OV site [Opgelost]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 12:32:55
Quote Anchor link
Mag verwijderd worden
Hallo beste lezer/geïnteresseerde,

Ik reis de laatste tijd vaak met de trein, en heb ontdekt dat reizigers best vaak maar doelloos voor zich uit staren en soms zelf in slaap vallen. Daar heb ik zelf ook best vaak last van, en ik kwam toen zomaar op het (goede?) idee om een speciale site te maken voor OV gebruikers.

Het idee
Een site waarop OV reizigers een profiel kunnen maken, delen waar ze nu aan het reizen zijn en delen hoe lang dit bijvoorbeeld duurt. Terwijl ze hier mee bezig zijn, kunnen ze naar de radio luisteren, spelletjes spelen, chatten met andere reizigers of delen waar ze zitten zodat ze reizigers elkaar opzoeken, hun reisinformatie opzoeken... Dit maakt het reizen een stuk leuker (denk ik).

Natuurlijk komt er een mobiele versie en een versie voor op bijvoorbeeld je laptop. Op het gebied van een app nog geen ideeën.

Hoe ik dit wil realiseren
Tsja, nu komen we bij het idee. Ivm mijn Asperger (autisme) kan ik van alles erg goed bedenken, en ook vaak bedenken hoe ik het dan precies wil. Het probleem is dat ik het dan niet (goed) uitvoeren kan. Daarom zoek ik 1/2 mensen die willen helpen met de site. In ruil daarvoor een linkje, vermelding etcetera en natuurlijk "Admin" rechten op de site. In de toekomst misschien zelfs een deel van de eventuele inkomsten.

Geld is voor mij een probleem, dat heb ik namelijk niet.

Wat vinden jullie van mijn idee? Wie zou er willen helpen? Het lijkt me geweldig om dit te realiseren en kan me niets vergelijkbaars bedenken.

Mvg

Oeps, hij staat in de verkeerde categorie, kan een MOD hem even verplaatsen?
Gewijzigd op 19/03/2012 21:05:36 door Jurrian Nijland
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 19:22:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/03/2012 12:45:03
Quote Anchor link
Op zich best wel een leuk idee. Ikzelf heb niet de tijd om eraan mee te werken gezien ik andere belangrijke prioriteiten heb, maar mocht het een succes worden zou ik via mijn site (www.Treinenweb.nl) best wel een samenwerking aan willen gaan.

Als ik een paar ideeën kan inschieten. Je kan de API van de NS bijv. gebruiken om actuele vertrektijden op te kunnen halen, en het zou ook leuk zijn als de leden (de reizigers) via SMS, een app of een mobiele website kunnen aangeven waar ze beginnen, en waar ze eindigen, zodat je op een profiel kan optellen hoelang iemand onderweg is.

Het is misschien complex, maar wel een leuke uitdaging.
Gewijzigd op 19/03/2012 12:45:42 door - Ariën -
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/03/2012 12:57:52
Quote Anchor link
Ik ken aspergers die niet creatief zijn (jij bent dat dus wel) maar die geweldig goed kunnen programmeren. Ik heb een soort autisme maar ik denk niet dat het invloed heeft op mijn programmeer vaardigheden. Ik heb dingen wel erg snel door. Kun je zelf programmeren? Heb je het ooit geprobeerd? Als asperger kun je dingen enorm snel oppikken.. Ik zou als ik jouw was een kijkje ernaar geven.

Voor je het weet ben je de maker ipv de bedenker :D
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 13:02:54
Quote Anchor link
- Aar - op 19/03/2012 12:45:03:
Op zich best wel een leuk idee. Ikzelf heb niet de tijd om eraan mee te werken gezien ik andere belangrijke prioriteiten heb, maar mocht het een succes worden zou ik via mijn site (www.Treinenweb.nl) best wel een samenwerking aan willen gaan.

Als ik een paar ideeën kan inschieten. Je kan de API van de NS bijv. gebruiken om actuele vertrektijden op te kunnen halen, en het zou ook leuk zijn als de leden (de reizigers) via SMS, een app of een mobiele website kunnen aangeven waar ze beginnen, en waar ze eindigen, zodat je op een profiel kan optellen hoelang iemand onderweg is.

Het is misschien complex, maar wel een leuke uitdaging.


Klinkt leuk! Ik zal zeker wat met je ideeën doen :) En ja, wie weet, misschien ooit nog is samenwerken. Jouw site ziet er zeker goed uit!

Albert de Wit op 19/03/2012 12:57:52:
Ik ken aspergers die niet creatief zijn (jij bent dat dus wel) maar die geweldig goed kunnen programmeren. Ik heb een soort autisme maar ik denk niet dat het invloed heeft op mijn programmeer vaardigheden. Ik heb dingen wel erg snel door. Kun je zelf programmeren? Heb je het ooit geprobeerd? Als asperger kun je dingen enorm snel oppikken.. Ik zou als ik jouw was een kijkje ernaar geven.

