PHP Include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

18/03/2004 14:23:00
Quote Anchor link
ik ben samen met 2 vrienden bezig een website op te zetten, we werken met includes. nu willen we niet dat mensen de pagina.php pagina's kunnen openen, maar dat als ze een link die naar deze pagina verwijsd openen, doorgestuurd worden naar de include pagina, zodat ze de pagina altijd zien in de index van de pagina met het menu en zo... iemand een suggestie... ik ben nog niet zo heel erg goed in php, ong 2 maanden mee bezig...
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:26:52
 

18/03/2004 15:39:00
Quote Anchor link
REQUEST_URI opvragen en kijken of dat de index.php is, zoniet, doorsturen
 

18/03/2004 16:57:00
Quote Anchor link
kan je miss een voorbeeldje geven van een code die ik op een pagina moet zetten ?
 
Arend a

Arend a

18/03/2004 17:40:00
Quote Anchor link
REQUEST URI zou ik niet gebruiken. Deze is makkelijk te misvormen en niet betrouwbaar:

[1] Zet de files in een DIR die niet in je HTML root ligt. Hierdoor zijn ze niet via HTTP te bereiken

[2] Als je een webhost hebt die graag hun klanten anaal toucheerd en dit niet kan: zet ze in html dir, waarbij je ALLE acties via HTTP deny'ed. (Zoek op apache .htaccess met google). En include ze uit die dir.
.htaccess:
Order deny, allow
Deny from all

[3] Noem ze .inc, en deny het opvragen van .inc files via het web in je .htaccess:

<FilesMatch "\.(inc)$">
Order deny,allow
Deny from all
</FilesMatch>
 

18/03/2004 17:42:00
Quote Anchor link
Sure :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
$vIndexPagina
= '/index.php';
$vDezePagina = $_SERVER['REQUEST_URI'];

if($vIndexPagina != $vDezePagina) {
    echo 'Moet dat hier? Je wordt nu doorgestuurd';
}


# Hier kun je gewoon de rest van je include neerzetten

?>


Niet getest.
 
Arend a

Arend a

18/03/2004 18:31:00
Quote Anchor link
Zoals ik zei: REQUEST_URI wordt aan de browser gevraagd waar die vandaankomt, en daarom geen ideale oplossing!

Dat is als iemand voor de kluis van een bank komen en vragen wie 'm gestuurd heeft. Als ie zegt dat de directeur 'm gestuurd heeft stuur je 'm zonder morren door, anders niet.
 
Keys

Keys

18/03/2004 18:48:00
Quote Anchor link
Slechte vergelijking, Arend. Maar ik snap je punt.

Echter, hoe wil je het anders doen? Een bepaalde include weer in de index zetten, en als die er niet boven staat doen de andere includes het niet...

Zoiets?
 
Arend a

Arend a

18/03/2004 18:56:00
Quote Anchor link
Waarom slechte vergelijking?

Ik heb in twee posts terug 3 mogelijke oplossingen voor hoe ik het anders zou willen doen. kijk daar ens naar.
 
Rick

Rick

19/03/2004 02:08:00
Quote Anchor link
ik vind het een prima vergelijking hoor, en wat arend als oplossingen geeft dat zijn gewoon de beste oplossingen die er eventjes zijn voor dit probleem

referrer logging is gewoon te makkelijk te faken, bij firefox kan je standaard al de uitbreidingen downloaden om het te faken
en als het niet wil lukken dan doe je het gewoon via telnet
"Referer: http://www.site.nl/url.php"; dat erbij en hij gelooft dat je ergens anders vandaan komt
lees voor meer informatie de http specs eens door
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.