PHP Datum - Datum uit een database HELP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Arjan vrolijk

arjan vrolijk

11/01/2012 11:51:21
Quote Anchor link
Heey, ik heb een probleempje, ben pas nieuw, geen idee of er bepaalde eisen aan voldoen voor het eerst maken van een eigen topic.
Maar goed, ik heb een probleem, mijn probleem is:
Ik zit op stage 2e jaars Applicatie ontwikkeling, en ik heb nu een opdracht gekregen van mijn werkgever, en ik kom er niet uit:
Ik moet een Licentie database online zien te krijgen maar eerlijk gezegt ben ik niet zo'n superster in PHP, in Feiten heb ik het vorig jaar 1 half jaar gehad waarvan ik de helft van de tijd spelletjes zat te doen (niet al te slim merk ik nu!).
Hier is de coder en ik wil weten wat ik moet doen wil ik deze Database werkend krijgen voor me Baas, k wil hem niet teleurstellen natuurlijk.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php  
$conn
=odbc_connect('Licentie_database','','');
if (!$conn)
  {
exit("Connection Failed: " . $conn);}
$iDate = Date("y-m-d"); //(<--probleem)
$sql="SELECT * FROM events";
$rs=odbc_exec($conn,$sql);
if (!$rs)
  {
exit("Error in SQL");}
echo "<table><tr>";
echo "<th>Dagen Resterend</th>";
echo "<th>Verval datum</th>";
echo "<th>Licentie van:</th>";
echo "<th>Klant</th></tr>";
while (odbc_fetch_row($rs))
  {

  $iDR=odbc_result ($rs, "End Time - $iDate");(<--probleem)
  $iVD=odbc_result($rs,"End Time");
  $iLV=odbc_result($rs,"Title");
  $iKlant=odbc_result($rs,"Location");
  echo "<tr><td>$iDR</td>";
  echo "<td>$iVD</td>";
  echo "<td>$iLV</td>";
  echo "<td>$iKlant</td></tr>";
  }

odbc_close($conn);
echo "</table>";

?>


alvast bedankt voor jullie aandacht!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 16:12:12
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

11/01/2012 12:04:38
Quote Anchor link
wat is precies het probleem?
 
- SanThe -

- SanThe -

11/01/2012 12:16:02
Quote Anchor link
$iDate = Date("y-m-d"); //(<--probleem)

Tja, dat is ook geen genormaliseerde datum.
Format voor een datum is YYYY-MM-DD
 
Arjan vrolijk

arjan vrolijk

11/01/2012 12:28:40
Quote Anchor link
zeg maar je hebt een datum "end time" en je hebt "vandaag",als je "vandaag" van "end time" afhaald dan hou je over "restrerend", die "end time" staat de een access database, alleen "vandaag" niet, maar ik moet "restrerend" programeren
Gewijzigd op 11/01/2012 12:30:29 door arjan vrolijk
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

11/01/2012 12:43:22
Quote Anchor link
Ik zou een de "bestel/begin datum" en de "eind datum/periode" (of dat nu 1 maand of 1 jaar is maakt niet uit) erin zetten en kan je dat op een paar verschillende manieren berekenen hoeveel dagen er nog tussen zitten of dat het al verlopen is...

door mysql zelf: Linkje
d.m.v. php: Linkje
Strtotime
Date_diff


ps. volgens mij kan je met de mysql manier alleen het verschil in dagen berekenen...
Gewijzigd op 11/01/2012 12:55:03 door Marco PHPJunky
 
Arjan vrolijk

arjan vrolijk

11/01/2012 13:22:40
Quote Anchor link
ik Heb alleen geen gebruik gemaakt van MySql, ik heb gebruik gemaakt van Microsoft Access, en daarbij zou je me wat uitleg kunnen geven over de laatste 3 Links, ik zou eerlijk gezegt niet weten wat voor een code ik er zou tussen moeten plaatsen.

Alvast wel bedankt voor de hulp,
Appriciate:)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.