PHP informatie laten doorspelen aan andere site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kurt Aerts

Kurt Aerts

09/05/2009 13:08:00
Quote Anchor link
Ey,

Ik vraag me al een tijd af hoe ik van de ene site naar de andere site gegevens kan doorspelen. Zodat ik deze gegevens in de andere site kan opslaan in een database. Ik heb wel al zo'n idee maar vraag me dan wel af hoe ik dit in php kan aanroepen.

Hoe ik dit zou willen aanpakken is bevoorbeeld dmv de url enkele gegevens mee te geven. Het zijn toch maar steeds enkele waardes dus zo zou het makkelijk mogelijk zijn.

Bevoorbeeld: /script.php?domain=domein.be&version=3.0

Maar hoe zou ik dit script in php zelf kunnen laten uitvoeren. Niet het script.php maar om het script zelf op de andere site op te roepen 1x te laten openen.

Ik kan dit natuurlijk laten uitvoeren door de browser maar dan zou ik daarvoor iets moeten voorzien in de templates dus vraag me af of het ook zonder kan. Dit om ervoor te zorgen dat designers er niet mee in de war geraken.

Ik zou op deze manier wat meer controle willen hebben over me zelf geschreven CMS systeem. Zo kan ik zien waar ik nog updates of dergelijke moet uitvoeren.

Edit: Enige wat ik dus moet weten is of der een functie of iets dergelijks voor bestaat. Gebruik overigens PHP 5 & MySQL 5 en de cms is volledig in OOP geschreven. (misschien dat jullie daar nog wat aan hebben :p)

Alvast Bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kurt Aerts
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 02:09:08
 
Noppes

Noppes

09/05/2009 13:13:00
Quote Anchor link
"Ik vraag me al een tijd af hoe ik van de ene site naar de andere site gegevens kan doorspelen."

oplossing: server client omgeving maken
-> SOAP
-> XML_RPC
-> eigen xml oplossing

en je kan een script aanroepen vanuit de cron
 
Kurt Aerts

Kurt Aerts

09/05/2009 13:15:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reactie eens kijken naar die 3 mogelijkheden ;)
 
Roderik Roderik

Roderik Roderik

09/05/2009 13:16:00
Quote Anchor link
Dat kun je ook bijvoorbeeld als volgt doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<form action="NaamVanDeWebSite.nl(ALS JE DIT LEEG LAAT GAAT HET NAAR DEZELFDE PAGINA WAAR DIT OP STAAT)" method=""POST">
<input type="text" name="naamVanTekstveld" value=""><br><input type=submit name=submit value="Verzend!"></form>

Je kunt het dan op de pagina die je in de 'Action=""' hebt gezet de waarde oproepen d.m.v.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$NaamVanVariable = $_POST['naamVanTekstveld'];

En dan kun je ermee doen wat je wil.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roderik Roderik
 
Kurt Aerts

Kurt Aerts

09/05/2009 13:23:00
Quote Anchor link
@Roderik van die manier was ik me bewust maar dan zou ik met 1 probleem zitten. Het script zou bevoorbeeld om de 24h uitgevoerd moeten worden (niet exact anders zou ik er cronjob van maken) automatische en dit wil ik doen dmv een record in de database te zetten waarin ik de unix timestamp in opsla dmv time().

Het interessantste lijkt me op dit moment dmv XML_RPC. Hier eens even mee gaan spelen en kijken wat het geeft eveneens de docs eens doornemen.

Beide bedankt voor jullie snelle reacties :)
 
Roderik Roderik

Roderik Roderik

09/05/2009 13:33:00
Quote Anchor link
Ik heb het verder niet echt door gelezen, maar ik zou anders gewoon gebruik maken van databases, dat kun je op elke site/pagina openen en gemakkelijk om te gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roderik Roderik
 
Kurt Aerts

Kurt Aerts

09/05/2009 13:37:00
Quote Anchor link
@Roderik, er word natuurlijk gebruik gemaakt van databases maar deze zijn door elkaar niet te bereiken omdat vele websites zich bevinden op verschillende servers en die hun databases zijn niet bereikbaar via iets anders dan de localhost zelf dit ivm veiligheid.
 
Kurt Aerts

Kurt Aerts

09/05/2009 14:09:00
Quote Anchor link
Ey,

Nog een vraagje ik zou door de websites wel een xml bestand kunnen laten maken en ook door php kunnen laten uitlezen dit ook vanop afstand maar wat als je niet direct alle webadressen weet. Dan zou de website waarvan je de informatie wilt toch eerst iets naar daar moeten kunnen versturen zodanig dat je tenminste het webadres te pakken kan krijgen ofzo of maak ik het mezelf te ingewikkeld?

Voor het maken en aanpassen dmv php van het xml bestand maak ik gebruik van SimpleXML.

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.


Weet het al ik kan werken met de functie file_get_contents en kan bij uitlezen van een xml bestand ook altijd iets toevoegen aan de url.

Bedankt voor jullie hulp de rest zal me zelf wel lukken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kurt Aerts
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.