PDF versie controleren en openen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thrry cee

thrry cee

23/11/2013 19:03:07
Quote Anchor link
Ik zou graag met PHP (?) de laatste versie van een PDF-bestand controleren op een website en:
ofwel de nieuwe versie van het bestand downloaden en openen
ofwel de reeds bestaande versie openen vanaf de harde schijf.

Een woordje meer uitleg:

Het betreft een groot PDF document (100MB)dat traag doorkomt via het intranet van een bedrijf.
Om het document sneller te kunnen openen wil ik het bewaren op de lokale harde schijf. Het is wel belangrijk dat het zeker om de laatste versie gaat. De referentiepagina waar de link naar het document op staat heeft een vaste URL, maar de URL naar het document zelf, wijzigt telkens.
Iets in deze aard:

<a href="/map/submap/9dba8ckl19bdf546e5r9c1257/manual%20(23%20NOV%202013).pdf" title="manual (23 NOV 2013).pdf"></a>

Het is niet mogelijk om de URL of het document een vaste naam te geven.
Zoals ik al zei zou ik dit graag doen in PHP, maar ik ken er bitter weinig van. Ik ken enkel een beetje html.

Schematisch zou ik het volgende willen doen:
Een html-pagina maken met daarop een link naar het PDF document.
De PHP achter de link zou dan het volgende doen:

1. De referentiepagina openen en zoeken naar de URL die eindigt op 'manual (onbekende datum).pdf'
2. Controleren of het bestand 'manual (net gelezen datum).pdf aanwezig is in C:\downloads
3a. Zo ja, het PDF-document openen vanaf de harde schijf.
3b. Zo neen, Het PDF-document opslaan als C:\downloads\manual (net gelezen datum).pdf en openen

Is PHP hiervoor de geschikte oplossing ? (De webserver is geschikt voor PHP) Of kan ik het beter doen met Java, Javascript, of zoiets?
Wie kan mij op weg helpen?

Alvast hartelijk bedankt!
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.