Optioneel datum veld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 12:07:38
Quote Anchor link
Ik heb een formulier met een optioneel einddatum veld.
In mijn database is de standaard waarde van einddatum NULL.

Wanneer ik mijn veld open laat wil ik dus dat de standaard waarde ingevuld wordt. Echter krijg ik de volgende melding steeds:
Quote:
Er is iets mis gegeaan tijdens het invoeren van gegevens in de lidmaatschap database. klik hier om terug te keren en opnieuw te proberen. Incorrect date value: 'NULL' for column 'Datumeinde' at row 1.

De code die ik geschreven heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$einddatum = mysqli_real_escape_string ($connect, trim($_POST['einddatum']));

if (empty($einddatum)){
        $einddatumfinal = "NULL";
        }else{
        $einddatum = explode('-', $_POST['einddatum']);
        $einddatumfinal = $einddatum[2].'-'.$einddatum[1].'-'.$einddatum[0];
        }

Wanneer ik $einddatumfinal = "NULL"; vervang door: $einddatumfinal = NULL; of door: return NULL;

Krijg ik nog steeds een foutmelding over de invoer in de database, waar gaat het fout?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 05:36:40

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 12:20:54
Quote Anchor link
Als je NULL wil invoeren moet dat zonder quotes. Dat zul je dus in het opbouwen van je query moeten opvangen.

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 12:24:39
Quote Anchor link
Ik snap niet wat je bedoelt

Ik had nl in eerste instantie:
Quote:
$einddatumfinal = NULL;

Daarna geprobeerd met:
Quote:
return NULL;

Uiteindelijk geprobeerd met:
Quote:

Omdat de bovenstaande codes ook deze foutmelding gaven. (de quotes heb ik dus als laatste geprobeerd)

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 12:32:13
Quote Anchor link
Hoe bouw je query op? Dat is de vraag. Het probleem zit niet in de functie die je toont.
Gewijzigd op 25/10/2017 12:32:33 door Ben van Velzen

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 12:37:26
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
$lidmaatschapQuery = "INSERT INTO lidmaatschap (
                                             Datumeinde) VALUES
                                             ('$einddatumfinal')";

$lidmaatschapResult = mysqli_query($connect, $lidmaatschapQuery) or die( "Er is iets mis gegeaan tijdens het invoeren van gegevens in de lidmaatschap database. <a href=index.php>klik hier</a> om terug te keren en opnieuw te proberen." . " " . mysqli_error($connect).".");

Quote:
Incorrect date value: '' for column 'Datumeinde' at row 1.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 13:00:31
Quote Anchor link
Zie regel 3. Daar gaat het mis, omdat daar quotes altijd in de query gezet worden. Als je NULL wilt invoeren moet dat zonder quotes, dus zul je ze daar afhankelijk van de situatie wel of niet neer moeten zetten.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/10/2017 16:09:52
Quote Anchor link
En als je iets expliciet wilt vergelijken met NULL moet dit met IS NULL, en niet met = NULL.

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 18:33:27
Quote Anchor link
Klinkt logisch, maar waarom werkt het dan wel met optionele tekst velden zoals voornaam.
Daar heb ik een zelfde soort constructie en als dat niks wordt ingevuld werkt het wel.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

25/10/2017 18:48:33
Quote Anchor link
Een tekstveld kan wel een lege string zijn (dat is tenslotte ook tekst), maar een datumveld niet (dat is tenslotte *geen* datum). Daarom moet je bij een datumveld expliciet null gebruiken, en kom je bij een tekstveld met "" weg.

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 19:39:16
Quote Anchor link
Duidelijk! Bedankt.

Zeg ik het dan goed dat als ik er If empty
$einddatumfinal = 0000-00-00;
Etc.

Van maak dat het opgelost is?!

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

25/10/2017 19:51:49
Quote Anchor link
Je probleem is dan inderdaad opgelost. Persoonlijk vind ik "0000-00-00" echter een draak. Eigenlijk bedoel je "niets", maar dat is even een beetje moeilijk, dus dan maar zo'n niet bestaande datum als 0000-00-00. Een flink aantal PHP functies struikelen hierover (ivm ongeldig jaartal/maand/dag). Je moet dus altijd kijken of het om een "echte" datum gaat, of om zo'n bosje nullen. Als je d'r null van maakt is het eenvoudiger: iets = datum, niets = geen datum.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 20:19:25
Quote Anchor link
Een beetje goed geconfigureerde MySQL of MariaDB weigert dit soort datums ook. Gebruik gewoon NULL wanneer je NULL bedoelt, maar wel op de juiste manier.

Michel Bak

Michel Bak

26/10/2017 16:18:04
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt. Wanneer ik nu einddatumfinal = '0000-00-00'; invul krijg ik de melding
Quote:
Incorrect date value: '0000-00-00' for column 'Datumeinde' at row 1

Dat werkt dus ook niet zoals ik wil, waar ga ik de fout in?

