optellen van gegevens

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Glenn

Glenn

05/11/2004 13:36:00
Quote Anchor link
hallo iedereen,

hoe kan ik er in mysql voor zorgen (langs php, wel te verstaan) dat hij al de waarden van mijn veld "cijfer" optelt, dus als bv. persoon één 10 heeft gegeven, pers. 2 geeft 3 enz. en die gegeven s allemaal in één keer optellen? en aub niet alleen de code ook wat uitleg

alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 00:19:13

05/11/2004 13:44:00
Quote Anchor link
jij bedoeld dus je hebt 3 mensen in je tabel zitten met 3 keer een getal opgeslaan (bv punte) de ene heeft 2 de andere 3 je haalt dus je mensen uit de db en geeft de username weer en je wilt dus dat ph deze getallen optelt
je hebt dus ongeveer dit voro de mense te laten zien
do{
while exprisie

dan geeft hij dit bv
jef
jos
maarten
en die hebben punte hoe tel je die punten op dat is ook mijn probleme mss heb je iet smet het gene heir boven khoop het ik zit er in iedergeval ook mee

Mary

mary

05/11/2004 13:55:00
Quote Anchor link
Wel christophe, dat is een zeer duidelijk stukje tekst. Vooral het gebruik van punctuatie maakt het allemaal lekker leesbaar *roll eyes*.

Glenn>Waar komt je veld 'cijfer' vandaan?
Uit een database? Of is het een formulierveld?

Jij verwacht uitleg maar wij ook.

05/11/2004 13:59:00
Quote Anchor link
ik heb het gevonden!
Ja, sorry vna hier boven maar ik bne nu al een ganse week aan coderen en kzen zo een beetje stress aan krijge.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
$sql
= "SELECT SUM(cijfer) FROM tabel";
$res = mysql_query($sql);

if (mysql_num_rows($res))
{

echo "Er zijn: " . mysql_result($res, 0) . " aantal kaarten..";
}

else
{
   echo "Er zijn geen kaarten..";
}

?>

je kan de echo hier ook verandere in $totaalcijfer=mysql_result($res,0); dan kan je met echo $totaalcijfer; je chijfer overal op je pagina plaatsen dit werkt ;) je moet natuurlijk wel je tabel er in zetten en eventueel " WHERE ....... " er bij plaatsen.

05/11/2004 14:13:00
Quote Anchor link
ik zal mijn vraag een beetje verduidelijken:

ik heb in mijn tabel een veld staan met de naam "cijfer" hierin slaan het formulier het cijfer door de gebruiker is gestemd op. maar nu wil ik dat php alle de cijfers optelt die in dat veld staan.

Mary

mary

05/11/2004 14:13:00
Quote Anchor link
Dan kan je christophe zijn code gebruiken.

05/11/2004 14:19:00
Quote Anchor link
alvast iedereen bedankt voor de moeite, maar zou iemand een beetje uitleg willen geven bij dat stukje code? ik weet altijd graag hoet het in zijn werk gaat.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.