pagina maakt een keuze

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Php knipper

php knipper

02/08/2011 09:39:37
Quote Anchor link
is het mogelijk dat de pagina een keuze maakt en dat die daar dan iets mee doet
( mijn vrienden hebben gevraagd of ik eens probeerde een textuele game te maken ( simpel gehouden natuurlijk ))


ps. nog een klein vraagje
hoe zorg je er voor dat er bevoordeeld 3 van een tabel word gehaald
( dus als de tabel punten = 300 )
300 + 1
300 - 1

( ik weet dat het maken van een game moeilijk is en dat de kans dat het lukt klein is maar toch een poging waard lijkt me ;)

alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:05:52
 
Eric Wagener

Eric Wagener

02/08/2011 10:46:37
Quote Anchor link
Het eerste kun je oplossen met JavaScript. Daar kun je namelijk automatisch wijzigingen op de pagina laten plaatsvinden.

Bedoel je zoiets met je tweede vraag?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE tabel SET kolom=kolom-3 WHERE id=$id
 
Php knipper

php knipper

02/08/2011 11:09:06
Quote Anchor link
ja dat bedoel ik en werkt dat ook met + x :

en hoe doe je dat dan met javascript ( dat er php word uitgevoerd vb

de optie is
-1 gelukt ( +3 )
-0 mislukt ( -3 )

hoe doe ik dit dan met javascript dat die dit doet en zelf de keuze maakt
 
Eric Wagener

Eric Wagener

02/08/2011 11:21:29
Quote Anchor link
Het hangt er een beetje vanaf wat de trigger moet zijn. Als dat een timeout is gebruik je setTimeout() en als het een actie van de gebruiker is kun je dat bijvoorbeeld in een onClick event doen.
Je moet er rekening mee houden dat JavaScript altijd aan de client zijde wordt uitgevoerd en de code zichtbaar/aanpasbaar is voor de gebruiker.
Hier kun je nog een leuke uitleg vinden.
 
Php knipper

php knipper

02/08/2011 12:02:49
Quote Anchor link
is het ook mogelijk met php want ander's is het gemakelijk om in de broncode er altijd voor te zorgen dat je wint

( de code moet trouwen starten als er word gepost met action=
 
Eric Wagener

Eric Wagener

02/08/2011 12:59:01
Quote Anchor link
Ja dat kan, maar dan moet je het met Ajax doen. Daar kun je veel over vinden op deze site.
 
Php knipper

php knipper

02/08/2011 16:36:41
Quote Anchor link
kan het ook niet gewoon met php zonder ajax want met ajax heb ik nog nooit gewerkt.
 
Eric Wagener

Eric Wagener

02/08/2011 17:08:18
Quote Anchor link
Nee, PHP is een server side proces. De client ziet alleen maar het resultaat in HTML.
Ajax is niets anders dan een PHP script dat door een JavaScript wordt aangeroepen. De resultaten van het PHP script, worden vervolgens weer door het JavaScript op de pagina gezet.

Check deze tutorial maar eens. Als je eenmaal door hebt hoe Ajax werkt en dat is echt niet zo ingewikkeld, gaat er een wereld voor je open.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.