Phonp-edit (online-php-editor)
Ik ben ook weer eens aan programmeren gegaan en hier een deel van het resultaat:
http://phonp.easy-tray.nl/index.html
Wat is het?
Phonp(spreek uit als fonp of pééhéé on péé), is een online-php-editor. Deze editor highlight de phpcode online.
Hoever is de ontwikkeling?
De ontwikkeling is nog lang niet klaar, de standaard werking van de editor is er, maar nog niet zonder bugs en/of goede code. De snelheid van het script is in Firefox het best, in de andere browsers werkt het script minder.
Bekende bugs:
- Integers worden niet gekleurd, omdat dit een bug veroorzaakte.
- Bepaalde functies worden niet gekleurd.
Todo:
- Optie om kleuren codering uit te schakelen, dit i.v.m. snelheid.
- Menu werkend maken, nu werkt alleen de functie ‘Select all’.
………………
Veel later
- Meerdere bestanden openen
- Filemanager
- Andere programmeertalen
………………
De gebruikte code als voorbeeld komt uit de ‘scriptlibrary’ van PHPhulp.nl en is gemaakt door ‘Niek van der Steen’.
Het is niet toegestaan dit script nu al te gebruiken zonder toestemming!
http://phonp.easy-tray.nl/index.html
Wat is het?
Phonp(spreek uit als fonp of pééhéé on péé), is een online-php-editor. Deze editor highlight de phpcode online.
Hoever is de ontwikkeling?
De ontwikkeling is nog lang niet klaar, de standaard werking van de editor is er, maar nog niet zonder bugs en/of goede code. De snelheid van het script is in Firefox het best, in de andere browsers werkt het script minder.
Bekende bugs:
- Integers worden niet gekleurd, omdat dit een bug veroorzaakte.
- Bepaalde functies worden niet gekleurd.
Todo:
- Optie om kleuren codering uit te schakelen, dit i.v.m. snelheid.
- Menu werkend maken, nu werkt alleen de functie ‘Select all’.
………………
Veel later
- Meerdere bestanden openen
- Filemanager
- Andere programmeertalen
………………
De gebruikte code als voorbeeld komt uit de ‘scriptlibrary’ van PHPhulp.nl en is gemaakt door ‘Niek van der Steen’.
Het is niet toegestaan dit script nu al te gebruiken zonder toestemming!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steff an
Lijkt heel erg op
http://www.cdolivet.net/editarea/test_js.html
http://www.cdolivet.net/editarea/test_js.html
Je kan tegenwoordig ook niks nieuws meer verzinnen.
Dit demotiveerd mij heel erg, als ik weet dat het al bestaat.
Waarom had ik via google dit site niet gevonden?
Dit demotiveerd mij heel erg, als ik weet dat het al bestaat.
Waarom had ik via google dit site niet gevonden?
Omdat ik ook er tijden naar heb gezocht.
Dat het al bestaat is op zich helemaal niet erg. Bijna alles wat we hier maken bestaat al. Je vind het zelf uit, kijk, en dat is iets om trots op te zijn. Jij hebt zelf! het wiel uitgevonden.
Gewoon verder gaan ermee. De kennis die je er mee opdoet is zowiezo al de moeite waard.
Ik maak ook frameworks voor mijzelf, terwijl ik ook wel die van Zend of CakePHP kan gebruiken. Maar ik wil mijn eigen maken, met mijn eigen ideeën van wat handig is. Het resultaat is nogal gelijk, maar dat bevestigd alleen maar dat je goed bezig bent.
Die chatboxen bestonden ook al. Sterker nog, het stikt op internet van chatboxen, ook die via XMLHTTPRequest werken. Het maken ervan is gewoon leuk.
Mocht je je toch willen afschijden van de rest (ik heb er wel 1(!) kunnen vinden) dan doe je er wat persoonlijke tintjes in. Wacht dacht je van dingen als variabele parsing en dan autocomplete, zoals in Zend. Of een tooltip waneer je een functie aan het typen bent, met daarin even een klein overzicht van welke argumenten hij ook alweer slikt.
Dat het al bestaat is op zich helemaal niet erg. Bijna alles wat we hier maken bestaat al. Je vind het zelf uit, kijk, en dat is iets om trots op te zijn. Jij hebt zelf! het wiel uitgevonden.
Gewoon verder gaan ermee. De kennis die je er mee opdoet is zowiezo al de moeite waard.
Ik maak ook frameworks voor mijzelf, terwijl ik ook wel die van Zend of CakePHP kan gebruiken. Maar ik wil mijn eigen maken, met mijn eigen ideeën van wat handig is. Het resultaat is nogal gelijk, maar dat bevestigd alleen maar dat je goed bezig bent.
Die chatboxen bestonden ook al. Sterker nog, het stikt op internet van chatboxen, ook die via XMLHTTPRequest werken. Het maken ervan is gewoon leuk.
Mocht je je toch willen afschijden van de rest (ik heb er wel 1(!) kunnen vinden) dan doe je er wat persoonlijke tintjes in. Wacht dacht je van dingen als variabele parsing en dan autocomplete, zoals in Zend. Of een tooltip waneer je een functie aan het typen bent, met daarin even een klein overzicht van welke argumenten hij ook alweer slikt.
Hij is bij mij trouwens een beetje 'out of sync'

- Camino Versie 2006042704 (1.0.1int), Mac OS X 10.4.6

- Camino Versie 2006042704 (1.0.1int), Mac OS X 10.4.6
Quote:
De snelheid van het script is in Firefox het best, in de andere browsers werkt het script minder.
Dat had ik inderdaad niet gezegt, in firefox werkt het hele script het best.
Dat '3D' effect is irritant.
In Firefox heeft hij het inderdaad niet. Ik denk dat het gewoon een padding-probleempje is
Zou het misschien iets zijn om de code per regel of per blok te highlighten? Dat zou in theorie vele malen sneller zijn, misschien zelfs snel genoeg om het realtime te kunnen doen. Want dit gaat natuurlijk erg veel cpu-tijd kosten waneer je script boven de 200 regels komt.
Zou het misschien iets zijn om de code per regel of per blok te highlighten? Dat zou in theorie vele malen sneller zijn, misschien zelfs snel genoeg om het realtime te kunnen doen. Want dit gaat natuurlijk erg veel cpu-tijd kosten waneer je script boven de 200 regels komt.
Per x aantal regels? Het moet te doen zijn denk ik.
Het probleem wordt dan:
Stel ik doe het per 10 regels.
Als er nou net een ' op de 10e regel zit en de volgende op regel 11, dan gaat dat niet helemaal goed lopen. Dat is weer op te lossen door de '('s, meervoud) te gaan tellen, oneven is niet afgesloten. Maar dan krijg je weer problemen met de \'.
Maar zoals ik al zei, het moet haalbaar zijn.
Het probleem wordt dan:
Stel ik doe het per 10 regels.
Als er nou net een ' op de 10e regel zit en de volgende op regel 11, dan gaat dat niet helemaal goed lopen. Dat is weer op te lossen door de '('s, meervoud) te gaan tellen, oneven is niet afgesloten. Maar dan krijg je weer problemen met de \'.
Maar zoals ik al zei, het moet haalbaar zijn.
leuke editor maar die schaduw (3d) is echt heel erg irritant
Zoals ik al zei: 'De editor werkt het best in Firefox. De anderen doen het slecht(er)'.