pdf of word document invullen met informatie uit formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

22/12/2015 12:49:04
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een bestaand word document in te vullen op bepaalde plaatsen met informatie die je moet invoeren in een online formulier.

Het gaat hier om een huurcontract die ik heb, en die willen we geautomatiseerd invullen. Zodat we daar geen werk meer van hebben.

Het gaat om algemene informatie zoals:
naam
adres
telefoon
email
organisatie
rijbewijs nummmer
huur van / tot
contact persoon informatie

Graag hoor ik of het mogelijk is, en ook graag daarbij wat hulp (iets van code... of een linkje)
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 21:30:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2015 14:20:56
Quote Anchor link
Is het niet handiger om deze gewoon te exporteren naar een PDF, zodat deze niet meer aangepast kan worden?
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

22/12/2015 14:21:59
Quote Anchor link
Mag ook, maar dan moet ik via php mijn pdf kunnen invullen.
 
- Roland -

- Roland -

22/12/2015 14:37:34
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2015 14:38:37
Quote Anchor link
Op zich is dat geen probleem. Je kan met FPDF prima een PDF genereren.
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

22/12/2015 14:40:00
Quote Anchor link
er is een standaard contract al aanwezig, die moet alleen op 11 plekken worden ingevuld met gegevens vanuit een formulier. Moet dus niet een volledig nieuw bestand aanmaken maar informatie toevoegen...
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/12/2015 14:42:41
Quote Anchor link
Er zijn aardig wat PDF-libraries beschikbaar voor PHP zoals bijvoorbeeld TCPDF of MPDF (met beide geen ervaring dus je zult zelf een waardeoordeel moeten vormen of even verder moeten zoeken).

Zaak is dan dat je de documenten waarvan je PDFjes wilt maken in een soort van sjabloon kan stoppen waarin je de "lege vakjes" in kunt vullen. Volgens mij is dit ook een voorziening van PDF zelf. Indien je een PDF-editor hebt moet het mogelijk zijn om PDF-formulieren te maken zonder tussenkomst van PHP. Maar ook dat zul je zelf verder moeten onderzoeken, ik weet dat het kan maar details ken ik niet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2015 14:44:20
Quote Anchor link
Christiaan de kleine op 22/12/2015 14:40:00:
er is een standaard contract al aanwezig, die moet alleen op 11 plekken worden ingevuld met gegevens vanuit een formulier. Moet dus niet een volledig nieuw bestand aanmaken maar informatie toevoegen...

Wat is de workflow tot nu toe als iemand iets huurt? Dan lijkt het mij toch dat je alle gegevens voor beide partijen dan vastlegt en uitprint, en vervolgens ondertekent... een contract dus.
Gewijzigd op 22/12/2015 14:46:18 door - Ariën -
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

22/12/2015 14:58:23
Quote Anchor link
de link die roland gaf, is dus niet wat ik zoek. Aangezien daar een volledig nieuw pdf wordt aangemaakt, waarbij je alles moet intypen. Wat ik zoek is een script waarbij ik invoervelden automatisch invul die in een kant en klaar opgemaakt huurcontract (template).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2015 15:07:07
Quote Anchor link
Ik denk dat het wel is wat je zoekt. Je moet alleen tegelijkertijd ook je styling aanmaken in je code.
 
- Roland -

- Roland -

22/12/2015 15:15:39
Quote Anchor link
Lijkt me idd een mogelijkheid voor jou!

Je hebt al delen tekst (de statische blokken tekst) en je hebt stukjes variabel... Als je dat alles op de juiste manier achter elkaar plakt in de pdf dan heb je toch het hele verhaal !?

ps. misschien op een iets andere methode dan je oorspronkelijk in je hoofd had, maar een programmeur moet flexibel zijn :-)
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

22/12/2015 15:16:42
Quote Anchor link
Kan, echter hebben we een standaard layout. Het is dan ook lastig denk ik om telkens het gehele document 'opnieuw' op te bouwen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2015 15:41:18
Quote Anchor link
Christiaan de kleine op 22/12/2015 15:16:42:
Kan, echter hebben we een standaard layout. Het is dan ook lastig denk ik om telkens het gehele document 'opnieuw' op te bouwen.

Die layout defineer je toch eenmalig in je code? Als je bijv. je telefoonnummer of postadres aanpast, dan dioe je dat in je code, en alle nieuwe huurcontracten die je genereert zijn van de nieuwe contactgevens voorzien.

Het enige wat dynamisch is, is de factuur berekening, die bereken je aan de hand van de wat er gehuurd wordt.
Gewijzigd op 22/12/2015 15:41:31 door - Ariën -
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/12/2015 15:54:44
Quote Anchor link
Zoals jij het voor je ziet lukt niet.
Wel met gegeven links/libraries. Moet je eenmalig een sjabloon maken, maar dan werkt het zoals je wilt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.