OR in if statement werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nieko

Nieko

03/12/2007 16:09:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem,
Ik heb zojuist een site voor een klasgenoot van me gemaakt en deze werkt perfect (op de test server).
Nou zet ik deze op een webspace van lycos en nou blijken de OR operators in mijn if statements niet meer te werken... Erg lastig wat deze zijn wel belangrijk in mijn script.
Ik heb al het volgende geprobeerd:
|| I.P.V. OR
Mijn php verzie van 4.0 naar 5.0 veranderd.

Geen van beide oplossingen werkte, verder zou ik het dan ook niet meer weten.
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 06:21:03
 
Frank -

Frank -

03/12/2007 16:16:00
Quote Anchor link
Tja, hoe denk je dat wij jou kunnen helpen?

No code, no solution!

Ps. Met geen code, doel ik op relevante code...
 
Nieko

Nieko

03/12/2007 16:50:00
Quote Anchor link
Oké hier komt dan het if statement waar ik het over heb,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if($_GET['login'] != "ok" OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] != $admin_data['ip_buffer']){
//uit te voeren code
}
?>

Op mijn locale test server werkt het gewoon, maar op mijn lycos webspace niet..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nieko
 
Frank -

Frank -

03/12/2007 16:56:00
Quote Anchor link
Ga debuggen, echo $_GET['login'] en $_SERVER['REMOTE_ADDR'] eens. Daarnaast zul je even moeten kijken wat er in $admin_data['ip_buffer'] staat.

De aanname dat $_GET['login'] bestaat, is trouwens fout. Gebruik isset() of empty() om dit te controleren.
 

03/12/2007 17:01:00
Quote Anchor link
Wat doet ie dan niet?
Ik zie verder namelijks niks wat fout is aan die if-statement.
Behalve dan wat Frank zegt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Nieko

Nieko

03/12/2007 17:42:00
Quote Anchor link
De fout is gevonden, het was een varchar() fout in de tabel.. Deze stond op 10 waardoor deze niet het hele IP kon opslaan.. Op de test server gaat dat simpelweg wel omdat dit IP korter is op een of andere manier..
 
Frank -

Frank -

03/12/2007 17:49:00
Quote Anchor link
Nieko schreef op 03.12.2007 17:42:
De fout is gevonden, het was een varchar() fout in de tabel.. Deze stond op 10 waardoor deze niet het hele IP kon opslaan.. Op de test server gaat dat simpelweg wel omdat dit IP korter is op een of andere manier..
Aiaiai! Hoevaak moet ik het nog roepen? MySQL is een klote product dat werkelijk aan alle kanten zuigt...

Waarom stinken daar toch zoveel beginners in? MySQL is géén database, geen database in de betekenis van DBMS. MySQL is een verzameling bugs en andere ellende die het leven van een database gebruiker lastig maken.

Stap z.s.m. over op bv. PostgreSQL en krijg vertrouwen in je database. Dáár is het tenslotte een database voor: veilig beheer en gebruik van je data.

Wanneer jouw provider geen pgSQL of FireBird aanbiedt (zijn beide gratis), dan wordt het hoogste tijd om te verhuizen. Jouw provider heeft blijkbaar schijt aan zijn klanten, jouw data betekent helemaal niks voor hem.

Wake up!

Edit: In pgSQL gebruik je een INET om een ip-adres op te slaan, werkt uitstekend. Maar dat is logisch.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
PHP erik

PHP erik

03/12/2007 18:26:00
Quote Anchor link
Quote:
MySQL is een verzameling bugs en andere ellende die het leven van een database gebruiker lastig maken.
Dit is een perfecte omschrijving en zal ik zeker onthouden.
 
Frank -

Frank -

03/12/2007 20:16:00
Quote Anchor link
PHPerik schreef op 03.12.2007 18:26:
Quote:
MySQL is een verzameling bugs en andere ellende die het leven van een database gebruiker lastig maken.
Dit is een perfecte omschrijving en zal ik zeker onthouden.
Onder de creative commons Naamsvermelding, GelijkDelen, kun je hem ook gebruiken!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.