PHP Adminpanel - Control Panel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Kelvin van der Heijden

Kelvin van der Heijden

26/06/2013 16:11:01
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben al een hele tijd bezig met mijn website en had al een topic geplaats over een inlogscript waar al op is geantwoord. Ik zou graag een control panel voor mijn website willen maken. Op de inlogpagina zullen (alleen administrators) moeten inloggen en dan komen ze op de control panel pagina. Op deze pagina zullen ze bv. bestanden kunnen verwijderen van de website en dingen kunnen uploaden. Dit zijn de eerste 2 standaard dingen. Ik wil nu nog geen gebruik gaan maken van databases voor inloggen en uploaden en verwijderen van bestanden.

Ik heb wel wat simpele PHP scripts bekeken van file uploads maar nu weet ik nog niet wat ik precies moet doen. Ik heb al wel een voorbeeld bedacht hoe ik het control panel zou willen hebben. Als ze ingelogd zijn zullen ze links op de control panel pagina zijn met bv. "Upload a file" of "Delete a file" (mijn website is in het engels). Als ze dan op de link "Upload a file" klikken zullen ze naar een andere pagina worden geleid in de "cp" map (control panel map met alle pagina's van het control panel). Ik weet wel hoe hyperlinks werken dus hoe ze naar een andere pagina gaan.

Wat ik nu precies wil weten is hoe ik het voor elkaar krijg om de administrators een bestand te laten uploaden of verwijderen (alle 2 een aparte pagina in het control panel) d.m.v. een form.

Het lastigste lijkt me op een beschrijving bij het bestand toe te voegen. Zo moet de administrator het pad intypen van het te uploaden bestand en het pad op de webserver, dit lijkt me nog redelijk eenvoudig maar de administrators moeten een beschrijving toevoegen in een aparte textbox. Als ze het bestand uploaden moet de beschrijving onder het bestand komen te staan op bv de downloads pagina waar alle geuploade bestanden automatisch worden opgezet met hun beschrijving erbij.

Dit geld hetzelfde voor bestanden verwijderen, dan zal het bestand met de beschrijving erbij verwijderd worden van de downloads pagina.

Als meerdere bestanden worden geupload moet er steeds dezelfde ruimte zitten tussen de beschrijvingen van de downloads.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet doen?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.