Voor je het weet ben je de maker ipv de bedenker :D

Iedereen met asperger is anders.. Hoe dan ook, ik heb al wel wat geprobeerd qua programmeren maar ik kom er echt niet uit. Zeker niet als het veilig moet zijn :$

Hoe dan ook, ik zal nog is wat tutorials volgen en wie weet.. Maar liever toch met meerdere mensen er aan werken, dan schiet het iets meer op denk ik.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/03/2012 13:06:52
Quote Anchor link
Ok, vergeet niet... aspergers hebben geen achterstand in iets... ze zijn gewoon stukke slimmer dan de 'normale mensen'. Veiligheid van je site kan verholpen worden ;)
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 13:09:30
Quote Anchor link
Albert de Wit op 19/03/2012 13:06:52:
Ok, vergeet niet... aspergers hebben geen achterstand in iets... ze zijn gewoon stukke slimmer dan de 'normale mensen'. Veiligheid van je site kan verholpen worden ;)


Ik weet zeker dat het wel goedkomt :) Tsja, beveiligen blijft voor mij nogal moeilijk. Eerst uitgebreid (laten) testen denk ik dan maar.. En daarna is verder kijken.

Ik begin vanmiddag maar is met de hoofdlijnen van het project, alles uittypen qua functies en hoe ik het wil doen, en misschien zelfs al een begin van een layout maken.

Toevoeging op 19/03/2012 13:11:32:

Iemand nog een idee voor een leuke naam eigenlijk? Kan zelf niet 1 2 3 iets verzinnen.. En dat is toch wel het begin van je project toch?
Gewijzigd op 19/03/2012 13:11:57 door Jurrian Nijland
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/03/2012 13:14:07
Quote Anchor link
doe net als Steve jobs..

Steve Jobs stond in de garage en at een appel. Hij zei: "Als we binnen 1 uur geen naam hebben, vernoem ik het bedrijf naar deze appel.".

Dus euh... het moraal van dit verhaal... pak een perzik ofzo :D

andijvie wil soms ook wel werken
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 13:18:54
Quote Anchor link
Albert de Wit op 19/03/2012 13:14:07:
doe net als Steve jobs..

Steve Jobs stond in de garage en at een appel. Hij zei: "Als we binnen 1 uur geen naam hebben, vernoem ik het bedrijf naar deze appel.".

Dus euh... het moraal van dit verhaal... pak een perzik ofzo :D

andijvie wil soms ook wel werken


Whaha dit geeft een goed begin! Ik pak m'n OV chipkaart wel :P Of.. Hmm..

Blijft lastig.. OV-online?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/03/2012 13:22:19
Quote Anchor link
Pak een papier en ga lekker brainstormen. Alles wat er in je opkomt ondoordacht op opschrijven.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/03/2012 13:23:26
Quote Anchor link
Ik zou niet gaan refereren naar OV toe. Sommige mensen gaan dan zeiken.

Ik zou je site met een paar woorden omschrijven en dan vervolgens van die woorden een afkorting maken en hopen dat er een woord uitkomt :D


tip: hou de andijvie bij de hand haha
Gewijzigd op 19/03/2012 13:23:53 door Albert de Wit
 
Gerhard l

gerhard l

19/03/2012 13:24:43
Quote Anchor link
Leuk concept! Momenteel ben ik nog druk met mijn stage, maar ik wil je hier af en toe best wel in meehelpen. Designen kan ik niet, programmeren wel aardig, dat kan vast wel van pas komen!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/03/2012 13:26:54
Quote Anchor link
Albert de Wit op 19/03/2012 13:23:26:
Ik zou niet gaan refereren naar OV toe. Sommige mensen gaan dan zeiken.

Ik zou je site met een paar woorden omschrijven en dan vervolgens van die woorden een afkorting maken en hopen dat er een woord uitkomt :D


tip: hou de andijvie bij de hand haha

OV is geen geregistreerde naam, naar mijn weten? Als je nou 'OV-chipkaart' gebruikt, of het logo daarvan of van andere vervoersbedrijven, dan zou dat wel inbreuk doen maken.
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 13:27:32
Quote Anchor link
Aar: Ja, doe m'n best, maar zo veel komt er niet in me op, bakkie koffie dan maar en dan nog is proberen hihi :)

Albert de Wit: Je hebt gelijk.. Ik zal alles even opschrijven, en dan zien we wel wat er uit komt. Zolang het maar niet iets is als "eet-andijvie.nl" ofzo haha :P

Gerhard: Dankje! Nou, designen kan ik beter dan programmeren dus.. Wie weet.. Succes met je stage trouwens ;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/03/2012 13:35:16
Quote Anchor link
Een paar ideeeen om je op weg helpen:

OV4u
OV4you
OV4all
Reizenvooriedereen
Reisplan
Reisfun
Reis4fun

etc...
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 13:38:45
Quote Anchor link
- Aar - op 19/03/2012 13:35:16:
Een paar ideeeen om je op weg helpen:

OV4u
OV4you
OV4all
Reizenvooriedereen
Reisplan
Reisfun
Reis4fun

etc...


