paginator help

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

15/09/2013 14:57:34
Quote Anchor link
Ik heb met volgende tutorial: http://net.tutsplus.com/tutorials/php/how-to-paginate-data-with-php/
een paginator gemaakt, alles loopt goed, maar er mist een belangrijk stuk in het script, namelijk het stuk waar in index.php de uitvoer ook degelijk beperkt word tot 10 per pagina, wat er nu gebeurd? op elke pagina komen nog steeds alle posts.

Ik zie deze fout ook wel in het script, maar weet niet hoe ik deze moet aanpassen zodat het correct verloopt, het script in paginator.class.php kunnen jullie zien op de tutorial link, en dit is wat ik heb voor de index.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
include('paginator.class.php');
$sql = 'SELECT post_content FROM posts WHERE post_topic = "' . mysql_real_escape_string($_GET['id']) . '"';
$resultaat = mysql_query($sql);
$pages = new Paginator;  
$pages->items_total = mysql_num_rows($resultaat);  
$pages->mid_range = 9;  
$pages->paginate();
echo $pages->display_pages();
$sql = 'SELECT post_by FROM posts WHERE post_by = "'.mysql_real_escape_string($_GET['id']).'" ASC $pages->limit';
mysql_query($sql);  
include('smileys.php');
while($posts_row = mysql_fetch_assoc($posts_result))
{  
   echo '<tr>
         <td width=110px>' . ucfirst($posts_row['Username']) . '<br/>' . date('d-m-Y H:i', strtotime($posts_row['post_date'])) . '</td>
     <td width=310px>' . parsesmileys(nl2br($posts_row['post_content'])) . '</td>
     </tr>';  
}


voor de duidelijkheid: het query waar de dingen uitgehaald worden in de while heb ik hier niet meegegeven, indien jullie dit nodig hebben gelieve dit vriendelijk te vragen
En ja, ik gebruik nog mysql ipv mysqli, dit omdat ik voor ik dit aanpas mysqli fatsoenlijk onder de knie wil hebben, gelieve hier dus ook geen vragen meer over te stellen waarom mysql en geen mysqli, tenzei deze mijn vraag verderhelpen tot een oplossing, wat ik ten zeerste betwijfel.
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 12:50:48
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/09/2013 15:16:37
Quote Anchor link
Kristof Hendrickx op 15/09/2013 14:57:34:
Ik zie deze fout ook wel in het script, maar weet niet hoe ik deze moet aanpassen

Waar gaat het dan, volgens jou, fout?
Ik ga er van uit dat zo'n voorbeeldscript normaal gesproken werkt.

Waar is de foutafhandeling in je script bij de query's?

Als je gaat debuggen, wat verschijnt er dan?
Klopt $sql, wat zit er in $pages->items_total?

Kristof Hendrickx op 15/09/2013 14:57:34:
omdat ik voor ik dit aanpas mysqli fatsoenlijk onder de knie wil hebben,

Nu ben/blijf je bezig. Eerst dit werkend zien te krijgen en straks alles aanpassen en nog eens controleren. Begin dan bij het begin en zorg dat je eerst mysqli onder de knie hebt/krijgt (zoveel verschil zit er niet tussen mysql en mysqli). ;-)
Gewijzigd op 15/09/2013 15:17:10 door Obelix Idefix
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2013 16:39:34
Quote Anchor link
Op regel 10 voer je een mysql_query() uit zonder dit resultaat aan een variabele te hangen.
Dan op regel 12:
while($posts_row = mysql_fetch_assoc($posts_result))
$post_results is dan waarschijnlijk het resultaat van de query die je hebt weg gelaten.

Om het totaal aantal posts te bepalen ga je die natuurlijk niet eerst allemaal selecteren en dan met num_rows het aantal rijen bepalen, maar met:
Code (SQL)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT COUNT(*) FROM posts WHERE ....

Dit staat ook zo uitgelegd in de tutorial waar je dit vandaan hebt.
Gewijzigd op 15/09/2013 16:40:05 door Ger van Steenderen
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

15/09/2013 18:25:58
Quote Anchor link
De fout zit niet in de query's, want alles werkt goed, enkel de while en wat daarna staat moet nog aangepast worden zodat enkel de posts die op die pagina horen er komen te staan.

Ik weet dat het anders in de tutorial stond, maar mits te echo'en ontdekte ik dat de COUNT het om onbekende reden niet deed, dit is mijn oplossing hiervoor en het komt op hezelfde neer, ook dit saat in de tutorial dat het ook zo kan.

