php 3 files draaien met php5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter van der Voort

Peter van der Voort

19/10/2007 09:35:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb php5 met apache 2 en mysql geïnstalleerd, maar nu werken mijn php3 bestanden niet meer.

Moet ik ze herschrijven of is er een mogelijkheid dat ze nog gaan werken en dat ik ze rustig kan herschrijven?

Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 12:25:03
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/10/2007 09:41:00
Quote Anchor link
PHP3 bestanden? Jemig..

Geef de bestanden gewoon de extensie PHP. En je hoeft ze waarschijnlijk niet helemaal te herschrijven om ze aan de praat te krijgen, waarschijnlijk is het al genoeg als je $_POST['formulier_veldnaam'], $_GET['formulier_veldnaam'] enzo gaat gebruiken, inplaats van $formulier_veldnaam
 
Peter van der Voort

Peter van der Voort

19/10/2007 09:51:00
Quote Anchor link
Ja erg he, maar ik zit even met het probleem dat ik een machine heb die aan het doodgaan is en nu niet zo even de tijd heb om mijn files te doorlopen en om te zetten naar het nieuwe formaat.

Daarom zou ik graag willen dat de php 5 even mijn php3 bestanden gaat uitvoeren, dus als die mogelijkheid er is........
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/10/2007 10:33:00
Quote Anchor link
Eindigen de bestanden ook echt op .php3?

Dan zou een wijziging in he httpd.conf, of php.conf (ligt aan de installatie) voldoende moeten zijn. In een van de conf's wordt namelijk gezegd dat Apache de bestanden op .php moet behandelen als PHP, daar zou je dan .php3 (en .php4) aan toe moeten voegen.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/10/2007 10:44:00
Quote Anchor link
waarschijnlijk moet je dan wel even php3 ernaast installeren en apache vertellen dat .php3 door php3 gedaan moet worden (dus niet door php5 want dat gaat dan zeer waarschijnlijk fout)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/10/2007 11:12:00
Quote Anchor link
Volgens mij kan dat in de prompt van dos gemakkelijker :P Of je schrijft er een scriptje voor..

Ga naar de map met je php3 bestanden en type (zonder quotes, staat me wat van bij dat dat gewoon kon):

"ren *.php3 *.php"

Inderdaad is het installeren van PHP3 ook een optie, maar geen goede eigenlijk. Zet ze om naar .php -> En pas ze wel aan zodat ze werken met de nieuwe versies. Dat zal je toch moeten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.