Wanneer ik de NULL oplossing wil gebruiken moet ik dus een query maken voor wanneer er geen datum is ingevuld, en een query voor wanneer er wel een datum is ingevuld. Klopt dit?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

26/10/2017 16:31:12
Quote Anchor link
Wat je zou kunnen doen is iets als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$einddatum
= trim($_POST['einddatum']);

if (empty($einddatum)){
}
else{
  $einddatumfinal = "'" . mysqli_real_escape_string($connect, $einddatum[2].'-'.$einddatum[1].'-'.$einddatum[0]) . "'";
}

Datumeinde) VALUES
                                             ("
. $einddatumfinal . ")";

$lidmaatschapResult = mysqli_query($connect, $lidmaatschapQuery) or die( "Er is iets mis gegeaan tijdens het invoeren van gegevens in de lidmaatschap database. <a href=index.php>klik hier</a> om terug te keren en opnieuw te proberen." . " " . mysqli_error($connect).".");

?>

Je kan meteen zien dat een aantal zaken in de code zijn gewijzigd, en de escaping nu ook meteen correct is.
Gewijzigd op 26/10/2017 16:32:27 door Ben van Velzen

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/10/2017 16:44:29
Quote Anchor link
En als je het met prepared statements doet?
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$stmt
= mysqli_prepare($link, "INSERT INTO lidmaatschap (Datumeinde) VALUES (?)");
mysqli_stmt_bind_param($stmt, 's', $einddatumfinal);
mysqli_stmt_execute($stmt);
?>

Ben van Velzen

Ben van Velzen

26/10/2017 16:48:25
Quote Anchor link
prepared statements bieden mogelijk uitkomst als je null als waarde gebruikt en niet "NULL" als string. Then again, ik heb geen idee of mysqli daar slim genoeg voor is.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/10/2017 19:14:13
Quote Anchor link
Ik heb het nog even getest en jawel met prepared statements werkt het.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$einddatumfinal
= NULL;
// of
$einddatumfinal = '2017-10-26 19:13:45';
// of
$einddatumfinal = '2017-10-26';

$stmt = mysqli_prepare($link, "INSERT INTO lidmaatschap (Datumeinde) VALUES (?)");
mysqli_stmt_bind_param($stmt, 's', $einddatumfinal);
mysqli_stmt_execute($stmt);
?>

Michel Bak

Michel Bak

27/10/2017 11:16:49
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 26/10/2017 16:31:12:
Wat je zou kunnen doen is iets als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$einddatum
= trim($_POST['einddatum']);

if (empty($einddatum)){
}
else{
  $einddatumfinal = "'" . mysqli_real_escape_string($connect, $einddatum[2].'-'.$einddatum[1].'-'.$einddatum[0]) . "'";
}

Datumeinde) VALUES
                                             ("
. $einddatumfinal . ")";

?>

Je kan meteen zien dat een aantal zaken in de code zijn gewijzigd, en de escaping nu ook meteen correct is.

Ik zie dat dit goed werkt, echter heb ik na het einddatum veld nog een aantal velden staan waaronder een met een dropdown menu. Door de punten er voor en erachter te zetten bij einddatumfinal bij de query neem ik aan dat ik daardoor een volgende foutmelding krijg. (excuses voor de vele vragen, echter ben ik net begonnen met een opleiding php. Hier krijg ik helaas niet genoeg informatie. Het statements gedeelte heb ik nog niet gehad in de opleiding en begrijp ik ook nog niet helemaal, vandaar dat ik de bovenstaande oplossing graag wil gebruiken voor nu.)

Ben van Velzen

Ben van Velzen

27/10/2017 11:22:00
Quote Anchor link
Deze situatie werkt correct voor de datum, andere velden kun je hier doodeenvoudig in verwerken. Als je iets concreets hebt dat fouten oplevert kun je die code gewoon posten.

Michel Bak

Michel Bak

27/10/2017 11:31:35
Quote Anchor link
Ahh ik heb de fout gevonden!!! Bedankt voor alle hulp!
Gewijzigd op 27/10/2017 11:35:17 door Michel Bak

Michel Bak

Michel Bak

21/11/2017 11:20:09
Quote Anchor link
Wat ik nu opmerk wanneer ik een datum omgekeerd invul bv: 2000-02-09
krijg ik een foutmelding:

Quote:
Incorrect date value: '09-02-2000' for column 'Einddatum' at row 1.

Hoe los ik dit op?
Daarnaast wil ik dat wanneer de gebruiker dit doet deze een melding krijgt om het op te lossen.
Ik heb bij verschillende velden een opzet waarbij het wel werkt en de gebruiker een melding krijgt alleen bij deze datum lijkt het niet te werken. Ook staan er controle velden onder deze controle maar deze fout krijg ik pas te zien NA de controles onder deze?
Gewijzigd op 21/11/2017 11:24:27 door Michel Bak

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.