.php downloaden van server mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas Matthee

Bas Matthee

04/04/2008 11:19:00
Quote Anchor link
Ik zeg hallo!

Ik ben met een paar mensen bezig een soort archief te maken waar wij onze classes, functions e.d. kunnen uploaden en tevens downloaden, nus is mijn vraag. Is het mogelijk om een bestand met de extentie .php te downloaden? (het antwoord is ja, ik weet alleen niet hoe.)

Wat ik wel al had bedacht was om de bestandsnamen te renamen met bijv. een .txt erachter, maar dat houdt in dat ik ze tijdens downloaden weer handmatig in het "Opslaan als" schermpje moet renamen zonder die .txt.
Of is het mogelijk dat de bestanden op de server .txt heten en zodra je ze download automatisch de extentie .php krijgen?

Help? (alvast bedankt!)
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 22:17:22
 
Winston Smith

Winston Smith

04/04/2008 11:25:00
Quote Anchor link
Dat zou moeten kunnen met de functie header(), en dan een download forceren. Staat een scriptje op deze site, ik zoek hem even....

edit:
Hier staat dat 'scriptje' (zou eigenlijk niet eens zo mogen heten). Wel even aanpassen naar php-bestanden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
    header("Content-type: Application/octet-stream");
    header("Content-Disposition: attachment; filename=test.php");
    readfile("downloads/test.php");
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 
Bas Matthee

Bas Matthee

04/04/2008 11:47:00
Quote Anchor link
Maar hoe ga ik dat precies gebruiken? Want als ik em zodanig rename dat het om een bestaand bestand gaat (en het pad natuurlijk), dan gebeurt er niks. (PS Het is het einde van de week, de hele week code wezen kloppen, dus ben niet zo scherp op moment.)

(btw, iig bedankt)

edit: Hij werkt wel, maar niet zoals ik wil. Als ik de code bovenaan een pagina zet, dan laadt hij het te downloaden bestand boven die pagina. Kortom hij include em gewoon :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas Matthee
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.