Overstappen naar classes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marien xD

Marien xD

05/07/2006 22:18:00
Quote Anchor link
Ik zou erg graag met classes gaan werken om mijn php kwaliteiten te gaan verhogen. Ik ben de laatste al erg veel functies aan het gebruiken om bepaalde dingen te doen ipv ze in de flow te schrijven. (als je begrijp wat ik bedoel).

Ik wil graag met objecten enzo gaan werken. Alles wat bij elkaar hoort (zoals db, template, gastenboek, fotoalbum enz) moet centraal worden ondergebracht zodat ik het kan hergebruiken.

Mijn vraag is aan jullie hoe begin ik met zoiets. Ik werk voornamelijk nog op de php 4... servers dus erg geavanceerd classes gebruiken lukt niet. Wel heb ik hier en daar wat aan classes gesnoven maar sommige dingen wil ik niet zo vatten. Wie helpt mij een beetje opweg? Kan iemand mij wat aanreikingen doen hoe hij zijn website op die manier opzet? Hartelijk dank alvast voor jullie advies...
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 19:20:52
 

05/07/2006 23:06:00
 
Marien xD

Marien xD

05/07/2006 23:36:00
Quote Anchor link
Redelijk duidelijk ja! Stom dat ik niet hier heb gekeken :) Ik had al enkele dingen gedaan enzo maar ik snap dat overerven enz niet zo. Of is dat nu nog helemaal niet nodig?
 
Marien xD

Marien xD

07/07/2006 13:27:00
Quote Anchor link
Nog meer ideeen?
 
Roy Bongers

Roy Bongers

07/07/2006 13:43:00
Quote Anchor link
http://nl2.php.net/manual/en/language.oop5.php

edit: dit is wel php5. Voor php4 moet je ff de zoekfunctie gebruiken. Gewoon zoeken op class.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/07/2006 13:54:00
Quote Anchor link
Roy, hoe ben je dan aan die link gekomen :s De link voor PHP 4 staat er gewoon boven...
http://www.php.net/manual/nl/language.oop.php
 
Roy Bongers

Roy Bongers

07/07/2006 14:00:00
Quote Anchor link
Ik heb gezocht op class -> all php.net sites, en dan staat op de eerste pagina de links naar PHP4 en PHP5. Maar hij stond inderdaad ook gewoon in 't menu :D . Ik had zo snel niet verder gekeken.

Maar met behulp van die info heb ik 't mezelf geleerd. Nou ja geleerd, Ik kon al OO programmeren omdat ik dat met Java altijd moet gebruiken. Dus puur wat syntax dingen heb ik er van opgestoken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.