PHP 6, mysql_x, mysqli_x

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Milo

Milo

09/01/2010 00:11:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik las laatst op verschillende plekken op het net dat de mysql functies uit php verdwijden...

Maar nu mijn vraag als je dan gewoon overstapt op mysqli zijn dan alle problemen verholpen?

En houd dit in dat je al je scripts moet omzetten naar mysqli?

Weet iemand hoe het zit en hoe je het kunt oplossen?

Gr, Milo
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:08:31
 
Jelmer -

Jelmer -

09/01/2010 00:37:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, want dan zou geen enkele hosting provider meer willen overstappen op 6. Misschien dat ze intern libmysql eruit gooien en vervangen door hun eigen mysqlnd, maar de functies zullen vast niet veranderen.

Maar dat neemt niet weg dat je vrij bent om mysqli te gaan gebruiken. Die schijnt sneller te zijn, en heeft nog wat mogelijkheden die standaard mysql functies niet hebben.
 
Milo

Milo

09/01/2010 00:39:00
Quote Anchor link
Nee ok dat begrijp ik, maar momenteel volstaat mysql gewoon voor mij en dat probeer ik ook gewoon allemaal te beveiligen...

Maar het is dus niet zo dat je zo meteen verplicht mysqli of PDO moet gebruiken?

EDIT:
Ik lees net ergens anders dat mysql gewoon blijft bestaan en php lijkt het daar mee eens te zijn http://nl3.php.net/manual/en/mysqli.overview.php en dan onderin de tabel...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Milo
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.