Pakt de get niet lekker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoram

Yoram

16/03/2009 12:06:00
Quote Anchor link
Ik moet voor me stage bedrijf een gastenboek maken en dan later in het template systeem zetten.. Alleen nu zit ik met de pagina nummer.. Hij wilt voor mijn gevoel de $_GET['page'] niet lekker pakken.. Ik denk dat het 2 oorzaken kan hebben maar toch wil ik jullie mening / bevestiging hebben..

Hier onder is me code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<?php

function plug_gastenboek_paginanummering() {
        global $site_dir ;
        global $category ;
        global $pagina ;
        global $lang ;
        global $tags ;
        
        //Vast stellen van hoeveel resultaten er zijn.
        $this->pag_maximaal_per_pagina = 3;
        $this->pag_start_elke_pagina;
        $page = $_GET['page'];
        
        $target_page = $site_dir . "/" . $lang . "/" . $pagina . "/" . $category . "/" . $tags . ".htm&page=";
        
        $sql_count_query = "SELECT COUNT(*) as num FROM plug_gastenboek_posts";
        $totaal_aantal_berichten = mysql_fetch_array(mysql_query($sql_count_query));
        $totaal_aantal_berichten = $totaal_aantal_berichten['num'];
        
        if($page = 0) {
            $page = 1;
        }

        
        if($target_page = $site_dir . "/" . $lang . "/" . $pagina . "/" . $category . "/" . $tags . ".htm") {
            $page = 1;
        }

        
        if($page) {
            $this->pag_start_elke_pagina = ($page - 1) * $this->pag_maximaal_per_pagina = 3;
        }
else {
            $this->pag_start_elke_pagina = 0;
        }


        
        
        $first_page = 1;
        $next_page = $page + 1;
        $prev_page = $page - 1;
        $last_page = ceil($totaal_aantal_berichten / $this->pag_maximaal_per_pagina);
        
        $this->pag_nav_html = "";
        
        if($last_page > 1) {
            $target_page = $site_dir . "/" . $lang . "/" . $pagina . "/" . $category . "/" . $tags . ".htm&page=";
            //Voor de aller eerste pagina en vorige pagina
            if($page > 1) {
                $this->pag_nav_html .= "<a href='$target_page$first_page'>eerste</a> <a href='$target_page$next_page'>vorige</a>";
            }
else {
                $this->pag_nav_html .= "<strong>eerste</strong> <strong>vorige</strong>";
            }

            
            for($teller = 1; $teller <= $last_page; $teller++){
                //Om alle pagina nummers te laten zien
                if($teller == $page) {
                    $this->pag_nav_html .= "<strong>$teller</strong>";
                }
else {
                    $this->pag_nav_html .= "<a href=\"$target_page$teller\">$teller</a>";
                }
            }

            
            if($page < 1) {
                $this->pag_nav_html .= "<a href='$target_page$next_page'>volgende</a> <a href='$target_page$last_page'>laatste</a>";
            }
else {
                $this->pag_nav_html .= "<strong>volgende</strong> <strong>laatste</strong>";
            }
                
        
        }
else {
            $this->pag_nav_html .= "<strong>eerste</strong> <strong>vorige</strong> <strong>$teller</strong> <strong>volgende</strong> <strong>laatste</strong>";
        }
        
    }

?>


voor mijn gevoel komt het omdat de pagina waarop hij dan zit geen php is.. maar moet je dan ook op een php pagina zitten?

Hoe zou ik dit het besten kunne oplossen?

De paginas worden automatisch aangemaakt in ons CMS
en worden automatisch een .htm file.. vraag me geen dingen over waarom enzo.. dat weet ik ook niet..

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:29:56
 
Jacco Engel

Jacco Engel

16/03/2009 12:18:00
Quote Anchor link
:'( get in een functie gebruiken :'(

Get kun je beter als argument mee geven.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

16/03/2009 12:24:00
Quote Anchor link
Dat kan inderdaad te maken hebben met dat er automatisch een .htm file van wordt gemaakt, daarin wordt geen PHP geparsed. Je kan wel met een (volgens mij .htaccess) bestandje aangeven dat die htm(l) pagina's ook door de php parser moet doen.

@hierboven
Dat maakt niet uit voor het niet werken van het geheel als de GET is meegestuurd met de pagina. De superglobals zijn ook gewoon binnen een functie beschikbaar.

Je hebt wel gelijk dat het netjes is om de get mee te geven in de functie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Yoram

Yoram

16/03/2009 12:29:00
Quote Anchor link
@Robert: dan zou ik wel eens kijken of ik dat via htaccess mee kan mee geven.. die code moet nog wel verbeter worden.. alleen wil het eerst lopende hebben..

en volgens kan ik ook niet anders met die get want die word niet vaker gebruikt, en straks ga ik ook nog andere gebruiken.. Elke ding wat ik beter kan doen is welkom, wil het graag horen..

EDIT: Nee heb het geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet.. ook geeft hij deze error mee:
Notice: Undefined index: page in /

terwijl hij in de url met ?page=2 eindigt alleen nu geeft hij telkens $_GET['page'] = 1 terug
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yoram
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.