order by and exclude

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Tom Wellink

Tom Wellink

14/07/2010 21:33:14
Quote Anchor link
Beste,

Ik laat de laatst toegevoegde zien door vanuit de MYSQL de laatste 12 te vertonen, nu wil ik alleen een categorie excluden, heb al lopen googlen, maar kom nergens op, dit heb ik momenteel, maar dat werkt niet.

Ik wil dus code 61 excluden, ik dacht dat het met NOT moest, (ik weet het ben niet de slimste van ons allen ;)

$cat = mysql_query("SELECT * FROM foto ORDER BY id DESC NOT IN (SELECT code FROM foto where code = '61') LIMIT 12 ");
Gewijzigd op 14/07/2010 21:33:36 door Tom Wellink
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 09:31:21
 
Jasper DS

Jasper DS

14/07/2010 21:34:57
Quote Anchor link
desc veranderen door asc denk ik
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

14/07/2010 21:36:25
Quote Anchor link
De volgorde van informatie selecteren gaat zo:
-Tabellen bepalen
-Rijen selecteren die voldoen aan de voorwaarden
-Eventueel groeperen
-Sorteren en eventueel limiteren

Probeer dus eens SELECT * FROM foto WHERE code <> 61 ORDER BY id DESC LIMIT 12
 
Tom Wellink

Tom Wellink

14/07/2010 21:37:26
Quote Anchor link
Dank je het werkt....!
Gewijzigd op 14/07/2010 21:46:49 door Tom Wellink
 
Mari Hos

Mari Hos

04/08/2010 13:23:33
Quote Anchor link
Beste Peter aka Lekensteyn,

Ook ik wil iets excluden, maar het gaat om een post, een resultaat uit de lijst van meest gelezen posts (KF plugin). Weet je ook hoe dat kan?
In de plugin staat het volgende :
$sql = "SELECT count(mr.post_ID) as totHits, p.ID, p.post_title from $wpdb->posts p JOIN {$wpdb->prefix}kf_most_read mr on mr.post_ID = p.ID where mr.hit_ts >= '".(time() - ( 86400 * $period))."' GROUP BY mr.post_ID order by totHits desc, ID ASC LIMIT $limit";
if(KF_MR_DEBUG_MODE){

Waar kan ik de post ?p=6025 of een cat neerzetten zodat die eruit gefilterd wordt?

Alvast bedankt voor je reactie!
 
John D

John D

04/08/2010 13:50:40
Quote Anchor link
eruit gefilterd wordt: bedoel je daarmee dat je die uitsluitend wil zien of juist niet ? Voor de GROUP BY iets toevoegen in de trant van: AND tabel.attribuut = $_POST[p]
Gewijzigd op 04/08/2010 13:51:42 door John D
 
Mari Hos

Mari Hos

04/08/2010 14:33:28
Quote Anchor link
Ik bedoel dat die er juist niet in komt, ik wil een post en ook een categorie kunnen excluden
 
John D

John D

04/08/2010 14:38:37
Quote Anchor link
....
AND post <> $_POST[post]
AND categorie <> $_POST[categorie]
....
 
Mari Hos

Mari Hos

04/08/2010 14:57:30
Quote Anchor link
Fantastisch, dat werkt! (AND p.ID <> 6025) dankjewel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.