PDO voegt 2 keer toe in database (met minimaal script)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maikel Haas

Maikel Haas

17/06/2012 10:56:40
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Ik had een klein vraagje; Ik probeer de basis op te pakken van OOP en daarmee ook querys toe te voegen met PDO (voor later met prepare variabelen en dergelijken). Ik heb een beetje meegekeken met wat andere scripts hier op PHPHulp om het te begrijpen.

Echter, wanneer ik een INSERT query maak, voegt hij direct twee rijen toe in de database. Ik heb de code al dusverrre gestript dat ik echt niet meer begrijp waar het probleem vandaan komt. Dus wat jullie hieronder zien is erg basis.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
$pdo             = new PDO("mysql:dbname=$dbname;host=$dbhost", $dbuser, $dbpass);


class User
{
    protected $db;
    
    public function __construct(PDO $db)
    {
        $this->db        = $db;
    }
    
    public function create()
    {
        $query        = $this->db->exec(" INSERT INTO gebruiker ( naam, wachtwoord, email ) VALUE ( 'Joost', 'abc123', '[email protected]' ) ");
    }
}


$usermapper = new User($pdo);

$user = $usermapper->create();


Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie!
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 21:01:04
 
Fuzzie -

fuzzie -

17/06/2012 14:40:54
Quote Anchor link
Er is niks mis met deze code.
Ergens in de originele code moet de fout zitten, waarschijnlijk roep je twee keer de methode User::create() aan of je insert twee keer, bijv. VALUES (..) (..)
Gewijzigd op 17/06/2012 15:16:33 door fuzzie -
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/06/2012 14:51:13
Quote Anchor link
Klein detail, maar het moet zijn VALUES
 
Fuzzie -

fuzzie -

17/06/2012 15:13:47
Quote Anchor link
Getest of VALUE niet werkt? :) Gaat wel werken hoor ;)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/06/2012 16:16:58
Quote Anchor link
Ach, dat zal in MySQL best werken, maar probeer ut eens op een andere DBMS uit ;-)
 
Maikel Haas

Maikel Haas

17/06/2012 18:52:29
Quote Anchor link
Vreemde is: Dit is al het code dat ik gebruik. Geen verdere code omdat dit letterlijk mijn eerste OOP code is. Dat ik VALUE heb geschreven kwam doordat het een tip was van iemand anders en vergeten terug te draaien ;) (kon zelf ook de link niet vinden waarom, maar ik dacht ik probeer het maar even)

edit: op de DB variabelen na dan :-)
Gewijzigd op 17/06/2012 19:39:37 door Maikel Haas
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.