PHP ini files gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Write Down

Write Down

16/04/2011 12:12:37
Quote Anchor link
Beste mensen

Ik overweeg om mijn huidig config bestaand om te zetten naar een ini-model. Mijn huidig config bestand bestaat uit constanten. (define) Ik heb een aantal redenen om over te stappen naar een ini-file. De belangrijkste reden is duidelijkheid. Een andere rede, het lijkt me eenvoudiger om via een admin-paneel een functionaliteit te maken om de config aan te passen. (je hebt namelijk al blocks, via comment zou ik e.v.t. een beschrijving kunnen toevoegen)

Concreet, wat denken jullie ervan? Ik las op sommige sites dat het prestatiewinst geeft, op andere sites lees ik dan weer net het omgekeerde. Graag jullie mening.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 14:37:47
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/04/2011 13:19:32
Quote Anchor link
Wel leuk, maar .ini wordt NIET door PHP geparsed, dus iedereen kan dat bestand zo uitlezen.

Tenzij je hem buiten de webroot plaatst.
 
Gerard M

Gerard M

16/04/2011 16:57:28
Quote Anchor link
Imho, de kracht van een .ini file is dat mensen met minder computer kennis, direct het bestand kunnen aanpassen; dit zonder direct in PHP, XML of JSON te hoeven duiken. Maar goed, als je een admin interface maakt, maakt dit voordeel niet veel meer uit.

Als argument noem jij "prestatiewinst". Als jij per pageload een ini bestand moet uitlezen, lijkt het mij sterk dat dit een prestatiewinst geeft, met name in tegenstelling tot een aantal voorgedefinieerde constante. Mocht je .ini bestanden gaan gebruiken, kijk eens naar deze PHP functie: http://php.net/manual/en/function.parse-ini-file.php De applicaties die ik ken en .ini gebruiken (unreal tournament, apache, mysql), lezen deze in op het moment dat zij gestart worden, en dus niet real time.

Waarom (los van je database logingegevens) sla je de configuratie niet op in een database?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.