Pagina functie maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Machiel K

Machiel K

26/05/2013 17:46:45
Quote Anchor link
Hallo,

Ik maak een functie die laat zien op welke pagina je bent d.m.v. de $_GET['pagina'] (die ik voor de pagina's gebruik) om te bouwen met preg_replace en str_replace. Ook haal ik de ?get=iets eruit, omdat je anders bijvoorbeeld Berichten > Verzonde?id=1 > .. zijn en daar maak ik dan Berichten > Verzonden van.

Nu zie je alle pagina's zonder hoofdletters. Ik wil graag de eerste letter een hoofdletter maken van elke pagina die weergeven word. Ik weet dat daar ucfirst() voor is, maar ik weet niet hoe ik die in de code moet verwerken, je moet het dan namelijk om elke pagina zetten?

Kan iemand me hier mee helpen?

Alvast bedankt,
Machiel.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
    function pagina() {
        $pagina = $_GET['pagina'];                         // De huidige 'link' gebruiken
        $pagina = preg_replace('/\\?.*/','',$pagina);      // De $_GET's eruit halen
        $pagina = str_replace('/',' → ',$pagina);     // De slashed veranderen naar een pijltje (→)
        return $pagina;                                    // Return
    }
Gewijzigd op 26/05/2013 17:48:08 door Machiel K
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:40:37
 
Joakim Broden

Joakim Broden

26/05/2013 19:24:42
Quote Anchor link
return ucfirst($pagina);
 
Machiel K

Machiel K

26/05/2013 20:45:21
Quote Anchor link
Dat zorgt er alleen voor dat het bijvoorbeeld Berichten > verzonden word. Ik wil juis dat elke pagina weergeven word met een hoofdletter: Berichten > Verzonden. Dus ook bijvoorbeeld met deze hele rij: Homepagina > Archief > Menu > Berichten > Verzonden.
 
- SanThe -

- SanThe -

26/05/2013 21:23:01
 
Machiel K

Machiel K

26/05/2013 21:31:06
Quote Anchor link
Perfect! Dankjewel! (return ucwords($pagina);)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.