PDO insert werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer met minimaal 2 jaar ervaring gezocht

Bedrijfsomschrijving Voor een goede klant van ons ben ik op zoek naar een PHP Developer! Het gaat hier om een ambitieuze en innovatieve organisatie die al ruim 25 jaar actief is op het gebied van serviceverlening. Het leveren van kwaliteit en klanttevredenheid staat hier hoog in het vaandel. Functieomschrijving Als PHP Developer kom je te werken in een professioneel team en ben je verantwoordelijk voor de continuïteit van het Applicatielandschap. Je vertaalt de wensen van de gebruikers naar een passende oplossing en je geeft adviezen m.b.t. het ontwerp van bestaande en nieuwe applicaties. Functie-eisen - je hebt minimaal een afgeronde

Bekijk vacature »

Open Source Developer Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Onze klant is gevestigd in regio Breda. Ter uitbreiding zijn zij op zoek naar een ervaren Open Source Developer. Onze klant gelooft in de kracht van samenwerken en vanuit die overtuiging biedt onze klant verschillende Open Source oplossingen aan bij klanten en implementeert deze. De organisatie adviseert klanten over verschillende oplossingen op het gebied van kantoorautomatisering. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen en het integreren van de verschillende componenten. Hierbij ga je sowieso gebruik maken van Open Source oplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van het hosting platform. Ben jij gek van Open Source en

Bekijk vacature »

Senior Application Developer C#

Senior Application Developer C# Eindhoven As a developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as team members located in other parts of the world. You’ll be

Bekijk vacature »

Webdeveloper

Functieomschrijving Voor een detacheerder in de ICT, gevestigd in Delft, zijn we op zoek naar iedereen met kennis van programmeertaal. Dit bedrijf heeft opdrachten bij verschillende organisaties, denk aan front-end, back-end, embedded systems, mobiele apps en data science. Naast bovenstaande kennis kan jij collega's motiveren en enthousiasmeren met daarbij efficiëntie en kwaliteit hoog in het vaandel. Aangezien je soms in een project werkt is samenwerken met andere ontwerpers, programmeurs en interactiedeskundigen niet weg te denken. Tot slot is het belangrijk dat jij van afwisseling houdt en snel werkzaamheden op pakt. Jij vindt werken op projectbasis leuk! Het zou ook zomaar

Bekijk vacature »

ServiceNow Manager

In our dynamic and digitalized world, a lot of companies switch to the ServiceNow platform for managing, not only their IT services but also their HR, customer, project or financial services. Accenture is a Global Elite partner of ServiceNow and is realizing transformational implementation projects at its clients in all possible domains and industries. Due to our significant growth we are looking for candidates to strengthen our highly diverse team. Your job As a ServiceNow Manager, you will advise our clients on ServiceNow options and possibilities to support all IT and non-IT services. As the ServiceNow platform has a broad

Bekijk vacature »

Ervaren developer (front-end/back-end)

Functie: Senior Developer Werklocatie: Zoetermeer Wij hebben met het door ons zelf ontwikkelde Financiële Advies software “Finix-Advies”, een vooraanstaande positie in de financiële branche. Echter hebben wij nu als doel onze visie om te zetten in software die consumenten, adviseurs en aanbieders ondersteunt. Vooral adviseurs, vermogens- beheerder als banken en verzekeraars maken gebruik van Finix om haar klanten snel en vakkundig te voorzien van (financieel) advies. Met behulp van Finix kunnen gebruikers op snelle, efficiënte en vakkundige wijze haar klanten helpen bij het geven van het juiste financiële advies en het realiseren van haar dromen. Bijvoorbeeld bij het adviseren van

Bekijk vacature »

Senior C# developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Hoe word ik C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# developer worden bij Coolblue? Funda legt je uit hoe je dat doet. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of Dynamo/Cosmos. Problemen oplossen met

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops are bizarre fast and super tight. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a Medior PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimally as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C # or Javascript. Want to become an PHP Developer at Coolblue? Else will explain how to do that. You enjoy doing this Writing PHP code, but can also find your way in C

Bekijk vacature »

Fulltime Softwareontwikkelaar Windows Applicaties

Fulltime Softwareontwikkelaar Windows Applicaties Velp-Grave Bij Zomerdam zoeken we een gedreven softwareontwikkelaar voor deze fulltime functie. Je wordt in de eerste plaats verantwoordelijk voor het ontwikkelen en testen van maatwerksoftware voor de machines die wij maken. Dat gaat zowel om het maken van Windowsapplicaties met databases, als het kunnen ontwerpen en bouwen van PLC-programma’s. Wat ga je doen? Tijdens het uitvoeren van je werkzaamheden heb je veelvuldige afstemming met de collega’s van je team en met de klant. Je bent in staat om op basis van wensen en eisen van de klant de juiste implementatiekeuzes te maken. Je volgt de

Bekijk vacature »

Droombaan voor een PHP Developer!

