parse error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »
Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 11:52:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een script waarmee ik gegevens haal uit verschillende databases.
Ik gebruik daar de volgende code`s voor;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="checkbox" name="db_een.test" value="db_een.test">Test<br>


Op de verwerkingspagina;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$db_een.test=strip_tags(stripslashes(trim($_POST['db_een.test'])));

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if(!empty($db_een.test))      fwrite($Open, $db_een.test.", ");


Omdat ik uit verschillende databasen gegevens haal, heb ik "." (punt) gebruikt om aan te geven van waar hij het uit moet halen.
Maar wanneer ik dit doe krijg ik een parse error.
Weten jullie misschien wat ik moet doen om de codes werkend te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Jan Volker
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:39:37
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 11:54:00
Quote Anchor link
Een . is niet toegestaan in variables.

Je kan dit oplossen door bv. met keys te werken, dan krijg je arrays.

Maar ik wil graag weten, waarom je een variabele aan een database wilt koppelen.

Je weet zelf toch wel welke variabele bij welke database hoort?
 
Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 11:58:00
Quote Anchor link
Ik weet het zelf wel, maar ik wil bijvoorbeeld "Naam" uit "db_een" halen en "Achternaam" uit "db_twee".
En om dat aan te geven moet ik "db_een.Naam" en "db_twee.Achternaam" doen.
 
Guus ten Hove

Guus ten Hove

02/04/2009 12:04:00
Quote Anchor link
maak 1 grote database en weg is je probleem
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 12:04:00
Quote Anchor link
Ik snap niet wat je precies wilt aangeven. Maar iig, maak dan gebruik van arrays.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input name="db_een[naam]">


Volgens mij hoef je nu geen enkele quotes te gebruiken (html). Maar in PHP wel ;)

Dit wordt $_POST['db_een']['naam']. Als ik mij niet vergis :p

Guus ten Hove schreef op 02.04.2009 12:04:
maak 1 grote database en weg is je probleem
Wie zegt dat, dat kan?

Als je geen goede oplossingen hebt, blaat dan even niks ok?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je nuttige opmerking Guus.

@Dennis, het script werkt ook met sql, daar gebruik ik ook de syntax "db_een.Naam". Als ik het bovenstaande van jou gebruik werkt hij niet.

Als ik de punt niet gebruik, dus alleen "Naam" schrijf krijg ik de volgende foutmelding;
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Program Files\EasyPHP 3.0\www\test.php on line 45
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 12:31:00
Quote Anchor link
Geef eens wat meer code, want ik snap je totaal niet.

Ik snap niet waarom je foutmeldingen zou krijgen als je de naam van de database niet in de variabele naam hebt staan.
 
Mr.Ark

Mr.Ark

02/04/2009 12:35:00
Quote Anchor link
@ Jan

Hoe weet je nu welke achternaam bij naam hoort?

Je kan toch net zo goed 1 database gebruiken en dan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?PHP

/* Query uitvoeren. */

/* Result ophalen. */

/* Kijken of er een result is. */

/* Mysql fetch assoc gebruiken. */

/* Alle data laten zien. */


?>


Die methode die jij nu gebruikt lijkt mij een beetje onhandig.

Of zie ik dat nu verkeerd?

Groetjes,

ark
 
Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 12:45:00
Quote Anchor link
@Dennis, waarschijnlijk omdat er ook een Naam in "db_twee" zit.
Ik heb het script zo gebouwd dat je met dit script een pagina kan maken. Het word in een nieuwe php bestand opgeslagen
Ik wil in dat nieuwe bestand "db_een.Naam" opgeslagen word.
Ik had het script zodanig gebouwd dat er in de database hetvolgende werd opgeslagen als ik naam had aangevinkt:
SELECT Naam FROM db_een
Maar nu wil ik uit een andere database de achternaam halen. dus dan zou het sql syntax er zo uit moeten zien;
SELECT db_een.Naam, db_twee.Achternaam FROM db_een, db_twee
Als ik
SELECT Naam, Achternaam FROM db_een, db_twee
doe krijg ik de bovenstaande foutmelding.

@Ark, ik heb het sql syntax getest , en hij vind de juiste achternaam bij de naam
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 12:47:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk? Dat weet je niet eens?

Dan vraag ik mij af, waar je mee bezig bent.

Maar je kan zover ik weet niet in 1 query gegevens uit 2 databases halen.
 
Mr.Ark

Mr.Ark

02/04/2009 12:50:00
Quote Anchor link
@ jan

We willen je alleen maar helpen om het zo goed mogelijk te maken.
Als ik jouw was zou ik opnieuw beginnen met 1 Database.
 
Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 12:56:00
Quote Anchor link
Het is een database van 2GB en het Naam en Achternaam was maar een kleine voorbeeld.
En inderdaad, soms heb ik wel dat bijv. Naam ook in een andere database zit, dit kan ik onderscheiden door aan te geven uit welke database ik welke tabel wil halen, en dat doe ik met die punt.
Daarom heb ik die punt ook nodig in mijn php script

@ark, het is niet mijn database, het is een database van een applicatie en ik maak daar een script voor. Ik kan niks aanpassen aan de database
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Volker
 
Mr.Ark

Mr.Ark

02/04/2009 13:15:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je het volgende bedoeld.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?PHP

/* Tabel 1 & 2 */

$aQuery =
"
    SELECT
        1.blaat AS blaat
        1.blaat2 AS blaat2
        2.blaat3 AS blaat3
        2.blaat4 AS blaat4
    FROM
        1,
        2
"
;

$aResultaat = mysql_query($aQuery);

if($aResultaat)
{

    $aRij = mysql_fetch_assoc($aResultaat);
}

else
{
    echo 'Fout met query';
}


?>


Je kan dan gewoon de waarde zo echo'en

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?PHP

echo ''.$aRij['blaat'].'';

?>


Het lijkt me sterk dat je met 2 database werkt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 13:21:00
Quote Anchor link
Als je een variabele aan het begin en/of eind plaatst heb je geen quotes nodig.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo $aRij['blaat'];
[
/code]
 
Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 14:01:00
Quote Anchor link
dat script van mij bestaat uit een formulier en een verwerkingspagina. Het zorgt ervoor dat er een nieuwepagina gegenereerd word, zoiets als het script van ark.
Het gaat mij om dit gedeelte;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
"
    SELECT
        1.blaat AS blaat
        1.blaat2 AS blaat2
        2.blaat3 AS blaat3
        2.blaat4 AS blaat4
    FROM
        1,
        2
";

1.blaat AS blaat moet in mijn geval zijn: db_een.Naam
Ik moet ervoor zorgen dat aan de hand van de codes die ik bovenin bij mijn eerste post heb geplaatst, dat daar db_een.Naam komt te staan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.