[PHP & Database] Result hulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike

Mike

14/07/2009 11:42:00
Quote Anchor link
Beste PHP-ers,

hoe kan ik van een mysql query resultaat te weten komen hoeveel entries er van hetzelfde zijn?

Bijv.: Tabel 1 -> Willem Veenstra komt 2 keer voor
Tabel 1 -> Marijke Visser komt 6 keer voor
Tabel 2 -> 11/02/2009 komt 4 keer voor

Hoe kan ik dit via PHP laten berekenen?

Alvast bedankt, Greetz Mike
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 23:06:01
 
Afra ca

Afra ca

14/07/2009 12:42:00
Quote Anchor link
SELECT COUNT(*) FROM tabelnaam WHERE naam = '".mysql_real_escape_string($_POST['veldnaam'])."'";

Even vanuitgaande dat je bijvoorbeeld zoekt met een zoekformulier.

Simpel gezegd:

SELECT COUNT(*) FROM tabelnaam WHERE naam = 'Marijke Visser'
 
Robert Deiman

Robert Deiman

14/07/2009 14:21:00
Quote Anchor link
Nog beter is het door SQL zelf te laten doen:

SELECT CONCAT(naam,' komt ',COUNT(naam), ' keer voor') AS gen_data FROM tabel GROUP BY naam

Het leuke is (vul maar eens in in SQL) dat je meteen die zinnetjes al zo terug krijgt.
 
Jelle -

Jelle -

14/07/2009 14:28:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 14.07.2009 14:21:
Nog beter is het door SQL zelf te laten doen:

SELECT CONCAT(naam,' komt ',COUNT(naam), ' keer voor') AS gen_data FROM tabel GROUP BY naam

Het leuke is (vul maar eens in in SQL) dat je meteen die zinnetjes al zo terug krijgt.

Mag ik vragen wat daar beter aan is?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

14/07/2009 14:41:00
Quote Anchor link
Naja, het gaat meer om het voorbeeld, hij stelde de vraag om het met PHP te berekenen, en de 1e reactie was om zelf de naam in te geven en daar het aantal rijen van te tellen.

Wat ik nu laat zien is dat het geheel in SQL kan, de GROUP BY functie kan gebruiken etc. Op die manier is het een compleet voorbeeld waar alles in zit wat de TS in zijn vraag nodig zou kunnen hebben.

Vandaar, het hoeft niet met SQL in het geheel, maar gaat het om vaste resultaten, waarom zou je het dan niet in SQL doen. :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.