PHP code uitvoeren vanuit db

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pim Meijer

Pim Meijer

22/07/2012 16:06:51
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik probeer een newsfeed te vullen vanuit de database. Het probleem is echter dat deze hele newsfeed zelf ook al ge echo ed wordt van de database. Hierdoor wordt de php code om de newsberichten te vullen niet herkent. Dit is de volgende code:
<code>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
            foreach($results as $key){
                $unique = array_unique($key);
                array_shift($unique);
                echo "<br/>";
                echo "<br/>";
                $imploded = implode(" </br>", $unique);

                echo($imploded);
                    }

            ?>


</code>

Nu heb ik iets gelezen over eval, maar kan dit niet in deze context plaatsen. Dus vandaar hoop ik dat mensen hier er eventueel raad mee weten:)

Alvast bedankt,
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 07:05:08
 
Jaron T

Jaron T

22/07/2012 16:27:28
Quote Anchor link
je bent echt verkeerd bezig als je php-code in je database stopt en vervolgens wil laten uitvoeren op de server..

edit; de vraag is; WAAROM?
Gewijzigd op 22/07/2012 16:27:43 door Jaron T
 
Pim Meijer

Pim Meijer

22/07/2012 16:33:50
Quote Anchor link
Ja dat had ik eigenlijk ook al door. Maar ik zie geen manier hoe ik anders berichten kan plaatsen in de newsfeed, de newsfeed moet immers zelf ook in de database staan.. Ik kan niet bedenken hoe ik zonder php code uit te voeren de newsfeed dynamisch te maken
 
Bart V B

Bart V B

22/07/2012 17:20:52
Quote Anchor link
Quote:
if eval is the answer you're almost certainly asking the wrong question


De newsfeed moet je dus schrijven IN php, daarin prop je de gegevens vanuit de databse. Waarom zou je dat anders doen??
 
Pim Meijer

Pim Meijer

22/07/2012 17:40:27
Quote Anchor link
De newsfeed is een jQuery newsfeed en alleen de content moet worden gevuld met php. Aangezien de hele pagina inclusief de nesfeed in de db moet komen zie ik geen manier hoe ik dan de newsfeed kan vullen zonder php te gebruiken in de database content.
 
Eddy E

Eddy E

22/07/2012 19:36:55
Quote Anchor link
Waarom maak je met PHP niet het Javascript van de Newsfeed?
En waarom moet een hele pagina in de database staan? Laat hem lekker een geparsede pagina opnemen (in die pagina gebruik je de DB en PHP om de goede content te maken). En Javascript/jQuery lees die maar in. Kan ook in JSON-formaat.
 
Pim Meijer

Pim Meijer

22/07/2012 22:40:01
Quote Anchor link
Dit is ook het grote probleem waar ik mee zit. Ik bouw mijn eigen CMS. Maar er zijn dus
gebieden die wel en niet bewerkbaar mogen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik dit doe zonder losse html pagina's te maken en dus de dynamica verlies. Kun je me misschien wat tips geven?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.