PHP Handleiding V2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

05/10/2007 15:23:00
Quote Anchor link
Alstu, nog op en aanmerkingen? Ideeen? Ik ben wat dingen aan het schrijven over phpmyadmin, normaliseren van dataabases en het gebruik ervan... maar verder?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:50:34
 
Simon

simon

05/10/2007 15:32:00
Quote Anchor link
het ziet er leerzaam uit ik denk dat ik er nog wel wat van kan opsteken ;)

bedankt voor het mooie handboekje ik zal er zeker gebruik van maken!
 
Frank -

Frank -

05/10/2007 15:34:00
Quote Anchor link
voorbeeld21.php gaat volgens mij niet werken, op regel 15 echo je de content van een cookie (werkt prima) en dan ga je op regel 19 een cookie maken. Dat levert een 'headers already sent'-foutmelding op.

Edit:
$_SERVER['PHP_SELF'] is een veiligheidsprobleem, wellicht kun je daar nog iets over roepen.

Edit 2: Het gebruik van error_reporting(E_ALL); heeft mij enorm geholpen met de kennismaking met PHP en helpt nog dagelijks bij debuggen. Onmisbaar als je het mij vraagt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
- -

- -

05/10/2007 15:38:00
Quote Anchor link
(Y)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

05/10/2007 16:00:00
Quote Anchor link
Frank, voorbeeld werkt wel. De cookie is pas beschikbaar na een F5... en aangezien ik hem ook direct weggooi zal hij dus nooit voorbij die isset komen, maar je hebt opzich wel een punt. Tijdens de presentatie heb ik veel dingen behandeld die niet op papier staan, zal dus nog wel her-en-der wat uitbreidingen maken.

Error reporting staat aan op die server, iedereen heeft ook een account daar om te kloten :).

In hoeverre is $_SERVER['PHP_SELF'] overigens een veiligheidsprobleem?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.