PHP installeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Eric Cartman

Eric Cartman

07/01/2006 14:39:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb eindelijk weer eens de moed bij elkaar geraapt om een eigen webserver te gaan maken op een oud computertje na een aantal kansloze pogingen. Deze keer kwam ik verder dan normaal, ik heb Apache weten te installeren, en php ook zo min of meer... Nouja, PHP staat op de computer, maar werkt niet...

Ik heb al een paar artikelen gelezen, en daar staat dat je in het configuratiebestand de volgende regels moet aanbrengen:

LoadModule php5_module c:/PHP/sapi/php5apache2.dll
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps

Dit heb ik braaf gedaan, alleen werkt het niet... In de map c:/PHP is overigens helemaal geen map genaamd sapi te vinden...

Ik draai Windows ME, Apache versie 2.0.55-win32-x86-no_ssl, PHP 5.1.1 ('geïnstalleert' met de installer)

Mijn vraag is dus: 'Hoe krijg ik PHP en Apache wel smanewerkend met elkaar..?'
Gewijzigd op 08/01/2006 12:54:00 door Eric Cartman
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:57:17
 

07/01/2006 14:41:00
Quote Anchor link
Kijk even bij de tuts op deze site?
Heb je trouwens na de installatie alles opnieuw opgestart, je server en pc dus?
 
John de Boer

John de Boer

07/01/2006 14:42:00
Quote Anchor link
wellicht heb je iets aan deze link

http://users.pandora.be/famdpc/tutorials/web/setupserver/
Gewijzigd op 07/01/2006 14:43:00 door John de Boer
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/01/2006 14:43:00
Quote Anchor link
Hoe durf je windows ME te installeren :X. Ik hoop dat die machine niet aan het internet hangt anders zou ik als de wiederweerga opzoek gaan naar een win2k of winxp licentie. Ik was 12 euro kwijt voor een windows XP pro licentie.

Die sapi's zitten in de php zipfile. Dus niet de installer. De benodigde bestanden kan je daar uit kopieren (extenties etc).
 
Eric Cartman

Eric Cartman

07/01/2006 14:49:00
Quote Anchor link
@Sebastiaan: Welke tut's? Ik heb even gezocht voordat ik ging installeren, maar er stonden geen tutorials over het configureren van Apache (ik heb ze in ieder geval niet gevonden).
Ik heb de PC niet opnieuw opgestart, maar de server wel, dat was voldoende volgens de tutorial die ik heb gelezen: http://www.html-site.nl/apache_php_mysql.php

@John de Boer: In die tutorial staat dat je het bestand php4apache2.ddl moet zoeken, en dat is 't 'm nou juist, die staat er niet in...

-- edit --
@Arjan: Nou, dat is zegmaar het enige wat daarop draait, versies hoger dan Windows ME zijn te zwaar voor die PC (64 MB geheugen, Intel Pentium II)...
Ik ga even die extensies ui het zip-file'tje halen en kijken of hij het dan doet.
Gewijzigd op 07/01/2006 14:53:00 door Eric Cartman
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/01/2006 14:51:00
Quote Anchor link
Mijn handleiding staat wel gewoon in de database (klik).

"Het eerste wat wij doen is het php-4.4.x-Win32.zip bestandje openen wat we hebben een bestandje nodig. In deze zip vinden wij in de map 'sapi' een 'php4apache2.dll' welke wij gaan kopieren naar de Php map (C:\Server\Php\)."
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/01/2006 14:57:00
Quote Anchor link
Pak dan windows 2000, die draaid er wel op. Eventueel haal je dan een reepje van 128mb ram, dat hoeft niet meer dan 10 euro te kosten.
 

07/01/2006 15:00:00
Quote Anchor link
Win 2000 is niet zo zwaar valt reuze mee. ME gewoon niet gebruiken heel veel problemen mee gehad.
Je kan ook nog op Win NT 4 overgaan
 
Eric Cartman

Eric Cartman

07/01/2006 15:03:00
Quote Anchor link
Nou, hij wekt (nog) prima hoor, ik laat hem nog eventjes staan... En volgens de zaak waar ik langs ben geweest, is het geheugen (ivm allerlei echnishe dingetjes) veel duurder dan geheugen wat je nu in je computer zou stoppen...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/01/2006 15:12:00
Quote Anchor link
10 euro heb je 2e hands echt wel een mooi reepje geheugen voor, pc 100 eventueel dubbelzijdig.

Dat het in een computerwinkel duurder is.. tja, dat is logisch... Als iets 10 jaar geleden gestopt is met produceren word het dankzij de schaarste vanzelf duurder. Immers is iets niet meer te krijgen.
 
Eric Cartman

Eric Cartman

08/01/2006 12:48:00
Quote Anchor link
Nou zit ik weer met een probleempje, maar nu is MySQL de 'boosdoener'. Als ik Apache opstart, geeft hij een meldig als: 'De extensie php_mysql.dll is fout, waarschijnlijk geen PHP-extensie' (of iets dergelijks). Nu heb ik eerst de extensie uit het ZIP-bestandje gehaald, maar die werkte niet.
Daarna zag ik een library in de map 'bin' staan van MySQL zelf, en heb ik die tot extensie gemaakt, maar daarbij geeft hij de eerdergenoemde foutmelding...

MySQL werkt verder wel gewoon, maar niet in cominatie met PHP/Apche... Dus, wie kan mij helpen..?

-- edit --
Dit is de foutmelding die wordt weergeven:
Afbeelding
Gewijzigd op 08/01/2006 13:02:00 door Eric Cartman
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/01/2006 13:17:00
Quote Anchor link
Wel goed gekeken naar de versies? Jou gedownloade msi moet gelijk zijn aan de zip natuurlijk. Dat je niet perongeluk php 4 geinstalleerd heb, en 5 als zip gedownload voor de extensies.
 
Eric Cartman

Eric Cartman

01/02/2006 16:18:00
Quote Anchor link
Tsjah, dit is misschien een beetje een oud topic (valt eigenlijk wel mee) maar ik vond het onzin een nieuwe te openen.
Ik heb nu alles geïnstalleerd alles werkt, PHP, MySQL werken allemaal goed. Maar... de tijd loopt twee dagen voor... Het ligt niet aan de tijdinstellingen van Windows, want die heb ik al gecontroleerd... Hij geeft echter met de php-functie date(); aan dat het 3 februari is (en het is nu de eerste, dat weet ik zeker), dus wie kan mij helpen?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/02/2006 16:23:00
Quote Anchor link
Php pakt de instellingen van je windows. Zit je wel in de goede tijdzone?
 
Eric Cartman

Eric Cartman

01/02/2006 16:29:00
Quote Anchor link
Als het goed is wel, er mist een exe-file als ik de datum/tijd wil aanpassen; rundll32.exe. Maar als het goed is, zit ik gewoon in de tijdzone GMT+1...
Maar is het eigenlijk wel mogelijk dat als je in een andere tijdzone zit, je twee dagen voorloopt, volgens mij niet...
 
Eric Cartman

Eric Cartman

01/02/2006 17:21:00
Quote Anchor link
Ik weet nu dus zeker dat ik de goede tijdzone heb, goede tijd en datum... Maar waarom PHP nu twee dagen eerder zegt te zijn...

-- edit --
Eigenljk heel simpel :S... Ik had een verkeerde letter genomen in de date(); functie... Stupid me...
Gewijzigd op 01/02/2006 17:22:00 door Eric Cartman
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.