php case sensitive

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Willem R

Willem R

09/04/2013 12:56:30
Quote Anchor link
ik heb een vraag, als de session gelijk is aan "lightning"(met kleine letters) dan voert ie de rest van de code uit nu wil ik ook graag bijvoorbeeld als de session gelijk is aan "liGhTnIng" dat ie de code verder uitvoert dit kan natuurlijk handmatig maar daar wordt de if statement gigantisch lang van als ik alle combinaties erin moet zetten . dit is de code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if ($_SESSION['keyword'] == "lightning" && $_SESSION['subject'] == "%" ){
                                        echo("value=\"" . $_SESSION['keyword'] . "\"");
                                        echo "
                                    </td>
                                <td> <font color='red'><b>NOTE:</b></font></td><td>
                                <font color='red'>For best results please select a subject like, like Military Aviation postwar or World War II Aircraft Types</font>
"
;}
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 07:18:36
 
- Mark -

- Mark -

09/04/2013 12:59:57
 
Willem R

Willem R

09/04/2013 13:00:00
Quote Anchor link
Het gaat btw om een zoekfunctie en lighting zou je dus kunnen intypen en dan voert ie dit uit maar als je LighTIng intypt niet.


Toevoeging op 09/04/2013 13:01:05:

klopt Mark, maar dit is voor de gebruiker zichtbaar toch? En dat is juist net niet mijn bedoeling
 
- Mark -

- Mark -

09/04/2013 13:03:57
Quote Anchor link
Hoe bedoel je? als je strtolower over $_SESSION['keyword'] gooit dan word het altijd lightning met kleine letters.
 
Willem R

Willem R

09/04/2013 13:12:36
Quote Anchor link
Mark mijn vergissing! Je had gelijk ! Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.