php continue uitvoeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan

Daan

03/03/2008 23:30:00
Quote Anchor link
Hey iedereen,

Ik heb ff een vraagje, maar ik denk het antwoord al te weten ;)
Is het mogelijk om een php-bestand continue uit te voeren op een server zonder dat een client daarom vraagt?

Natuurlijk snap ik dat het dan beter is om dat niet met php te maken, maar met java/c/c++/C# ofzo, maar dat is voor mij nog net iets te hoog gegrepen.

Php is bedoeld om dynamische websites te bouwen, dus ik ga er van uit dat wat ik wil niet mogelijk is, maar het zou fijn zijn als dat wel zo is.

Weet iemand van jullie of dit kan?
Alvast bedankt,
Daan
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 08:03:03
 
Michael

michael

03/03/2008 23:31:00
Quote Anchor link
php is alleen client - server, server - client.

Dus vraag - antwoord. Wat wil je precies doen? Ik denk wat jij wilt zijn cronjobs.
 
- SanThe -

- SanThe -

03/03/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Ja, dat kan.
Gewoon op de serverprompt het commando intypen.
En zorgen dat er in het php bestand een loop zit waardoor ie er in blijft.
 
Daan

Daan

03/03/2008 23:36:00
Quote Anchor link
M'n vader kwam met de vraag of ik iets kon maken wat periodiek een xml-bestand ergens vandaan haalt, dat vergelijkt met een xsd-bestand en als het klopte de gegevens in een database kan plaatsen.

Ik heb geen idee wat cronjobs zijn, maar als jullie zeker weten dat het daarmee lukt zoek ik dat wel uit ;)
 
- SanThe -

- SanThe -

03/03/2008 23:39:00
Quote Anchor link
Cronjobs kan je zo instellen dat er op een bepaald tijdstip, of bepaalde tijden een commando wordt uitgevoerd. En dat commando kan dus ook een php bestand laten uitvoeren.
 
Daan

Daan

03/03/2008 23:53:00
Quote Anchor link
Oke, thx!
Dat was het duwtje dat ik nodig had ;)
Verder kom ik er zelf wel uit.. :p

Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.