[PHP] Fileextension Check

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »
Mike

Mike

07/02/2009 13:50:00
Quote Anchor link
Hi,

heb ff een vraag. Hoe kan ik deze php opdracht in een loop zetten?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
// Allowed extensions
$allowext[0] = "jpg";
$allowext[1] = "gif";
$allowext[2] = "png";
$allowext[3] = "mpg";
$allowext[4] = "bmp";

// Deze kon ik goed gebruike voor 1 file type, dus zonder loop...
$extension= '.jpg';

// deze code dus graag in een loop met de 5 extensions
if(strpos($filename,$extension) === false) {
die('<script language="javascript" type="text/javascript"> alert("Fileextension not accepted."); </script>');
}

?>

Ik wil met dit script de filemimetypes checken zodat er bij me upload script geen zooi op me server geupload wordt...

Ik d8 aan for, of while...?!

Alvast bedankt!

Greetz, Mike

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 03:58:02

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

07/02/2009 13:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
for($i=0; $i<5; $i++)
{

if(strpos($filename,$allowext[$i]) === false) {
        die('<script language="javascript" type="text/javascript"> alert("Fileextension not accepted."); </script>');
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown

Mike

Mike

07/02/2009 14:02:00
Quote Anchor link
Super!!! Thnx for the quick Reply!!!

Ik zal 't ff uitprobere...

Edit: Ok, werkt... Maar is er geen endless loop mogelijk op die mannier? Zoja, hoe kan ik dat voorkomen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mike

07/02/2009 14:05:00
Quote Anchor link
'nico:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
for($i=0; $i<5; $i++)
{

if(strpos($filename,$allowext[$i]) === false) {
}

?>

Als je meer dan 5 wilt, dan kan je van die $i<5 ook met count($array)-1 zorgen dat die altijd goed is.
Verder is een die met een javascript alert natuurlijk harstikke vies / slecht.

Eddy E

Eddy E

07/02/2009 14:08:00
Quote Anchor link
Je kan ook met in_array kijken of je extensie in de array zit.
Dit is makkelijker en sneller controleren.

07/02/2009 14:11:00
Quote Anchor link
'Eddy:
Je kan ook met in_array kijken of je extensie in de array zit.
Dit is makkelijker en sneller controleren.

Met substr lijkt mij dan?

Mike

Mike

07/02/2009 14:17:00
Quote Anchor link
Ok, nochmaals bedankt voor jullie hulp...

Over die die en alert nog ff... Kan ik het dan echo-en en daarna exit(); gebruike? is dat een betere mannier ivm alerts?

Eddy E

Eddy E

07/02/2009 14:19:00
Quote Anchor link
Zoals je het nu doet: ja.
Maar... zoals het hoort: nee.

Want de laatste 3 of 4 letters van de bestandsnaam geven NIET de extensie weer.
Je moet toch op MIME gaan controleren.
Google maar op MIME check.

Ik kan mijn destruct.php ook gewoon .jpg noemen en dan laten openen ;).
Goed, ik kan mijn PHP ook gewoon als .jpg laten parsen, maar dat wordt door een echte MIME-check wel opgevangen!

07/02/2009 14:22:00
Quote Anchor link
'Eddy:
Zoals je het nu doet: ja.
Maar... zoals het hoort: nee.

Want de laatste 3 of 4 letters van de bestandsnaam geven NIET de extensie weer.
Je moet toch op MIME gaan controleren.
Google maar op MIME check.

Ik kan mijn destruct.php ook gewoon .jpg noemen en dan laten openen ;).
Goed, ik kan mijn PHP ook gewoon als .jpg laten parsen, maar dat wordt door een echte MIME-check wel opgevangen!

Het is iig wel veiliger dan wat in die $_FILES staat. Verder ligt het er maar net aan of een .jpg bestand door de php parser wordt geparsed.

Mike

Mike

07/02/2009 14:27:00
Quote Anchor link
Ja idd. Heb je miss. een example voor me a.u.b?

En wat is nu een goeie mannier om die errors met een alert te returne?

Btw.: Heb hier ff in de scripts collection gezocht en dit http://www.phphulp.nl/php/scripts/8/890/ gevonden... Is dat een goeie oplossing ivm MIMETYPEs?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mike

Eddy E

Eddy E

07/02/2009 15:09:00
Quote Anchor link
Ja, die is goed/veilig.
Vooral het eerste comment erop is goed: http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/740/

Die is nog wel het veiligste.
En de comments op dat laatste script gaan verder in op de veiligheid/betrouwbaarheid.

Je zou ook beide kunnen doen.
Indien ze niet stroken (gelijk zijn) klopt er dus iets niet.
Echter: hou wel rekening dat die tweede (de beste) niet altijd zal werken...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.