output aanpassen van een foreach loop
Ik haal (in dit voorbeeld) users op uit een tabel en wil die tonen in een lijst. Zie code blok hieronder:
Een aantal velden uit de db tabel bevatten of een 1 of een 0. In het geval van een 1 wil ik dan een FA-icon tonen, in het geval van een 0 wil ik een ander FA-icon tonen.
Hoe kan ik nu zien welk veld "$detail" op dat moment output ? Of moet ik dan een simpel tellertje bij houden en dan daaruit halen dat ik veld nummer zoveel ga tonen en daar dan iets mee moet doen ? Lijkt me niet echt, ik heb het idee dat dat op een betere manier opgelost kan worden, maar ik zie niet hoe.
Code (php)
Een aantal velden uit de db tabel bevatten of een 1 of een 0. In het geval van een 1 wil ik dan een FA-icon tonen, in het geval van een 0 wil ik een ander FA-icon tonen.
Hoe kan ik nu zien welk veld "$detail" op dat moment output ? Of moet ik dan een simpel tellertje bij houden en dan daaruit halen dat ik veld nummer zoveel ga tonen en daar dan iets mee moet doen ? Lijkt me niet echt, ik heb het idee dat dat op een betere manier opgelost kan worden, maar ik zie niet hoe.
Gewijzigd op 02/07/2014 09:46:34 door Tijn Snijders
Zoiets?
ja...... stom.. daar had ik niet aan gedacht.. Ik zat nog compleet met die foreach loop in mijn hoofd, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Thnx Tim !
Thnx Tim !
Tijn Snijders op 02/07/2014 09:45:26:
Met de code van Tim wordt nog nergens gecontroleerd of iets 1 of 0 is.
Nee, maar dat kan ik er zelf wel bij verzinnen.. Het ging mij er meer om dat ik uit $detail niet kon halen welk veld er getoond werd.
De check of een veld nu 1 of 0 is, is niet het moeilijkste..
De check of een veld nu 1 of 0 is, is niet het moeilijkste..
Sorry, wilde niet reageren.
Gewijzigd op 03/07/2014 14:07:03 door Pim B