PHP Editor

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelle Hi

Jelle Hi

14/08/2012 22:20:24
Quote Anchor link
Voordat ik begin, ik heb al gezocht (op het forum) maar niet echt iets gevonden.

Back on topic:

Ik zoek een PHP editor, ik gebruikte voorheen CodaCoda, maar deze draaide om mijn hackintosh en die is nu een beetje niet werkend.

Het fijne aan coda vondt ik de intregratie met FTP, en het aan kunnen maken van projecten, met ieder een eigen ftp-verbinding/gegevens.

Ook kon ik verbinding maken met mijn MySQL bij mijn webhosting, waarvoor ik niet meer weghoefde uit Coda (er zat ook een 'webbrowserachrig iets in waardoor je preview had met php). Helaas is Coda alleen voor macosx.

Ik heb al wel verder gezocht maar nog niet echt iets gevonden. Heb Adobe Dreamweaver wel geprobeerd maar m'n pc kon het amper aan en er zaten (wat mij betreft) te veel functie's aan.

Ik wil best 2/3 tientjes neerleggen voor een fijne php-editor, aangezien ik het vaak gebruik.

Nog even mijn wensen op een rijtje;

- Ingebouwde FTP verbinding
- MySQL verbinding (bewerken, etc.)
- Project-functie's
- Syntaxing ofcourse
- Autoaanvullen zou fijn zijn

That's it!

Graag hoor ik jullie tips (en welke editor jullie gebruiken)

PS: Deze post staat ook al in de koffihoek, maar ik vondt em hier beter passen.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 09:26:26
 
Reshad F

Reshad F

14/08/2012 22:23:28
Quote Anchor link
sublimetext2 :D
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

14/08/2012 22:25:44
 
Jelle Hi

Jelle Hi

14/08/2012 22:25:51
Quote Anchor link
@Reshad F Thanks voor de tip, maar beetje te prijzig

Toevoeging op 14/08/2012 22:27:16:

@Vincent Ook bedankt voor de tip, maar heb niet zoveel te besteden (hiervoor)
 
Bart V B

Bart V B

14/08/2012 23:07:22
Quote Anchor link
Quote:
@Reshad F Thanks voor de tip, maar beetje te prijzig


?? Die is gratis.
Tenminste ik draai hem al maanden, en heb alleen soms een vraag of ik het wil kopen..
 

14/08/2012 23:15:11
Quote Anchor link
gratis: netbeans, eclipse, vim
 
Lex van der poel

lex van der poel

14/08/2012 23:47:49
Quote Anchor link
notepad++ weet alleen niet of die ftp heeft maar ik gebruik filezilla voor de ftp :P
 
Albert de Wit

Albert de Wit

15/08/2012 01:42:49
Quote Anchor link
context, waarschuwing van vooraf: je moet ermee leren omgaan, er is niet veel te leren maar mensen schijnen er mateloos aan te ergeren als ze van notepad++ switchen. ik ben er soort van mee begonnen en heb dat dus nooit ervaren
 
- Raoul -

- Raoul -

15/08/2012 11:06:44
Quote Anchor link
Eclipse / Aptana
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/08/2012 11:10:17
Quote Anchor link
Kies Sublime Text 2 als je een lichte, snelle, super stabiele php IDE wilt hebben.

Het is de snelste Editor die ik tot nu toe mee heb gewerkt.
Je kan er alles mee wat je opnoemt en nog veel meer!
en het is ook nog eens gratis te gebruiken !
 
Wouter J

Wouter J

15/08/2012 17:32:24
Quote Anchor link
Ik zeg InType, die is echt gratis. Die werkt goed, is mooi (Sublime is gewoon lelijk) en bloedsnel.

Zelf gebruik ik Vim, maar dat is een editor met een veel te hoge leercurve. Dus misschien niet heel geschikt.

Of als je wat uitgebreider wilt kun je Aptana kiezen.

Mijn tip in het algemeen is om gewoon een 5tal editors te downloaden. Probeer ze eens een paar dagen uit en kijk welke jij het makkelijkste vind die hou je dan en de rest gooi je van je computer af.
 
Jelle Hi

Jelle Hi

15/08/2012 17:44:02
Quote Anchor link
Is inderdaad mijsschien een idee..

Ik heb er al een paar geprobeerd die aan mijn eisen voldoen, maar Coda was ubersimpel opgebouwd, de editors dieik heb uitgeprobeerd hebben tig menus etc.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.