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie kenmerkt zich door een unieke mix van professionalisme binnen een informele setting! Technologie is wat de mensen hier drijft. De voornaamste reden dat ontwikkelaars overstappen naar dit bedrijf is omdat die mooie technologie samen gaat met een hele prettige werksfeer en leuke slimme collega's! De voorwaarden zijn hier zoals je mag verwachten prima en er is veel mogelijk afhankelijk van jouw specifieke wensen. Ben jij nog opzoek naar een droombaan als senior PHPer en wil jij jouw kennis uitbreiden en uitgedaagd worden om met de nieuwste technieken aan de slag te gaan? Dan is deze functie zeker

Bekijk vacature »

.NET Developer / Azure

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gevestigd in het hart van Brabant en wordt gezien als de één van de beste .NET development organisaties in de provincie. Dagelijks werk je hier met ruim 40 enthousiaste .NET Developers, verdeeld over 9 Scrum teams, aan zeer complexe backend systemen. De backend systemen staan in het teken van high-intensity en high-availabilitiy en zijn opgebouwd met onder andere: - C#; - ASP.NET MVC / ASP.NET Core; - Microservices Architectuur; - Azure; - WCF. De teams bestaan uit 3-5 ontwikkelaars, 1 of 2 vaste (technisch)testers, 1 informatie analist en een Product Owner. Je zal niet alleen schakelen

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan de vooravond van de implementatie van een gloednieuw applicatiehuis, waar OutSystems een belangrijke rol in speelt. Binnen deze rol word je als OutSystems Developer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uiteenlopende applicaties met OutSystems. Om het nieuwe applicatiehuis te implementeren

Bekijk vacature »

Java developer (medior & senior)

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Java Software Engineers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Java Software Engineer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt?

Bekijk vacature »

Parttime Software Ontwikkelaar / 20 uur p.w. / .NE

Bedrijfsomschrijving Onze klant in de regio Haarlem is momenteel op zoek naar een junior/medior software ontwikkelaar .NET/Azure voor 20 uur per week. Het bedrijf is een onderwijsinstelling waar de ICT faciliteiten zeer goed geregeld zijn. Op de instelling heerst een prettige, open sfeer waar je de gebruikers ziet rondlopen. De werktijden en de locatie is flexibel: je kan tussen 7.30 en 9.30 binnenkomen, maar op dit moment werkt iedereen thuis. De dresscode is casual, dus jouw favoriete hoody en sneakers kan je gewoon aan naar het werk! De IT-afdeling van deze organisatie bestaat uit 22 personen. Jij zal het software

Bekijk vacature »
Bart Roelofs

Bart Roelofs

08/10/2012 22:21:24
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een loginscript aan de hand van PDO. Dit in de plaats van mysql. Ik heb de onderstaande code, en alles is 'foutloos'.

Ik krijg geen foutmeldingen, en alle varriabelen bestaan (mits formulier ingevuld). Echter, blijft de database wel leeg. De connectie is er wel gewoon, anders had ik daar een foutmelding van gekregen.

De code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$db = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=familie', 'agenda_naam', 'agenda');
$naam = $db->quote($_POST['naam']);
$email = $db->quote($_POST['email']);
$taal = $db->quote($_POST['taal']);

$sql = "
    INSERT INTO gebruikers (naam, email, land,salt,IP)
    VALUES ('".$naam."','".$email."','".$taal."','".$password."','".$salt."','".$userip."')";

$results = $db->exec($sql);

Hopelijk kunnen jullie me zeggen wat ik fout doe, want heb er al anderhalf uur mee lopen klooien en kom er echt niet uit.

Groeten,
Bart

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2020 09:44:16

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/10/2012 22:50:35
Quote Anchor link
ik heb geen bal verstand van PDO maar met $db->quote() zet je de string tussen quotes neem ik aan, en vervolgens doe je dat zelf nog eens met VALUES ('".$naam."',etc. etc.

misschien moet je even je $sql echo-en

en waar is je foutafhandeling voor $db->exec() want die had je kunnen vertellen dat ie jouw query niet begrepen heeft. (er van uitgaande dat ik gelijk heb)

gr Frank

Bart Roelofs

Bart Roelofs

08/10/2012 23:00:51
Quote Anchor link
Als ik de $sql echo, dan staat er het volgende:

INSERT INTO gebruikers (naam, email, land,salt,IP) VALUES (''mijnnaam'',''adres@gmail.com'',''nederlands'','a51bedd7a4d23b8ac8da001879b8fd2bd65d43bf','vRLyeOVAJQ6fQWRgUykRMG4KOLc9ONjMadtSG1j8','127.0.0.1')

lijkt mij niet foutief...

Groeten,
Bart

Erwin van Hoof

Erwin van Hoof

08/10/2012 23:10:35
Quote Anchor link
Beste Bart,

Toch zou ik de single qoutes bij de eerste drie variaelen weg halen. In je echo zie je bij deceerstecdrie variabelen namelijk geen dubbele quotes maar twee single qoutes.

Groet, Erwin

Bart Roelofs

Bart Roelofs

08/10/2012 23:21:58
Quote Anchor link
Ik heb geen idee waar de dubbele quote vandaan komt, maar ook met enkel is het niet effectief...

Groeten,
Bart

Wouter J

Wouter J

08/10/2012 23:27:56
Quote Anchor link
Je maakt behoorlijk harde en, helaas, verkeerde conclusies:

Quote:
Ik heb de onderstaande code, en alles is 'foutloos'. (...)
Ik krijg geen foutmeldingen (...)
De connectie is er wel gewoon, anders had ik daar een foutmelding van gekregen.

Je geeft nergens weer dat je een foutmelding wilt tonen, hoe moet PDO dan weten hoe hij een foutmelding moet tonen? Gebruik foutafhandeling zoals hier beschreven wordt: http://phptuts.nl/view/27/4/

Bart Roelofs

Bart Roelofs

08/10/2012 23:31:50
Quote Anchor link
Hmm, dacht dat hij dat wel deed aangezien hij het wel aangeeft als hij geen verbinding maakt. Ik denk dat aan de hand daarvan het probleem opgelost kan worden?

Groeten,
Bart

Toevoeging op 09/10/2012 08:40:03:

Het werkt nu allemaal.

Ik had 5 namen van rijen aangegeven, terwijl ik 6 value's had aangegeven. Logisch dat dat niet werkt. Heb het werkend gekregen door het in de mysql via phpmyadmin te zetten. Die gaf de fouten wel weer.

Groeten,
Bart Roelofs

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.