php datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jonathan

jonathan

08/02/2006 20:27:00
Quote Anchor link
in de bedank pagina van mijn mailformulier is het de bedoeling dat de datum wordt weergegeven.
dat doe ik als volgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
echo "<td width='231'><font face='Arial'><span style='font-size: 13pt'>Orderdatum:</span></font></td>
                    <td width='339'><?php echo date('d:M:Y'); ?></td></tr>";


maar op de 1 of andere manier geeft hij niks weer :S wat doe ik fout?
Gewijzigd op 08/02/2006 20:28:00 door Jonathan
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 04:31:15
 
Frank -

Frank -

08/02/2006 20:47:00
Quote Anchor link
Je kunt geen php-code binnen een echo hebben:
echo "<td .... etc. <td width='339'>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo ...;?>


Dat is een stukje onzin-code.

Verder hoort html voorzien te zijn van dubbele quotes, géén enkele quotes. Het is dan dus handig om voor je php-code dubbele quotes te gebruiken.

<font> is overigens al enige jaren een vervallen html-tag, je kunt beter css gaan gebruiken.
 
Han eev

Han eev

08/02/2006 21:08:00
Quote Anchor link
Dus
echo "<td width='231'><font face='Arial'><span style='font-size: 13pt'>Orderdatum:</span></font></td>
<td width='339'>". date('d:M:Y')."</td></tr>";
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/02/2006 21:18:00
Quote Anchor link
@ Han: da's nog steeds met <font> en inline styles zijn geen goed idee. Lekker gescheiden houden met externe style sheets.
 
Jonathan

jonathan

08/02/2006 22:05:00
Quote Anchor link
aha okeey;) in elk geval bedankt :)
Ik moet me idd maar eens wat meer gaan verdiepen in css! ben der beetje mee bezig geweest. maar nu dus weer meer reden om mee verder te gaan;)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/02/2006 22:08:00
Quote Anchor link
@ Jonathan: loont zeer de moeite.

CSS kun je op drie manieren gebruiken:

1) inline: tussen de HTML code. Niet aan te raden.
2) embedded: bovenin je pagina. Alleen aan te raden als je die CSS alléén op die pagina wilt hebben
3) linked: via een extern CSS bestand. De beste manier voor een site met veel pagina's.
 
Jonathan

jonathan

08/02/2006 22:39:00
Quote Anchor link
okeey jah idd, linked lijkt mij het beste in mijn geval. ik ben benieuwd hoe het gaat werken;)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/02/2006 22:46:00
Quote Anchor link
Het duurt een tijdje voordat je er goed in wordt. Maar dan wil je ook niet mee terug.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.