Parse error: syntax error, unexpected ';', expecting '{'

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer - Publieke veilgheid

Wil jij als Java developer meewerken aan innovatieve en complexe applicaties? CGI zoekt Java Developers die mee willen werken aan oplossingen voor complexe & maatschappelijk relevante vraagstukken waar de het domein Publieke Veiligheid (o.a. Justitie en politie) voor staat. Wat verwachten we van een Java Developer? Enthousiasme en de wil om je als Java Developer continue te ontwikkelen. Je vindt het leuk om toffe Java oplossingen uit te werken. Je volgt de laatste trends op de voet en je vindt het leuk te werken met de nieuwste technologie, zoals Quarkus, de sub-atomische Java stack die klaar is voor OpenJDK HotSpot

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

UPS Nederland zoekt een Senior Developer C# * Remote werken mogelijk Wil jij werken aan complexe IT-systemen bij een van de grootste logistieke werkgevers ter wereld? Als ontwikkelaar bij UPS werk je aan opkomende technologieën en DevOps processen om ervoor te zorgen dat onze logistieke processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Dit ga je doen Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en concepten, bouwt efficiënte en testbare code, identificeert en integreert modulaire

Bekijk vacature »

Software Developer Geospatial Technology

Would you like to be part of an innovative, inspiring and international environment? Are you excited to work in a Geo-ICT, Asset Management, Energy, Water & Telecom industry and do you have strong programming skills? The job as Experienced GIS Software Developer offers the challenge you are looking for! Software Developer Geospatial Technology 32-40 hours per week Your Job As Experienced GIS Consultant you will work in an international team on projects at leading customers in the Netherlands. You will deal with design solutions in which emerging technologies play an important role. Along with your colleagues and customers you will

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions (NL)

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties." Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Je komt te werken binnen PostNL Logistic Solutions. Daar gaan we net wat verder dan een standaardpakket of brief. Het gaat bijvoorbeeld om gekoeld vervoer van medicijnen (Health), Warehousing (Fulfilment), het leveren binnen hele strakke tijdvakken

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer

Dit is de rol Boels pitstop De organisatie Boels is zich aan het professionaliseren en digitaliseren. Jij gaat hier een grote rol in spelen. Wat doet de organistaie Boels? Hoe doen we het? Waar staan we? Waar willen/moeten we naartoe? De afdeling BI krijgt steeds meer (aan)vragen voor dashboards/data etc. vanuit de organisatie om dit te onderzoeken. Dit doen we centraal vanuit Sittard. Als Business Intelligence Developer werk je aan projecten (klein of groot), waar we met data inzichten verschaffen aan onze organisatie. Je denkt mee met onze interne stakeholders, draagt initiatieven aan en zorgt er vervolgens voor dat de

Bekijk vacature »

Midlevel/Sr Developer bij leverancier communicatie

Een van de grootste leveranciers van communicatieplatformen aan bijv. internationale telecompartijen is op zoek naar een nieuwe teammember: een ervaren Midlevel tot Senior .Net Developer. De organisatie werkt met de nieuwste en uitsluitend Microsoft .Net technologieën (.Net Core, Azure) en producten als Docker en Kubernetes. Zij werken in Scrum sprints met teams waar samenwerking en (persoonlijke)groei hoog in het vaandel staat. Ze zijn op zoek naar gepassioneerde .Net Developers, waarbij ervaring met bovengenoemde technologieën geen harde eis maar een pré is. Genoeg ruimte dus om ervaring hierin op te doen. Drie jaar geleden hebben zij naast hun huidige applicatie een

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

Help jij onze klanten in de publieke veiligheidssector de stap te maken naar de high performance organisatie van de 21e eeuw? Wat ga je doen? Als Senior .NET ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het ontwerp van een of meerdere systemen. Deze rol vereist communicatie en interactie met meerdere ontwikkel- en testteams en met de andere ontwerpautoriteiten. In jouw rol treedt jij op als de vertegenwoordiger van de technische aspecten van het systeem bij het overleg met de klant. Wat breng je mee? Jij bent veelzijdig en bereid om die extra stap te zetten die soms nodig is.