Probeer mij niet van gedacht te veranderen ivm mysql en mysqli, dit is mijn keuze, jullie kunnen mij niet overtuigen met de woorden: dit is beter, wel met de woorden: dat kan je er meer mee, en zoiets is mij nog door niemand gezegd, vandaar dat ik eerst het zo werkend wil krijgen.

Voor de rest dacht ik niet dat het nodig is de laatste query in een resultaat te zetten omdat als ik de limiet wil echo'en deze wel daaruit gehaald word (gok ik aangezien ik wel degelijk een resultaat krijg bij het echo'en)

Ik fomulier de vraag:
Hoe kan ik op de eerste pagina de eerste 10 posts plaatsen, op de 2de post 10 tem 20, ...

en dit kan uiteraard niet met per groep van 10 dit telkens opnieuw te schrijven, want je weet niet op voorhand hoeveel posts je hebt
Gewijzigd op 15/09/2013 18:36:09 door Kristof Hendrickx
 
Erwin H

Erwin H

15/09/2013 18:52:56
Quote Anchor link
Met alle respect Kristof, maar je klikt bijzonder chaotisch. Een query niet laten zien die waarschijnlijk het probleem vormt. De fout zelf in het script zien, maar niet vertellen wat jij dan denkt dat er fout is. Niet willen horen dat je iets anders moet doen, maar ons wel gaan vertellen dat we dat niet mogen zeggen.

Allemaal niet erg bevorderend.

Begin even opnieuw door nu WEL je hele script te plaatsen. Want je haalt resultaten uit $posts_result, maar op dit moment komt die variabele gewoon compleet uit de lucht vallen. Waar je uit zou moeten fetchen is de query met die limiet, maar die query draai je alleen, je fetcht er niet uit. Of dacht jij soms dat die limiet in de ene query wordt gezet en dan in de volgende query nog geldt? Zo ja, dan denk je fout.

Als je geholpen wil worden is het wel handig als je ons ook de gelegenheid geeft om te helpen.
Gewijzigd op 15/09/2013 18:54:06 door Erwin H
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

15/09/2013 18:56:56
Quote Anchor link
Zie mijn vorige post, daar heb ik het echte probleem uitgelegd, jullie beginnen hier over een compleet anders iets dan waar de vraag naar is, en inderdaad, iets wat ik niet vraag moet ik niet horen ook niet.

Je mag de query hebben, maar ik zeg nogmaals: die helpt je waarschijnlijk niet verder aangezien die niet met de paginator te maken heeft maar met de posts.

Ik dacht ook duidelijk te zijn dat het opviel waar er wat moest aangepast worden, een fout is het in principe niet, maar het is gewoon nog niet volledig af.

dit is de query samen met de uitvoering ervan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$posts_sql = "SELECT posts.post_topic, posts.post_content, posts.post_date, posts.post_by, users.Id, users.Username FROM posts LEFT JOIN users ON posts.post_by = users.Id WHERE posts.post_topic = " . mysql_real_escape_string($_GET['id']);
                        
$posts_result = mysql_query($posts_sql);
 
Erwin H

Erwin H

15/09/2013 19:02:26
Quote Anchor link
en hier ga je dus volledig de mist in. Je draait een query met een limiet erin. Dan draai je nog een query zonder limiet. Je fetcht uit de laatste, gek he dat je alle posts krijgt.
Fetch eens voor de grap uit de query MET de limiet en kijk dan eens wat je krijgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$sql
= 'SELECT post_by FROM posts WHERE post_by = "'.mysql_real_escape_string($_GET['id']).'" ASC $pages->limit';
$posts_result = mysql_query($sql);  
include('smileys.php');
while($posts_row = mysql_fetch_assoc($posts_result))
{
  
   echo '<tr>
         <td width=110px>'
. ucfirst($posts_row['Username']) . '<br/>' . date('d-m-Y H:i', strtotime($posts_row['post_date'])) . '</td>
     <td width=310px>'
. parsesmileys(nl2br($posts_row['post_content'])) . '</td>
     </tr>'
;  
}

?>

En dan nog met foutafhandeling etc.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2013 19:05:16
Quote Anchor link
Waarschijnlijk hebben we met een slechtziende te maken dus:
JE TOONT OP DE PAGINA HET RESULTAAT VAN EEN QUERY DIE ALLE POSTS TOONT EN NIET VAN DE QUERY MET DE PAGINATION.



