PHP les Probleem : simpel login & registreer systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank Peeters

Frank Peeters

07/04/2017 13:41:00
Quote Anchor link
Bij het maken van een oefening voor een simpel registratie en login systeem bots ik op volgende problemen.
* Als ik inlog met een niet bestaande 'uid' of 'pwd' krijg ik geen foutmelding en wordt onmiddelijk doorgestuurd naar 'index.php', wat niet de bedoeling is.
* Als ik ben ingelogd met bestaande of niet bestaande 'uid' en 'pwd' krijg ik niet de 'id 'te zien, wat wel zou moeten gebeuren.
* Ik krijg geen foutmeldingen van MariaDB of Apache
* Registreren gebeurt zoals zou moeten gebeuren. De DB neemt de gegevens op.

Alsvast dank voor de moeite van een Groentje!!!!!

Hier de file(tje)s in Githubfile(tje)s in Github
Gewijzigd op 07/04/2017 13:44:52 door Frank Peeters
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:48:13
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/04/2017 13:50:55
Quote Anchor link
>> Als ik inlog met een niet bestaande 'uid' of 'pwd' krijg ik geen foutmelding en wordt onmiddelijk doorgestuurd naar 'index.php', wat niet de bedoeling is.
Waarom staat dan in je code dat ongeacht wat er gebeurt een redirect moet plaatsvinden? Zie de laatste regel in het login script en verplaats deze naar een logischere locatie.
>> Als ik ben ingelogd met bestaande of niet bestaande 'uid' en 'pwd' krijg ik niet de 'id 'te zien, wat wel zou moeten gebeuren.
Waar vraag je dit dan op?
 
Frank Peeters

Frank Peeters

07/04/2017 14:19:17
Quote Anchor link
Machtig! 9 minuten en al een antwoord, terwijl ik erachter kwam door de overige posts dat ik nog véél moet leren.

>>Waarom staat dan in je code dat ongeacht wat er gebeurt een redirect moet plaatsvinden?
Ik dacht dat dat was verholpen door de if/else op lijn 12. Maar ook met een fout wachtwoord of onbestaande username wordt er doorverwezen naar index.php zonder de melding "Your username or...."

>>Waar vraag je dit dan op?
Ik dacht dat de 'echo $_SESSION' op lijn 24 in sign-up-form-lit.php hiervoor ging zorgen.....

Toevoeging op 07/04/2017 14:24:22:

...maar ivm punt 2, staat die 'echo $_SESSION' niet op de index.php...
vraag ik me nog wel af waarom ik bij het terug gaan naar de vorige (login) pagina niet de 'id' te zien krijg :/
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/04/2017 14:24:42
Quote Anchor link
>> Ik dacht dat dat was verholpen door de if/else op lijn 12. Maar ook met een fout wachtwoord of onbestaande username wordt er doorverwezen naar index.php zonder de melding "Your username or...."
Maar de redirect staat buiten de if constructie, dus wordt deze altijd uitgevoerd.
>> Ik dacht dat de 'echo $_SESSION' op lijn 24 in sign-up-form-lit.php hiervoor ging zorgen.....
Klopt, maar dan moet hier wel een waarde in zitten. Wanneer dit niet zo is zul je volgens de code de mededeling krijgen dat je niet bent ingelogd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.