"pagina" etc fwd ongewild naar "pagina.php"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rudie dirkx

rudie dirkx

20/10/2008 18:09:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleem. Het is vast een heel handige feature van Apache, maar ik heb er nu last van:
Als ik naar /Project/module/4/ ga, wordt de pagina /Project/module.php geopend. "module" is dus genoeg om "module.php" te openen. Dat is een probleem, omdat ik een RewriteRule in /Project/.htaccess heb staan die ^module/(0-9)/ moet fwden naar module.php?id=$1

de precieze regel (het bestand is "project", niet "module"):

RewriteRule ^project/([0-9]+)/ project.php?id=$1

Die rule werkt dus niet, of wordt nooit aangeroepen, omdat /Project/project/1/ al automatisch naar /Project/project.php verwijst.

Ofwel, wat ik wil is: het automatisch forwarden van "pagina" naar "pagina.php" uitzetten!
Of het ook bij andere extensies werkt, weet ik niet (.html, .css, .js, etc), maar ik denk het wel.

-- Na een uitvoerige test van maarliefst 2 requests, kan ik concluderen dat het OOK bij andere extensies werkt --

Weet iemand welke Option of directive in Apache deze geweldige, onhandige feature uitzet?


PS. Dat het volgende werkt is niet erg, maar zet ik ook liever uit: /Project/index.php/bla/bla (het gaat dus om het "/bla/bla" achter de eigenlijke URL/pagina). Dat staat in Apache blijkbaar automatisch aan. Niet erg, maar heb het liever uit.
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 19:28:44
 
Rudie dirkx

rudie dirkx

18/09/2010 00:06:35
Quote Anchor link
Wow. Niemand?
 
Arjan -

Arjan -

18/09/2010 00:10:42
Quote Anchor link
Multiviews uitzetten misschien?
 
Rudie dirkx

rudie dirkx

18/09/2010 00:14:45
Quote Anchor link
Hah! Je bent geweldig!? Weet jij die shit uit je hoofd? Nice! Thanks!

Toevoeging op 18/09/2010 00:15:23:

Weet je dit trouwens ook toevallig? :)

Quote:
PS. Dat het volgende werkt is niet erg, maar zet ik ook liever uit: /Project/index.php/bla/bla (het gaat dus om het "/bla/bla" achter de eigenlijke URL/pagina). Dat staat in Apache blijkbaar automatisch aan. Niet erg, maar heb het liever uit.
 
Arjan -

Arjan -

18/09/2010 00:19:35
Quote Anchor link
Dat is ook multiviews dacht ik
 
Rudie dirkx

rudie dirkx

18/09/2010 00:28:47
Quote Anchor link
Ik heb MultiViews uitgezet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
Options -Multiviews
en getest (perfect!! 404 I love you!).
die rare paden achter het php bestand zetten kan nog...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.