Bekijk vacature »

Backend PHP developers voor scale-up organisatie g

Bedrijfsomschrijving Voor een snelgroeiende scale-up organisatie met een start-up mentaliteit ben ik op zoek naar een medior/senior Backend PHP developer! Wie ben jij? Jij bent een ervaren PHP developer die het leuk vindt om mooie codes te schrijven in een leuk, gezellig en jong team. Het is een frisse en moderne organisatie waar de leeftijd tussen de 25 en 40 jaar ligt. Naast dat het een mooie organisatie is hebben ze een hip en modern kantoor die goed bereikbaar is met het openbaar vervoer en de auto. Je krijgt hier als developer dé mogelijkheid om aan een groot avontuur te

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

UPS Nederland zoekt een Senior Developer C# * Remote werken mogelijk Wil jij werken aan complexe IT-systemen bij een van de grootste logistieke werkgevers ter wereld? Als ontwikkelaar bij UPS werk je aan opkomende technologieën en DevOps processen om ervoor te zorgen dat onze logistieke processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Dit ga je doen Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en concepten, bouwt efficiënte en testbare code, identificeert en integreert modulaire

Bekijk vacature »

Security Engineer

Security Operations Engineer Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Utrecht zijn weop zoek naareen security operations engineer o.b.v. deta-vast. Als security operations engineer maak je deel uit van het Infra & Security team binnen IT. Het team bestaat uit 4 collega’s die rapporteren aan de Manager Infra & Security. Daarnaast werk je nauw samen met de information security officer. In een innovatieve ‘open space’ afdeling waarin alle ICT en E-commerce disciplines vertegenwoordigd zijn werk je samen aan de optimale ontwikkeling en dienstverlening voor de opdrachtgever. Wat zijn jouw verantwoordelijkheden en werkzaamheden? Jouw verantwoordelijkheden: Als security operations engineer ben je

Bekijk vacature »

Software Developer Geospatial Technology

Would you like to be part of an innovative, inspiring and international environment? Are you excited to work in a Geo-ICT, Asset Management, Energy, Water & Telecom industry and do you have strong programming skills? The job as Experienced GIS Software Developer offers the challenge you are looking for! Software Developer Geospatial Technology 32-40 hours per week Your Job As Experienced GIS Consultant you will work in an international team on projects at leading customers in the Netherlands. You will deal with design solutions in which emerging technologies play an important role. Along with your colleagues and customers you will

Bekijk vacature »

Java Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen zij met plezier en enthousiasme. De organisatie is te omschrijven als informeel, pragmatisch en dynamisch. Onze klant is opzoek naar een Junior Java Developer. Samen met een team van 8 engineers ben je verantwoordelijk voor alle software-innovaties en -optimalisaties, voor alle facetten binnen de organisatie. Denk hierbij aan back-end processen, apps en diverse widgets. Het

Bekijk vacature »

Backend .NET Developer C# Voetbal

Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie in de regio Den Haag zal je als .NET Developer terecht komen in een multidisciplinair team met 5 andere Programmeurs. In jouw rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van mobiele applicaties met meer dan 4 miljoen gebruikers wereldwijd. Als Backend Developer zal je dagelijks werken met C#, .NET Core, Kubernetes en een SQL Database. Voor het onderling communiceren van de microservices wordt gebruik gemaakt van RabbitMQ. Je krijgt energie van technische uitdagingen en je werkt graag samen. Verder zul je in vele projecten deelnemen, zorg je voor nieuwe features, los je diverse bugs

Bekijk vacature »

Mobile (iOS) Developer / Permanent contract / RELO

Bedrijfsomschrijving Are you an ambitious Mobile iOS developer and seeking for a unique job opportunity in The Netherlands? Then seek no more! This growing company in The Hague is currently growing rapidly and therefore looking for extra iOS developers. At this moment they are with 40 persons but due to the fact they are now opening offices in London and New York as well, they need extra hands for their development team. The company develops groundbreaking applications for the international telecommunications market. They have several products which help both private and business users worldwide. There is an international development team

Bekijk vacature »

