Pagina maar half geparsed.
Dag mensen.
Ik zit met een probleempje. Ik heb een php pagina welke zowel HTML- als PHPcode bevat. De pagina word 9 van de 10 keer goed geprint/geparsed. Maar 1 op de 10 keer (variabel) gebeurt het dat de pagina maar half geladen word. De broncode houd dan ineens op bij:
Daarna moet komen:
Dit gaat meestal goed, maar niet altijd.
Kunnen jullie mij uitleggen waar het aan zou kunnen liggen? Snelheid van de server? Een te gecompliceerde PHP structuur?
Ik zit met een probleempje. Ik heb een php pagina welke zowel HTML- als PHPcode bevat. De pagina word 9 van de 10 keer goed geprint/geparsed. Maar 1 op de 10 keer (variabel) gebeurt het dat de pagina maar half geladen word. De broncode houd dan ineens op bij:
Daarna moet komen:
Code (php)
1
2
3
2
3
<span class="buttontxt"><?PHP print "<a href=link.php?VAR=$VAR>"; ?> Klik hier </a></span><br>
<br>
</div></td>
<br>
</div></td>
Dit gaat meestal goed, maar niet altijd.
Kunnen jullie mij uitleggen waar het aan zou kunnen liggen? Snelheid van de server? Een te gecompliceerde PHP structuur?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bram
server execution limit die op 30 sec staat?
komt er tussen die beide blokjes niets van code in je script?
komt er tussen die beide blokjes niets van code in je script?
Waar kan ik mijn server limit zien?
En tussen deze twee blokjes komt geen scripting meer nee, ze sluiten op elkaar aan. Er voor en erna uiteraard wel.
En tussen deze twee blokjes komt geen scripting meer nee, ze sluiten op elkaar aan. Er voor en erna uiteraard wel.
zet eens
bovenaan je script. Werkt alleen als de server niet in SAFEmode draait
bovenaan je script. Werkt alleen als de server niet in SAFEmode draait
Er gebeurd verder niet veel als ik dit mijn script plaats. Ik ben de error alleen (nog) niet tegen gekomen. Ik blijf (wanneer de error zich voordoet) wel binnen dezelfde pagina posten totdat ik alle posts gehad heb, daarna pas link ik naar een andere pagina.
Als set_time_limit met een script op 1 pagina te maken heeft dan zou het kunnen werken. Is het erg als ik een hoog getal invul? En is 0 oneindig?
Als set_time_limit met een script op 1 pagina te maken heeft dan zou het kunnen werken. Is het erg als ik een hoog getal invul? En is 0 oneindig?
Hmm, ik heb even geprobeerd, met timelimit op 0 en op 300. Ik krijg nog steeds de fout af en toe (heel random).
... ik kan vast niet kijken of mijn hostserver op safemode staat?
... ik kan vast niet kijken of mijn hostserver op safemode staat?
Bram:
Er gebeurd verder niet veel als ik dit mijn script plaats. Ik ben de error alleen (nog) niet tegen gekomen. Ik blijf (wanneer de error zich voordoet) wel binnen dezelfde pagina posten totdat ik alle posts gehad heb, daarna pas link ik naar een andere pagina.
is het aantal seconden en 0 is inderdaad oneindig. Daar zou ik erg voorzichtig mee zijn.
Kijk eerst btw eens in je info.php of safemode aan of uit staat. Als hij aanstaat heeft set_tiem_limmit() namelijk geen zin
wat bedoel je met info.php? Deze staan toch niet standaard op een server? En is het trouwens zeker dat dat de fout kan zijn? Ik bedoel zijn er geen andere mogelijkheden?
php_info(); doen
en is het echt zo een lang script dat de server er 30 seconden over doet? plaats anders eens een stuk relevante code waarom het niet zou lukken
en is het echt zo een lang script dat de server er 30 seconden over doet? plaats anders eens een stuk relevante code waarom het niet zou lukken
het kan komen door een javascript: document.getelement.byid ofzo, daardoor breekt ie alles af
Nee het is niet dat hij er langer dan 30 seconden over doet. Het probleem is dat hij de ene keer de pagina wel juist laat zien en de andere keer alleen tot en met het eerste blokje code. Je ziet dan zegmaar een halve pagina. Het 2de stukje code is de code die eigenlijk er achter aan zou moeten komen. Wat vaak wel zo is maar niet altijd.
zet error reporting eens aan
error_reporting(E_ALL);
error_reporting(E_ALL);
geeft geen resultaat, dat is het rare. Ik krijg soms een halve pagina maar geen errors oid. Ook niet onder in mijn statusbalk, daar staat dan Gereed!.
Alle error heb ik er al uitgehaald dmv error_reporting(E_ALL);
Alle error heb ik er al uitgehaald dmv error_reporting(E_ALL);
Print je niet toevallig iets uit een database op het scherm waar vreemde quotes in staan. Dat 'kan' problemen geven met de rest van de pagina.
Hmm, heb ik net even naar gekeken, maar ik kan niks vinden wat daar geprint word wat te maken heeft met rare quotes. Sowieso, hetgeen wat daar geprint word komt niet uit de database...
Heeft iemand ooit ervaringen gehad met dit soort dingen, in combinatie met de kwaliteit van de server of eigen verbinding misschien?
misschien inderdaad kwaliteit van de server, het ene moment wat druk bezet en de andere 9 keer voldoende capaciteit, maar als dat het geval zou zijn moet je toch echt wel een hele zwakke server hebben, want zoiets gebeurt volgens mij niet snel vanwege de server.
ik weet niet wat de specificaties van de server zijn, maar als het zo'n server is die op een zolderkamertje gedraaid wordt, dan zou ik maar eens een andere hosting zoeken.
ik weet niet wat de specificaties van de server zijn, maar als het zo'n server is die op een zolderkamertje gedraaid wordt, dan zou ik maar eens een andere hosting zoeken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden
is er een script wat checked of de pagina helemaal geladen is? Zo niet dat hij dan zichzelf refreshed?