PHP 5.6 maakt site onbereikbaar, 5.4 werkt wel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

M Waas

M Waas

07/06/2016 12:05:58
Quote Anchor link
Olla,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende:

Ik kan via mijn hosting provider de PHP versie wijzigen. Bij 5.4 werkt alles naar behoren.
Als ik 5.6 selecteer dan gaat mijn owncloud installatie onderuit (internal server error). Mijn wordpress website blijft het gewoon doen.
Alle bestanden blijven hetzelfde (.htaccess, index.php, etc.)
Een phpconfig.php bestand in de desbetreffende directory is wel opvraagbaar en werkt.
Als ik weer terugverander naar 5.4 werkt alles weer.

Wat ik niet kan vinden is wat het verschil is tussen 5.4 en 5.6 waardoor een deel niet meer werkt.

Iemand een idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 11:59:24
 
Milo S

Milo S

07/06/2016 12:07:41
Quote Anchor link
Er zullen functies gebruikt zijn in de code die 5.6 niet meer ondersteunt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/06/2016 12:10:25
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/06/2016 14:10:13
Quote Anchor link
Wat zeggen je errorlogs?

Haal het hele .htaccess bestand eens weg, of maak deze regel per regel inactief om te zien waar het mis gaat.

Worden beide varianten wel aangestuurd door eenzelfde webserver (Apache) waarin de juiste modules actief zijn (mod_rewrite).

Doe anders eens een vergelijkend warenonderzoek tussen deze twee door een bestandje info.php te maken met hierin enkel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

En kijk of er (meer wezenlijke) verschillen zijn (dan enkel een versienummer).

EDIT: of vraag het gewoon aan je host :].
Gewijzigd op 07/06/2016 14:42:41 door Thomas van den Heuvel
 
Ivo P

Ivo P

07/06/2016 15:06:50
Quote Anchor link
PHP zal zelf het beste kunnen melden wat er mis gaat.

Zet daartoe de errors op het scherm. Error reporting E_ALL in display_errors aan.

Een wit scherm of een simpele "er ging iets mis / internal server error" is namelijk nietszeggend.

Waarschijnlijk een fatal error omdat je een functie gebruikt die in php 5.6 niet meer bestaat,
of je gebruikt iets uit een module die in de php.ini van de nieuwe versie niet aan staat. (of in z'n geheel niet aanwezig is).

Je kunt inderdaad phpinfo() vergelijken, maar dan vind je mogelijk 10 verschillen die er niet toe doen omdat dat voor jouw site niet gebruikt wordt.

Laat php gewoon vertellen wat hij mist (of zoek het wat omslachtiger uit de error logs)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/06/2016 15:13:14
Quote Anchor link
Wat @Ivo zegt is natuurlijk de meest rechtstreekse manier. En WordPress heeft wss ook zelf een soort van "debug mode".
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.