Fullstack .NET Developer

Bedrijfsomschrijving Over de hele wereld worden er per uur meer dan 50.000 producten per machine geproduceerd door de organisatie waar jij aan de slag gaat. Samen met ruim 300 collega's ben jij mede- verantwoordelijk voor de gehele productiecyclus. Je komt te werken in een dynamische werkomgeving waar een informele, fijne sfeer hangt en hoewel het bedrijf internationaal opereert met deze 300 werknemers zul je werken in een hecht team op het hoofdkantoor in Nederland. Een uniek aspect van de rol als Fullstack .NET Developer bij deze organisatie is jouw end-to-end betrokkenheid op het gehele ontwikkelingsproces. Zo ben je verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »
Ben lubben

ben lubben

25/09/2012 14:30:12
Quote Anchor link
hallo mensen,

ik ben weer opnieuw begonnen met het leren van php,
nu heb ik al wat kleine dingen geleerd en ben begonnen met het maken van me eerste cms op xml gebaseerd.

nu krijg ik mijn funtions niet aan de praat, weet iemand waarom ik deze error krijg? (Parse error: syntax error, unexpected ';', expecting '{')

dit is mijn code waarom hij word gemaakt

Quote:
$xmlurl = 'admin/data/xml/';
$xmllink = $xmlurl . 'website.xml';
if (file_exists($xmllink)) {
$dataw = simplexml_load_file($$xmllink);
$sitename = stripslashes($dataw->SITENAME);
$siteurl = $dataw->SITEURL;
$theme = $dataw->Theme;
$centralmail = $dataw->centmail;
}
function site_name() ; { echo $sitename ;}

PHP hulp

PHP hulp

08/05/2021 07:12:37

Kris Peeters

Kris Peeters

25/09/2012 14:32:06
Quote Anchor link

De vette ; verwijderen

Ben lubben

ben lubben

25/09/2012 14:59:57
Quote Anchor link
Kris Peeters op 25/09/2012 14:32:06:

De vette ; verwijderen

bedankt, die error is weg,

ik heb nu
Quote:
$xmllink = '/admin/data/xml/website.xml';
$sitename = stripslashes($dataw->SITENAME);
$siteurl = $dataw->SITEURL;
$theme = $dataw->Theme;
$centralmail = $dataw->centmail;
}
function site_name(){ echo $sitename ;}

alleen nu krijg ik de melding : Notice: Undefined variable: sitename on line 11

Kris Peeters

Kris Peeters

25/09/2012 15:10:44
Quote Anchor link
Dat komt dan weer omwille van php scope, zie bv. http://php.net/manual/en/language.variables.scope.php

De variabelen die je buiten een functie gemaakt hebt, zijn niet beschikbaar binnen de functie.
De variabelen die je binnen een functie gemaakt hebt, zijn niet beschikbaar buiten de functie.

Dus je kan $sitename enkel gebruiken buiten de functie.
Als je een waarde wil doorgeven aan een functie, moet je die als parameter doorgeven.

bv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$sitename
= 'Hello World';
site_name($sitename);  // functie uitvoeren

function site_name($mijn_string) { // functie definitie
  echo $mijn_string;
  // binnen deze functie bestaat $sitename niet
}
// hier bestaat $mijn_string niet
?>
Gewijzigd op 25/09/2012 15:13:46 door Kris Peeters

Ben lubben

ben lubben

25/09/2012 15:44:16
Quote Anchor link
oke, ik snap ongeveer een beetje wat je bedoelt (ik ben geen snelle leerling).
hoe kan ik dit wel goed werkend toepassen bij mij?

hij haalt moet telkens gewoon bepaalde gegevens uit een xml file halen. deze functions zitten allemaal in een php file en die include ik telkens waar hij nodig is.

Bertus Wikkerink

Bertus Wikkerink

25/09/2012 22:09:18
Quote Anchor link
Beste Ben,

Jij hebt:

Bestaat de variabele $$xmllink wel?
Of moet dit $xmllink zijn?

Bertus

Ben lubben

ben lubben

26/09/2012 11:46:51
Quote Anchor link
Bertus Wikkerink op 25/09/2012 22:09:18:
Beste Ben,

Jij hebt:

Bestaat de variabele $$xmllink wel?
Of moet dit $xmllink zijn?

Bertus

klopt, moest $xmllink link zijn, maar dit had ik al verandert ondertussen ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.