Dankje, helpt me zeker op weg :)
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/03/2012 13:39:24
Quote Anchor link
haha zowieso niet een streepje in je link gebruiken... dat is niet gebruiksvriendelijk.

gebruiksvriendelijke namen zijn namen die ergens op slaan. (ja er zijn mensen die zich kunnen ergeren aan een bepaalde naam van een bedrijf omdat hij nergens op slaat (wie? ik))
Korte naam: mensen houden er niet van lange zinnen te typen om even langs te gaan.
Ook geen vreemde tekens of cijfers gebruiken... mensen blijven liever aan 1 stuk door typen.
dus euh....

woorden die je site omschrijven (dit is OFFTOPIC)

Gezellig (mensen moeten zich er thuis voelen)
Efficient (he moet immers goed werken)
Makkelijk (als mensen geen gemak hebben komen ze ook niet)
Betrouwbaar (mensen willen zeker weten dat je niks op hun pc zet ofzo)
Entertainent (Mensen willen het leuk hebben)
Rationeel (spreekt voor zich)


Daar heb je hem! G.E.M.B.E.R

probleem is dat de site al bezet is door een of andere wokolie leverancier

Toevoeging op 19/03/2012 13:44:44:


B.E.G.E.R.M

B.E.M.E.R.G

B.E.R.G.E.M

B.R.E.G.E.M

B.R.E.M.E.G


G.E.M.B.E.R

G.R.E.B.E.M

G.R.E.M.E.B

G.E.R.M.E.B

G.E.R.B.E.M


Toevoeging op 19/03/2012 13:45:03:

je ziet het ritme denk ik wel.
Gewijzigd op 19/03/2012 13:40:17 door Albert de Wit
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 13:45:53
Quote Anchor link
Albert de Wit op 19/03/2012 13:39:24:
haha zowieso niet een streepje in je link gebruiken... dat is niet gebruiksvriendelijk.

gebruiksvriendelijke namen zijn namen die ergens op slaan. (ja er zijn mensen die zich kunnen ergeren aan een bepaalde naam van een bedrijf omdat hij nergens op slaat (wie? ik))
Korte naam: mensen houden er niet van lange zinnen te typen om even langs te gaan.
Ook geen vreemde tekens of cijfers gebruiken... mensen blijven liever aan 1 stuk door typen.
dus euh....

woorden die je site omschrijven (dit is OFFTOPIC)

Gezellig (mensen moeten zich er thuis voelen)
Efficient (he moet immers goed werken)
Makkelijk (als mensen geen gemak hebben komen ze ook niet)
Betrouwbaar (mensen willen zeker weten dat je niks op hun pc zet ofzo)
Entertainent (Mensen willen het leuk hebben)
Rationeel (spreekt voor zich)


Daar heb je hem! G.E.M.B.E.R

probleem is dat de site al bezet is door een of andere wokolie leverancier

Hmm, dat is waar, allemaal vreemde tekens was ik zowieso niet van plan, gebruiksgemak is belangrijk.

GEMBER klinkt als een leuke naam, maar het heeft verder niet echt iets te maken met de site zelf toch? Behalve dat het namen zijn die slaan op het "doel" van de site.. Een gebruiker zal niet zo snel naar www.gember.nl voor iets over het OV lijkt mij?

Nog even verder brainstormen dus :) Maar we komen hier al aardig op gang! Bedankt!



Toevoeging op 19/03/2012 13:47:31:

1 van die namen deed me denken aan "beenmerg" :$

Hoe dan ook... Wat ik al zei, ik zou dat niet echt zien als een site die met OV te maken heeft. Wel super creatief! ;)
 
Gerhard l

gerhard l

19/03/2012 13:51:49
Quote Anchor link
hoereisjij
waarreisjij

staat een beetje raar, maarja;p
Gewijzigd op 19/03/2012 13:52:22 door gerhard l
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/03/2012 13:51:55
Quote Anchor link
je moet niet kijken of de naam past....

bij apple.com denk ik eerder aan een cider producent... niet aan een overpriced fancy gadget company... waar in de naam hyves merk jij dat het om een social network gaat?

jouw doel is om mensen terug te laten keren... misschien zelfs een account te laten maken en een social network ervan te maken.... de naam maakt niet uit maar hij moet niet moelijk zijn... en andijvie is behoorlijk vervelend om te typen....

nog 22 minuten!

hahah!
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

19/03/2012 13:54:04
Quote Anchor link
Albert de Wit op 19/03/2012 13:51:55:
je moet niet kijken of de naam past....

bij apple.com denk ik eerder aan een cider producent... niet aan een overpriced fancy gadget company... waar in de naam hyves merk jij dat het om een social network gaat?

jouw doel is om mensen terug te laten keren... misschien zelfs een account te laten maken en een social network ervan te maken.... de naam maakt niet uit maar hij moet niet moelijk zijn... en andijvie is behoorlijk vervelend om te typen....

nog 22 minuten!

hahah!

Oke, dat is wel waar.. Eigenlijk heb je helemaal gelijk! Maar toch is het moeilijk..
Ja andijvie is een ***woord, dan typt iedereen het vast en zeker verkeerd en zeker dyslectici denk ik?

HoeReisJij is ook wel leuk vind ik..
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/03/2012 13:54:46
Quote Anchor link
beetje lang niet?
 

Pagina: 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.