Toevoeging op 15/09/2013 19:06:29:

Sorry Erwin ;-)
 
Erwin H

Erwin H

15/09/2013 19:07:33
Quote Anchor link
Hopelijk heeft Kristof het door, uiteindelijk gaat het daarom ;-)
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

15/09/2013 19:10:33
Quote Anchor link
Mensen, ik wist dat daar nog iets moest aangepast worden, en beledigen met de woorden slechtzienden kan al helemaal niet door de beugel, dat noem ik namelijk hetzelfde als beledigen met een handicap, en dat die je gewoon niet.

Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon de ASC $pages->limit nog bij in die query zetten? Voor mij geen probleem, nu weet ik ten minste waarom die juist in de query komt :)

En dan denk ik dat die query die ik al staan had in de eerste post overbodig is (de laatste query erin bedoel ik dan)
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/09/2013 19:11:25
Quote Anchor link
Als je het allemaal zo goed weet en niet open staat voor de tips/adviezen die je krijgt (of in ieder geval niets mee wilt doen), maar lekker je eigen gang wilt gaan, waarom open je dan al die topics?

Ik ga je in ieder geval niet meer (proberen te) helpen. Succes.
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

15/09/2013 19:18:49
Quote Anchor link
kleine kleine jongen Obelix en Idefix, je hebt me hier niet geholpen want je begint enkel te zeuren over mysql en mysqli, wat niet het antwoord geeft op mijn vraag
 
Erwin H

Erwin H

15/09/2013 19:19:49
Quote Anchor link
Kristof Hendrickx op 15/09/2013 19:10:33:
Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon de ASC $pages->limit nog bij in die query zetten? Voor mij geen probleem, nu weet ik ten minste waarom die juist in de query komt :)

Uhm, echt goed begrijpen doe je het dan niet. ASC is een keyword voor de sortering van de resultaten (ASC staat voor ASCENDING, oplopend). Dat hoort nog bij de ORDER BY clausule in je query. Het limiteren van je resultaten doe je met een LIMIT clausule en die wordt gebouwd in je paginator class.
Als je de query wat netter uitschrijft krijg je dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT post_by
FROM posts
WHERE post_by = "'.mysql_real_escape_string($_GET['id']).'"
ORDER BY .... ASC
LIMIT 0,10  (komt bij jou uit $pages->limit)

En hier mist dus nog iets. Je had namelijk helemaal geen ORDER BY clausule in je query en dus zal dit nog wel misgaan. Ofwel die ASC weglaten, ofwel de ORDER BY clausule correct maken.
Gewijzigd op 15/09/2013 19:20:27 door Erwin H
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2013 19:35:23
Quote Anchor link
Kristof Hendrickx op 15/09/2013 19:10:33:
Mensen, ik wist dat daar nog iets moest aangepast worden, en beledigen met de woorden slechtzienden kan al helemaal niet door de beugel, dat noem ik namelijk hetzelfde als beledigen met een handicap, en dat die je gewoon niet.

Ik had in een eerdere post al aangegeven waar naar mijn mening de fout lag.
Maar jij dacht het beter te weten, vandaar mijn frustratie.
Hierbij mijn excuses voor mijn sarcasme.
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

15/09/2013 19:43:49
Quote Anchor link
Bedankt Erwin, het probleem is nu opgelost :)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2013 19:53:43
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 15/09/2013 16:39:34:
Om het totaal aantal posts te bepalen ga je die natuurlijk niet eerst allemaal selecteren en dan met num_rows het aantal rijen bepalen, maar met:
Code (SQL)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT COUNT(*) FROM posts WHERE ....

Dit staat ook zo uitgelegd in de tutorial waar je dit vandaan hebt.

En dan dit nog even verwerken.
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

15/09/2013 20:12:08
Quote Anchor link
@Ger geef mij de reden: in de tutorial staat dat dit identiek hetzelfde doet als hoe ik het doe.

Als er een goede reden achter zit ben ik zeker bereid dit aan te passen ;)

Ook mijn excuses voor mijn reactie, ik had zeker gezien wat je had gezegd, en dat was ivm de count, maar je zal wel al door hebben dat ik enkel dingen aanpas als deze echt voordeliger zijn dan de andere optie
Gewijzigd op 15/09/2013 20:14:23 door Kristof Hendrickx
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/09/2013 08:00:46
Quote Anchor link
Het resultaat is hetzelfde, maar niet de uitvoering die er achter zit.

SELECT COUNT(*) FROM ... haalt één gegeven op.
SELECT post_content FROM ... haalt alle gegevens op, en daarna wordt er dan geteld hoeveel gegevens dat zijn.
Dat is onnodig gebruik van resources.

In php doe je dit als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$count_rows
= mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM posts WHERE post_topic = " . (int) $_GET['id']);
$num_rows = mysql_fetch_row($count_rows);
$pages->items_total = $num_rows[0];
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.