PHP Formvalidatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

R S

R S

18/07/2010 17:05:16
Quote Anchor link
Dag dames en heren,

Op het moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een website voor een nieuw op te richten bedrijf. Mijn kennis van PHP schiet echter tekort om de formvalidatie in PHP goed werkend te krijgen.

De bedoeling is dat de error-output er ongeveer zo uit komt te zien, met als toevoeging een rode border bij het verkeerd of niet ingevulde veld. Bij een succesvol verstuurd form moet het form verdwijnen en vervolgens een bericht als 'Uw form is succesvol verstuurd' verschijnen, waarna de user na een seconde of vijf doorgelinkt wordt naar de homepage. En dat ik natuurlijk in een net emailtje het form binnenkrijg.

Voor de veiligheid wil ik graag dat er gevalideerd wordt met regular expressions en htmlentities.

Mocht jij de opdracht krijgen, dan krijg je van mij de sourcecode van mijn contactpagina toegestuurd, waarna jij de PHP formvalidatie succesvol implementeert en dit ook aan mij laat zien. Als alles goed werkt zoals aangegeven, geschiedt de betaling.

Jullie mogen mij per PB jullie prijsopgave sturen, waarna ik contact met jullie op zal nemen.

Groetjes,

Robbin van Schagen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:56:55
 
Erik Rijk

Erik Rijk

18/07/2010 17:17:41
Quote Anchor link
Als het gedeeltelijk zonder regexp kan, wil ik dit vanavond nog wel voor je doen. Wat is de reden dat je het graag met regex wilt? andere manieren zijn absoluut niet minder veilig namelijk. Als het maar goed geimplementeerd wordt.
 

18/07/2010 19:07:33
Quote Anchor link
Wát moet er eigenlijk met een regex worden gevalideerd?
Toch niet het e-mailadres? Dat is bijna geen doen...
 
R S

R S

18/07/2010 19:58:11
Quote Anchor link
Ik wist niet dat er ook nog andere mogelijkheden waren dan regex om veilig te valideren. Mochten jullie betere oplossingen hebben, laat me dat dan vooral weten! :)
 

18/07/2010 20:02:54
Quote Anchor link
Het ligt er natuurlijk aan wat er gevalideerd moet worden.
Maar de regels van hoe een e-mailadres kan zijn, zijn dusdanig ingewikkeld, vaag, en onzinnig dat het niet nuttig is om er een regex voor te schrijven.
 
Johan Dam

Johan Dam

19/07/2010 08:31:00
Quote Anchor link
Wat meer informatie zou inderdaad handig zijn,

Gezien je het ook over htmlentities hebt vraag ik me af of je vooral validatie op bv email, namen, url's, etc of vooral validatie tegen 'foute' / gevaarlijke inhoud?

Als het dat laatste is stuur me dan een PM, heb ik wel wat voor je liggen
 
R S

R S

19/07/2010 09:08:46
Quote Anchor link
Ik bedoel beiden; zowel validatie op naam/email etc. als gevaarlijke inhoud.
 
Mick ForSure

Mick ForSure

19/07/2010 09:27:46
Quote Anchor link
Ik heb je een PM gestuurd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.