Pagina enkel voor ingelogde gebruiker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jony V

Jony V

16/02/2014 19:36:58
Quote Anchor link
Ik heb een bestand index.php. Hier bekijk ik of de gebruiker ingelogd is (via custom functie). Als dat zo is, require ik een bepaald bestand, afhankelijk van de '?part='-parameter in de URL.

Een voorbeeld:
index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$part = $_GET['part'] // maar dan met htmlentities of dergelijke
if (user_logged_in == true) {
    switch ($part) {
        case 'info':
            require_once 'bestanden/beveiligd/belangrijke-info.php';
            break;

        case ... // enz...
    }
} else {
    ...
}


Op deze manier werkt het, maar de gebruiker kan gewoon, niet ingelogd, rechtstreeks browsen naar belangrijke-info.php, en zo toch het bestand zien terwijl niet ingelogd. Hoe kan ik dit oplossen? Liefst blijf ik bij index.php, anders zou ik in elk bestand dat ik require (belangrijke-info.php is niet het enige), bekijken of de user ingelogd is, terwijl ik het in index.php maar 1x moet doen
Gewijzigd op 17/02/2014 06:45:45 door Jony V
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:38:12
 
Michael -

Michael -

17/02/2014 09:09:36
Quote Anchor link
Beste manier is toch om elke pagina te controleren of de gebruiker is ingelogd. Hiervoor kun je een controle maken met user_logged_in en die overal include'n.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/02/2014 13:10:23
Quote Anchor link
Bestanden die niet voor iedereen toegankelijk mogen zijn, buiten de root zetten?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.