kunt lezen uit regel 12 gebeurt dit alleen als er voor Oppervlakte is gekozen. Je kunt deze if kopieren..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    if($_POST['keuze'] == 'Oppervlakte')
    {

$answer =  Oppervlakte($_POST['getal1'], $_POST['getal2']);
    }

if($_POST['keuze'] == 'Omtrek')
    {

$answer =  Omtrek($_POST['getal1'], $_POST['getal2']);
    }

?>

01/10/2015 09:33:15
Quote Anchor link
Hartelijk bedankt!!! ik waardeer uw hulp zeer graag!

01/10/2015 14:38:13
Quote Anchor link
bedankt Frank, Deze topic kan gesloten worden!

01/10/2015 15:02:57
Quote Anchor link
Geachte Beheerder.

Zou u dit topic willen sluiten?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

01/10/2015 15:05:03
Quote Anchor link
Ik heb de onnodige slowchat verwijderd. Ik zie tot nu toe geen reden om hem te sluiten, tenzij er opnieuw ingegrepen moet worden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.